Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !!

hvor mye må en regne med å betale for blomster ?

Skal ikke plukke dem selv

skal ha brudebukett, men ikke stor

skal ha noen dekorasjoner på bordet

skal vel ha noe pynt i kirken, men ikke mye

knappehullsblomst ( vet det heter noe annet :wink: ) til brudgom, to fedre og forlover

Vi vil ikke ha svære dekorasjoner og masse blomster. Det er ikke oss, dessuten er eg allergisk, så mange blomster vil bare skape problemer.

Spørsmålet er ikke her fordi noen skal fortelle akkurat sum, for det kan blomsterforretninger gjøre, men kanskje noen vil gi en pekepinn... om det er fem tusen, ti tusen....

og er det noen som vet om en bra internett siden med brudebuketter og borddekorasjoner ?? ikke benzons for de har eg trålet gjennom mange mange ganger :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest brud i fjor
Skrevet

Vi brukte 3.000 kroner totalt for alle blomstene. For det fikk vi:

* en brudebukett

* tre knapphullsblomster (til brudgom, forlover og min pappa

* To store dekorasjoner som sto på alteret.

* en bunt solsikker som vi satte på kirketrappa

* gerbera som vi pyntet åtte eller ti benkerader med.

* eføy og gerbera til bordpynt.

jeg tror vi slapp ganske billig unna. Blant annet undersøkte jeg i flere blomsterbutikker. I den ene butikken skjønte hun som sto der at jeg bare ville kjøpe der hvis de var greie på prisen, og dermed slo de av 20 prosent ettersom jeg skulle ha såpass mye.

God brudebukettsider:

http://www.svartbrud.se/

http://www.brudebuketten.dk/

Skrevet

Det kommer selvsagt helt an på hvilke blomster du skal bruke osv.

Selv skal jeg ha:

1 brudebukett med roser og cala (stor, hengende)

1 brudepikebukett med for det meste roser

2 crousager (knapphullsblomster)

3 buketter med buntroser til å dekorere bord og kirke med.

For dette må jeg betale ca 3.500,-

Skrevet

Hei! Jeg skal ha en dråpeformet bukett med hvite roser og liljer, og eføy. Denne og to knapphullsblomster betaler vi 1000,- for.

På bordet kommer vil til å bruke eføy (tar fra et par gode potteplanter -de koster ikke mye) og roser (muligens potteroser). Har tenkt å lage enkle dekorasjoner selv av dette.

Billig og bra (håper jeg) :)

Skrevet

Vi har fått en max-pris på 4300,-

Dette inkluderer:

¤ 1 brudebukket med Calla, hvite roser, blå blomster, noe grønnt (beregnet 15-1800,-kr for buketten, avhengig av callaprisen)

¤ 2x dekorasjoner til kirke (og festlokalet senere) - ca 500,-kr styk. Märtha liljer og noe grønnt. Inkluderer leie av vase med stativ.

¤ 3 knapphullsblomster

¤ brudepikebukkett (1 cala)

¤ krans til brudesvenn

¤ mange hvite roser til borddekorasjonene (de bestillte ekstra for å sikre kvaliteten)

Skrevet

takker for svar !!

Dere betaler lavere priser enn jeg hadde regnet med, så tror jeg må undersøke med litt forskjellige eg også.

Noen som har noe de vil anbefale i bergens området ??

Skrevet

Vet ikke hvordan de er på pris, men butikken "Blomsterengen" ved teateret har ihvertfall kjempegod service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...