Gå til innhold

Når kommer sentrene til å holde åpent til 21 igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sagt noe om det?

Anonymkode: cddd5...b4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det senterne selv som bestemmer. Tror mange går tilbake til vanlige åpningstider den kommende uka.

Anonymkode: 5a924...d02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de holder sånn til ihvertfall over sommeren, kanskje ut året. 

Det handler jo mest om det økonomiske, og handlemønsteret hos folk er ikke det samme som før. Butikker taper jo mer på å være oppe også, så kortere åpningstider hjelper jo! 

Anonymkode: efdff...d51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stort kjøpesenter i nord Norge sa denne uken de skal ha åpent til 18 ut april og så blir det vurdert etter det.

Anonymkode: 81884...e93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det heller blir kortere åpningstider over tid på grunn av mindre kunder. En dle av dem vil stenge for godt også, når tiltakene har vart lenge nok.

Anonymkode: fb957...aa7

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det heller blir kortere åpningstider over tid på grunn av mindre kunder. En dle av dem vil stenge for godt også, når tiltakene har vart lenge nok.

Det tror jeg ikke. Det åpnes jo opp på mange ting nå, butikker er begynt å åpne igjen, og barnehager/skoler. Flere spisesteder. Nå begynner folk å røre litt mer på seg så det blir heller mindre nedstenging enn motsatt.

Anonymkode: d3d7d...a5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke. Det åpnes jo opp på mange ting nå, butikker er begynt å åpne igjen, og barnehager/skoler. Flere spisesteder. Nå begynner folk å røre litt mer på seg så det blir heller mindre nedstenging enn motsatt.

Helt til neste nedstengning igjen, for den kommer. Sann meg mine ord. Og det er da næringslivet vil skjønne at det ikke er noen vits i å holde på me så lite forutsigbarhet, og etter andre runde med nedsteninger kommer vi over tid til å se næringslivsdød og butikkdød.

Norge er kjørt, det er bare å innfinne seg med det og finne ut når man bør begynne å hamstre de siste tingene og legge en overlevelsesstrategi der matforsyning, våpen og selvforsvar inngår.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er de samme anbefalingene som gjelder om å holde avstand, unngå å spre viruset osv. At noen ting åpner endrer ingen ting. Og jo mer viruset sper seg rundt i landet, jo mer kommer folk til å være forsiktige.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt til neste nedstengning igjen, for den kommer. Sann meg mine ord. Og det er da næringslivet vil skjønne at det ikke er noen vits i å holde på me så lite forutsigbarhet, og etter andre runde med nedsteninger kommer vi over tid til å se næringslivsdød og butikkdød.

Norge er kjørt, det er bare å innfinne seg med det og finne ut når man bør begynne å hamstre de siste tingene og legge en overlevelsesstrategi der matforsyning, våpen og selvforsvar inngår.

Jeg tviler på at det blir så ille, men vi får se

Anonymkode: 0f45e...5da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De kommer til å få lengre åpningstider når de får råd igjen.

Anonymkode: 4d8a8...016

Skrevet

Forhåpentligvis aldri. Har en sånn liten drøm om at selv matbutikkene stenger klokka 18, eller helst 17. Ser ikke at vi har behov for noe annet. Lengre åpningstider bare endrer tankemønstrene våre. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, FluffyChix skrev:

Forhåpentligvis aldri. Har en sånn liten drøm om at selv matbutikkene stenger klokka 18, eller helst 17. Ser ikke at vi har behov for noe annet. Lengre åpningstider bare endrer tankemønstrene våre. 

Ja, for alle jobber jo 8-16, så det er ikke noe stress... Husker da jeg var liten hvordan mamma stresset for å rekke butikken før den stengte. Hun var i full jobb. Kortere dager=færre ansatte=høyere arbeidsledighet. Er det også noe du drømmer om? 

Anonymkode: e327f...932

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, for alle jobber jo 8-16, så det er ikke noe stress... Husker da jeg var liten hvordan mamma stresset for å rekke butikken før den stengte. Hun var i full jobb. Kortere dager=færre ansatte=høyere arbeidsledighet. Er det også noe du drømmer om? 

Anonymkode: e327f...932

Når rema har åpent fra 6-18 så må det faktisk være veldig nok. Når rema stenger 24 så er det alltid noen som kommer 5 på 12, fordi de kan. Det er bare et tankemønster. Vi trenger virkelig ikke å ha åpne butikker mer enn halve døgnet, så stor er nemlig ikke tidsklemma. Bor i et hus med 4 barn, trenger ikke snakke til meg om stress, det er nemlig hva man gjør det til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2020 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Den kommer ikke. Politikerene kommer ikke til å stenge ned igjen. Det er jeg overbevist om. Det koster for mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2020 den 10.15, FluffyChix skrev:

Når rema har åpent fra 6-18 så må det faktisk være veldig nok. Når rema stenger 24 så er det alltid noen som kommer 5 på 12, fordi de kan. Det er bare et tankemønster. Vi trenger virkelig ikke å ha åpne butikker mer enn halve døgnet, så stor er nemlig ikke tidsklemma. Bor i et hus med 4 barn, trenger ikke snakke til meg om stress, det er nemlig hva man gjør det til. 

Før i tida var vanlig åpningstid i matbutikkene kl 8-16, kl 9 - 13 på lørdag. Dette må da klare seg også i dag.

Anonymkode: 8e433...0c7

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer ikke. Politikerene kommer ikke til å stenge ned igjen. Det er jeg overbevist om. Det koster for mye.

Den kommer raskere enn du aner. Det vil være stengt, stengt og atter stengt, og neste gang vil man kaste vekk nøkkelen for flere år fremover. Og da begynner overlevelseskampen for de aller fleste.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer raskere enn du aner. Det vil være stengt, stengt og atter stengt, og neste gang vil man kaste vekk nøkkelen for flere år fremover. Og da begynner overlevelseskampen for de aller fleste.

Er du konspirasjonsteoretiker?

På hvilke grunnlag kan du si dette? 

Anonymkode: 5fc64...22f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Logisk sett blir det mindre trengsel om åpningstidene er lengre, så jeg håper ting snart er tilbake til normalen. Tilbud og etterspørsel bør styre dette, ikke hva man "trenger". Vi "trenger" ikke søndagsåpne butikker heller, men det samme gjelder jo mandager og torsdager hvis man ser sånn på det. 

Anonymkode: 2210b...ea1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. Det er ingenting som tilsier det. Hvis det var noe fnugg av sannhet i det så hadde de aldri åpnet barnehager og skoler på dette tidspunktet. Det er kommer ikke til å stenge igjen, sorry at jeg ødelegger vrangforestillingen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Før i tida var vanlig åpningstid i matbutikkene kl 8-16, kl 9 - 13 på lørdag. Dette må da klare seg også i dag.

Anonymkode: 8e433...0c7

Før i tida var de fleste kvinner hjemmeværende mødre og trengte ikke ta hensyn til arbeidstiden sin for å få til handel heller. Både jeg og min samboer jobber 8-16 hver ukedag. Han som er eiendomsmegler jobber mye lørdager også, og er den eneste av oss med bil. Skulle jeg gått 3km til butikken på lørdag for å ta en hel ukeshandel jeg da?

Anonymkode: 69d25...01b

Skrevet

Jeg synes kortere åpningstider er greit nå. Folk handler mindre, kostnadene må holdes nede. Bedre med redusert stilling for de ansatte, enn konkurs og arbeidsledig uansett. Hvis de er åpne til 18, har de aller fleste nok tid å handle det de trenger, planlegge litt og unngå trengsel. 

• Opprett ny...