Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er sjefete, legger føringer for treff (feks hvor det skal være, klokkeslett, hva som skal gjøres/eller spises feks) og deretter blir tydelig sur og fornærmet om ting ikke går i deres favør? Ja, dette er en venn og vi er alle voksne. Kjenner jeg blir sliten av drama🙄 Vedkommende tar seg nær av ting og takler kritikk dårlig.. Snill ellers, men dette er en fryktelig dårlig egenskap synes jeg. 

Anonymkode: 9f0e2...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett grenser. Høres ut som en person som er vant til å få det som man vil. 
si at det ikke passer, eller at dere kan møtes kl 16 i stedefor 15 hvis hun/ han foreslår det.. gjør det kun for å sett grense og for å få kontrollen tilbake 

• Liker 1
Skrevet

Du slutter å bruke tid med dem. En av fordelene med å være voksen er at man bestemmer selv hvem man vil være venn med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok veldig vanlig, typisk Norsk. Sosial kontroll, er alltid en i flokken som skal styre de andre. Typisk venninnegjenger.

Kutt ut personer som du ikke føler for å ha kontakt med, jeg kjenner igjen type person du beskriver. Måtte fjerne 2 venninner som var slik. Dette er psykisk syke mennesker.

Anonymkode: 686b3...76c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig de fleste mennesker er sånn.. Alle jeg kjenner er sånn. Det er aldri noen som vil gjøre ting jeg har lyst til..  Men jeg takker ja til å bli med på ting de har lyst til ..  Folk flest er vel egoister.. Prøv å si ifra at du syns det er dårlig gjort.. Det gjør jeg, men det er ikke alltid det hjelper.. Eller det hjelper sjelden for min del..

Anonymkode: 707dc...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det til henne. F.eks i en setting hvor du foreslår å gå på kino, og hun sier at hun heller vil gå på teater. Da kan du si at hun stort sett alltid bestemmer, og at nå er det din tur.  Gir hun seg og blir med på kino, men er pottesur så tar du opp det også. Spør hvorfor hun er sur, og forklar på en pen måte at alle må jenke seg litt etter andre også, og at du ikke har vært sur og muggen de gangene du har blitt med på noe hun ville.  Hvis det er umulig å få henne til å forstå at hun ikke alltid kan få viljen sin må du nesten bare velge om du vil fortsette å danse etter hennes pipe, eller om du klarer deg uten en slik venninne... 

Anonymkode: 3b9bc...f21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok veldig vanlig, typisk Norsk. Sosial kontroll, er alltid en i flokken som skal styre de andre. Typisk venninnegjenger.

Kutt ut personer som du ikke føler for å ha kontakt med, jeg kjenner igjen type person du beskriver. Måtte fjerne 2 venninner som var slik. Dette er psykisk syke mennesker.

Har ikke så mange venninner jeg, å kutte 🙄 Men du har rett, har vurdert det før. Vanskelig når man har kjent hverandre lenge... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det til henne. F.eks i en setting hvor du foreslår å gå på kino, og hun sier at hun heller vil gå på teater. Da kan du si at hun stort sett alltid bestemmer, og at nå er det din tur.  Gir hun seg og blir med på kino, men er pottesur så tar du opp det også. Spør hvorfor hun er sur, og forklar på en pen måte at alle må jenke seg litt etter andre også, og at du ikke har vært sur og muggen de gangene du har blitt med på noe hun ville.  Hvis det er umulig å få henne til å forstå at hun ikke alltid kan få viljen sin må du nesten bare velge om du vil fortsette å danse etter hennes pipe, eller om du klarer deg uten en slik venninne... 

Anonymkode: 3b9bc...f21

Sure mennesker gidder jeg ikke, egentlig. Har en krevende jobb der jeg jobber med mennesker og må hele tiden være pedagogisk riktig både jobb og privat når barna mine eller menneskene jeg jobber med blir sure eller vrange. Kommer til å klikke om mennesker jeg liksom skal like oppfører seg som en snurt tenåring som ikke får viljen sin😝 Det finnes ingen pen måte ta dette opp på, sur blir hun nok uansett i såfall. Heldigvis er vi ikke sammen så ofte lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Alfahunnen eller hannen som gjerne vil sette standarden for hvordan ting skal foregå. Enten i familien eller i venneflokken. Erfart noen slike gjennom livet ja. Jekke dem ned er det eneste som hjelper. 

Anonymkode: f88b9...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres akkurat ut som ei tidligere kollega av min mann. Begynner navnet på B?

Anonymkode: 57f5a...060

AnonymBruker
Skrevet

Høres akkurat ut som ei tidligere kollega av min mann. Begynner navnet på B?

Anonymkode: 57f5a...060

Nei. Finnes nok mange slike! Ts

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/19/2020 at 4:41 PM, AnonymBruker said:

Typisk norsk?

Anonymkode: a2ba8...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...