Gå til innhold

Brunt sukker - hjelp baking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baker brownie etter en amerikansk oppskrift. Står «brown sugar», altså brunt sukker. Kjøpte «brun farin» av DanSukker på butikken. Er usikker på om dette er riktig, for lukta av sukkeret er ikke godt! Luker lakris... Vil ikke at browniesene skal smake lakris da jeg hater lakris. Noen som vet om det blir riktig å bruke dette sukkeret og om det vil gi browniesene rar smak? Kan jeg eventuelt bytte ut med hvitt sukker isteden? I oppskriften skal det være 1/2 cup brunt sukker og 1/3 cup hvitt sukker.

Anonymkode: c7e56...a03

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi kunne vite om du liker brunt sukker? At du ikke liker lukten tilsier vel at du sikkert ikke liker smaken heller?

Anonymkode: b95eb...c75

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi kunne vite om du liker brunt sukker? At du ikke liker lukten tilsier vel at du sikkert ikke liker smaken heller?

Anonymkode: b95eb...c75

Spørsmålet var ikke om hvorvidt jeg liker brunt sukker, men om brunt farin er brunt sukker, om det gir en lakrisaktig smak (ser jeg skrev rar smak i HI, kunne spesifisert lakrisaktig) og isåfall om det kan erstattes med hvitt sukker. Har smakt disse browniesene før og vet jeg liker de, men var ikke jeg som hadde bakt de og kjenner ikke personen som bakte det heller i det hele tatt, derfor spør jeg her. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig sukkertype! :) 

Anonymkode: f4f30...b29

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig sukkertype! :) 

Takk for svar. Er det vanlig at dette sukkeret er litt klissete og lukter litt lakris?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er det vanlig at dette sukkeret er litt klissete og lukter litt lakris?

Ja! Det gir seig konsistens og karamellaktig smak til browniesene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...