Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Besteveninnen min har en eks som har oppført seg veldig dumt i de siste årene! Navnet hans er et navn jeg alltid har ønsket å kalle babyen min. Nå er jo dette en veldig dum situasjon.. da dette navnet er blitt et «kjipt» navn pga han. Og veninnen min orker ikke høre navnet hans i det hele tatt:.... 

Er det veldig egoistisk av meg å kalle sønnen min det samme som han??

Anonymkode: 85840...7c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall sønnen din hva du vil. Din venninnes eks har ikke enerett på det navnet. Venninnen din er nok negativ i starten, men etter en stund vil det forandre seg, og navnet blir bare assosiert med sønnen din når hun har truffet ham noen ganger. Men forklar henne først det du skriver her om at du har ønsket å bruke det navnet lenge, og uavhengig av eks’en. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis min venninne hadde kalt babyen sin for min slemme x sitt navn, så ville det rippet opp bra mye. Det handler ikke om å legge godviljen til en gang. Det er grusomt å høre navnet. 

Så spm er vel hvor gode venner dere er. Så klart har du rett til å gjøre hva du vil. Men vil venninnen din bli dratt ned når dere er sammen? 

Anonymkode: 31271...085

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker du navnet så syns jeg du skal kalle babyen det.

Anonymkode: 87d9c...ee8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvor mye hun sliter med det. Om han bare var en dust som hun har kommet over er det én ting, men om hun faktisk er ordentlig traumatisert etter forholdet og får traumereaksjoner hver gang hun hører navnet ville jeg tenkt nøye igjennom det. Kanskje ta en prat med henne hvis du er usikker?

Anonymkode: 03a4c...dc8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. Det er plenty av fine navn der ute som ikke gir venninner traumer. 

Anonymkode: 4f27c...07e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke finne ETT navn til som du kan like bedre enn din venninnes gale eks sitt navn?  

Anonymkode: 47d92...607

Gjest Bohrman
Skrevet

Jeg tror faktisk hun vil reagere mindre negativt dersom du kaller ham opp etter en kjent, tysk statsleder fra 1933 til 1945, enn hvis du kaller ham opp etter hennes gale ex.

AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i venninnen, det er ikke hun som skal være med babyen din resten av livet. Kall barnet det du føler er riktig for deg.

Anonymkode: d3dc0...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo litt an på. I overskriften sier du at du skal oppkalle barnet etter den gale eksen, altså gi barnet navnet på grunn av eksen. Det virker spesielt. 

Er det derimot bare et navn du liker, til tross for gal eks, så blir det litt annerledes.

Samme resultat, men ulik intensjon.

Anonymkode: ac6a4...e58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han oppkalt etter eksen eller er det bare samme navn? Dersom det bare er samme navn, så er det en annen sak. Da heter det forøvrig ikke "oppkalt etter". 

Det er også litt avhengig av navnet. Er det et vanlig navn som "Christian" som hun vil høre ofte uansett, så synes jeg hun bare skal ta seg sammen. Er det et spesielt navn så er det nok litt unødvendig.

Anonymkode: ee4d4...74f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også spørs det jo hvor vanlig navnet er... "Thomas" (ref hvem er den mest utro-tråden) er jo ganske vanlig navn, og skal mye til å ikke kunne forsvare med at det er ett vanlig navn mange synes er fint. Vidkun eller Adolf, derimot.... 

Anonymkode: 7d54f...0a7

• Liker 1
Skrevet

Bruk navnet hvis det eg deg du ønsker, er det ikke på tide at hun får en god relasjon til det? 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besteveninnen min har en eks som har oppført seg veldig dumt i de siste årene! Navnet hans er et navn jeg alltid har ønsket å kalle babyen min. Nå er jo dette en veldig dum situasjon.. da dette navnet er blitt et «kjipt» navn pga han. Og veninnen min orker ikke høre navnet hans i det hele tatt:.... 

Er det veldig egoistisk av meg å kalle sønnen min det samme som han??

Anonymkode: 85840...7c2

Skjønner meg ikke på folk som lar venninner og venninner meninger ta så mye plass i egne liv. Du oppkaller ikke. Du gir et navn du liker. 

Anonymkode: a7cc6...56a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...