Gå til innhold

Tradisjoner med tantebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt så heldig å blitt tante for et år siden. Nå som tantebarnet blir større vil jeg skape en slags tradisjon mellom meg og han når jeg skal være barnevakt og når vi skal gjøre noe gøy. Noe som han «alltid» gjør med tante og kan huske når han blir stor<3

men trenger litt tips til hva det kan være? Eventuelt hadde dere noen greie med deres onkel/tante eller andre familiemedlemmer? 

Er egentlig ikke sååå erfaren med barn og derfor jeg trenger litt råd😝

Anonymkode: f4543...e6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bør være noe du liker å gjøre selv, så du ikke går lei. ;) Jeg hadde en onkel som pleide å ta meg med i svømmehallen fast en gang annenhver uke. Det var stas. :) Men det kan fint være noe mindre også. Jeg og bestemor pleide alltid å spille kort, har gode minner fra det også. Og sønnen min har en tante som spiller minecraft med ham hver gang han er på besøk, det setter han stor pris på. :)

Anonymkode: 9a378...e78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommr an på hva barnet liker og interesserer seg for. Jeg hadde likt noen å game med eller se dokumentarer med da jeg var lita jente. 

Anonymkode: 8a44e...2be

Skrevet

Slike ting kommer nok ofte av seg selv så fort barnet begynner å vise interesse for ulike aktiviteter.

Jeg er ikke så fryktelig mye med mine egne tantebarn, men ting jeg gjør med de som er "vår" greie er for eksempel at jeg har tatt de med til skogen for å bygge hytte (hytta er fremdeles ikke ferdig, men bare at noen gidder å bli med de til skogen blir satt pris på), hoppe på trampoline og en forferdelig lek hvor jeg må løpe etter de for å fange de og kile de (blir helt utslitt :alice:). Jeg vet at disse aktivitetene blir satt pris på siden ingen andre gidder og det er noe av det første som nevnes når vi møtes.

Her er noen ting resten av familien gjør med de:

Søsteren min- Er glad i sommerfugler og samler larver som slippes ut som sommerfugler hver sommer- Det er stas å se på. 
                       Hun planter også mye grønnsaker og det er spennende for de både å spise og se på.

Moren min- Har hester og de får bli med å stelle, mate og ri. Drar ofte og bader med de på sommeren.

Faren min- Tar de med på båttur hver sommer. Kjører traktor.

Også må hele familien min hesja og selv om de små hendene deres ikke er til så veldig mye hjelp synes de det er artig å være med å "jobbe". Garantert noe de husker resten av livet.

Jeg var aldri alene med tanter/onkler som barn, men jeg var mye hos besteforeldrene mine og små ting som at de alltid hadde favorittkjeksen min i skapet og hytteturene er det først jeg kommer på når jeg tenker på de. 

Mitt beste tips er: Dine egne interesser. Liker du å fiske? Ta de med på fisketurer og lær de det du kan. Liker du blomster? Plant blomster med de og lær de det du kan. Liker du å bake? Bak med de og prøv nye oppskrifter. Liker du å campe? Ta de med på teltturer. Finn et sted utendørs som kan være deres hemmeligplass!

Barn er ganske enkle og husk at tanter og onkler er av de kuleste de vet om i maaaaaange år. :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...