Gå til innhold

Noen som synes livet som permittert faktisk er ganske deilig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke bekymrer seg for økonomien?

Anonymkode: bf0b3...b56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 624fe...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker det. Får mer i dagpenger i lønnspliktperioden enn om jeg hadde jobbet fordi jeg jobbet mye mer de tre forutgående månedene. Dagpengene etter lønnspliktperioden er nesten det samme som full lønn.

Pluss jeg slipper å treffe mennesker jeg kun treffer fordi jeg må jobbe. 

Jeg elsker dette. 

Anonymkode: d7b85...227

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Jeg har det greit økonomisk, også gjennom denne pandemien, og jeg synes det er deilig å få mye tid hjemme, med mindre stress og press.

Jeg gleder meg også til hverdagen kommer tilbake, men så lenge dette varer, så skal jeg bare nyte de mulighetene jeg nå har. Det er ikke sikkert jeg får denne muligheten igjen før jeg er pensjonist.

Anonymkode: a3d70...5d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Jeg har det greit økonomisk, også gjennom denne pandemien, og jeg synes det er deilig å få mye tid hjemme, med mindre stress og press.

Jeg gleder meg også til hverdagen kommer tilbake, men så lenge dette varer, så skal jeg bare nyte de mulighetene jeg nå har. Det er ikke sikkert jeg får denne muligheten igjen før jeg er pensjonist.

Enig:) TS

Anonymkode: bf0b3...b56

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsker denne Koronakrisen. Avslappende med hjemmekontor, og om jeg skulle bli permittert går det også greit.

Håper vi må ha det sånn som nå i minst et par år.

Anonymkode: c40b3...3bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke permittert, men har hjemmekontor. Syns det er helt topp! Sparer så mye tid på å reise til og fra jobben, tullemøter som drar ut i det uendelige fordi man bruker 50% av tiden på å snakke om helt andre ting enn det som er på planen, slipper støy fra kontorlandskapet. Merker det har gjort godt for den psykiske helsen min, og håper på å fortsette med hjemmekontor, i hvert fall noen dager i uken. 

Anonymkode: af258...871

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bedre? Høres ut som du har en dårlig jobb? Anbefaler å videreutdanne deg og får en bedre jobb, så slipper du å syntes det er fælt å være der...

Anonymkode: b83cc...657

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke permittert, men elsker hjemmekontor! Dagene blir mye mer effektive når jeg slipper reisetid, småprating med «Helga» og «Olga» om alt fra hagebruk til hva tanta til naboen deres gjorde i helga, og unødvendige møter som kun er tidstyver. 

Anonymkode: a10e0...2ee

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mannen min elsker det. Han ser på det som en eneste lang ferie. Noe som er kjempeirriterende for meg som er beskymret for økonomien i lengden.

Anonymkode: 83d9c...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende arbeidsgivere ser at hjemmekontor er nyttig og vil tilby det!

Anonymkode: 81238...64e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det bedre? Høres ut som du har en dårlig jobb? Anbefaler å videreutdanne deg og får en bedre jobb, så slipper du å syntes det er fælt å være der...

Uansett hvor interessant en jobb er er det selvsagt alltid bedre å kunne disponere tiden fritt og gjøre det man selv ønsker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker det. Får mer i dagpenger i lønnspliktperioden enn om jeg hadde jobbet fordi jeg jobbet mye mer de tre forutgående månedene. Dagpengene etter lønnspliktperioden er nesten det samme som full lønn.

Pluss jeg slipper å treffe mennesker jeg kun treffer fordi jeg må jobbe. 

Jeg elsker dette. 

Helt enig 🙂 Magisk å gå på dagpenger, klarer meg også kjempefint på den summen.

Håper jeg mister jobben.

Anonymkode: 465b3...4c6

• Liker 2
Skrevet

Har likt godt å være hjemme med ungen, eneste er at jeg kjenner kroppen blir fortere sliten og støl av å ikke gjøre like mye som når man jobbet, har alltid vært aktivisert kroppen godt når man løper rundt og vasker hele tiden og fikk vondt da og. Økonomisk har vi regnet med at vi klarer oss akkurat, men blir ikke noe sparing og ekstra nedbetalinger på lån da. Får bare håpe bilen klarer seg godt et år til, vist ikke... må vi gå. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært forsiktig med å uttale meg for høyt om akkurat dette. Regjeringen vil jo kutte ned på velferdsgoder da de har forstått at de er gode nok til at mange ikke vil jobbe. Det er jo tydelig her...

Anonymkode: 09887...393

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fremdeles i jobb, men skulle gjerne vært hjemme. Jeg digger å slippe å stå opp tidlig for å kjøre barna til skolebussen, jeg trives godt med hjemmeskole, er deilig å ta møter og kurs over nettet og sparer så mye på å slippe å kjøre både meg selv og barna rundt omkring hele tiden. Jeg er også sanger, og selv om det er trist at konserter er avlyst er det deilig å slippe å bruke flere timer i uken på øving.

Dagene på jobb er så lange og kjedelige. Alt jeg vil er å være hjemme med samboeren som kun drar på jobb en gang i uken. 

Det er selvfølgelig ting jeg også savner, men alt i alt er dette mye mindre stressende enn til vanlig. 

Anonymkode: 0e0c2...52a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i full jobb og bank i bordet er glad for det. Hadde vært litt småpes med økonomien om jeg ble permittert.

Når det gjelder hjemmekontor så har jeg hatt det mye uavhengig av dette. Har aldri skjønt hvorfor en MÅ sitte i en evig lang bil kø for en jobb en like godt kan gjøre hjemme. Når det er sagt, en balanse er bra. En kan bli litt koko om det blir for mye. 

Anonymkode: 94641...79c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg gleder meg samtidig til å komme tilbake på jobb. Dagpenger er ugunstig over tid, da ville jeg heller hatt uføretrygd eller vært økonomisk uavhengig på annet vis.

Anonymkode: 07e40...461

• Liker 1
Skrevet

Selv er jeg i mammaperm så planen min er liksom ikke endret av koronakrisen mtp. Jobb. Men jeg har snakket med mange venner og familie som har hjemmekontor og som er MYE mer effektive med både jobb og fritid fordi man slipper mye av det unødvendige tidsbruken dere over nevner.

Pendling, smal talk og avsporinger etc. Mindre stress, bedre psykisk helse. Håper dette kan endre måten vi jobber på fremover, det vil avlaste mange mennesker, motorveier og den globale oppvarmingen generelt. Selv er jeg sykepleier, så jeg vil ikke merke så mye til slike eventuelle endringer når jeg er i jobb igjen, men synes det høres positivt ut at vi kanskje kan lære å jobbe på en annen måte. Som vi har presset oss selv og kloden de siste tiårene med reiser innen jobb (og fritid forsåvidt) som man kanskje kan kutte litt ned på og alle kan slutte å jage så inmari mye etter ting de kanskje ikke trengte.. 

Mange trenger dog å være på kontoret for å ha det bra og være effektive og de bør ha den muligheten, men håper at de som merker de har det bedre med endel hjemmekontor kan få det. Og at man bruker mere teams etc. For å ha møter enn å reise så mye som vi gjorde før. Det kan få veldig positive ringvirkninger. Endring som dette hadde krevd utrolig mye av oss hvis vi ikke hadde måttet slik vi nå må, sånn sett kan det komme noe positivt ut av dette. Vi mennesker har veldig vanskelig for å endre oss og jeg har sett med skrekk og gru på det jaget og forbruket vi har holdt på med i det siste. Virker som veldig mange ser gleden av å sakke ned farten litt nå som de må..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at folk har forskjellig syn på en og samme sak.

Ikke verre enn det, du har ikke fasiten på dette.

Anonymkode: e0daf...1d0

• Liker 2
  • Opprett ny...