Gå til innhold

Hva er det med folk som kjøper smågodt (!) nå???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten synd at du aldri vil få vite hvor mange som kan ha havnet i respirator eller dødd pga din ubetenksomhet. 

Anonymkode: 72e96...edc

Herregud. Er man redd for å bli syk får man velge å ikke kjøpe smågodt da...

Anonymkode: ec3b1...f17

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Håpløst å diskutere med folk som tyr til skrøner og ikke fakta. 

Anonymkode: 4c9a3...f4c

Alvorlig? De snudde jo over natta da vi gikk inn i fase 2, så dette stemmer jo.

Anonymkode: f58dd...d78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe bedre det enn at folk tar i dørhåndtakene når de skal ha melk, yoghurt og lignende? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Alvorlig? De snudde jo over natta da vi gikk inn i fase 2, så dette stemmer jo.

De har aldri sagt at håndhilsing og klemmer  ikke innebærer smittefare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har aldri sagt at håndhilsing og klemmer  ikke innebærer smittefare.

Ikke lenge siden smittevernoverlege i Oslo sa at "barna kan klemme likevel", og det tok gaaanske lang tid før noen tok avgjørelse på å fraråde Holmenkollen..Jeg kom ikke med noen som helst skrøne, nei. Bare sier at de offisielle rådene ikke alltid har vært helt "på ballen", og heller på den avslappa enn sikre siden. Først de siste ukene dette har snudd skikkelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts kjøper smågodt som noen har nyst, hostet og tatt på. Ts får Corona. Og på vei til butikken, og før hun kjenner seg syk, for å kjøpe mer smågodt, smitter hun mannen, naboen i oppkjørselen, to på bussen, samt buss-sjåføren, tre- fire som også er i butikken, noen andre som også står å plukker på smågodtet , kassadamen osv osv osv. Så joda, andre kan bli syke av at ts kjøper smågodt. Ellers synes jeg smågodt er noe griseri , Corona eller ei. Jeg får frysninger når barna kommer hjem med det. Men i butikkene her er alt smågodt pakket ned, heldigvis.  

Anonymkode: 9170f...d49

Så, fordi man spiser smågodt og evnt blir smittet, så blir plutselig reproduksjonstallet på 10+? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
38 minutter siden, Nerine_ skrev:

Så, fordi man spiser smågodt og evnt blir smittet, så blir plutselig reproduksjonstallet på 10+? 

Kg har bestemt at det er slik ser det ut som 😂😂😂 jeg mener at det hadde vært strengt forbudt om dette stemte. Kg vet jo bedre enn alle andre som regel, spesielt de hysteriske innpå her. 

Anonymkode: 91fd2...b9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Imperfectionibus said:

Du må lære deg å lese kg prisen for ofte er det annet snop som er billigere.

Nei, jeg tror det er du som må sjekke det.

Feks er det 149,- kr kiloen for smågodtet på coop extra, mot gjerne 230,- kr kg pluss / minus for innpakket sjokolade, lakris osv.

Anonymkode: 717ab...380

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T-Rex skrev:

Selvsagt gjør det det.

Nei. Smitten kommer fra gapet ditt, aller mest sannsynlig.

Så om du er veldig redd for din gamle mor holder du deg jo bare unna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten synd at du aldri vil få vite hvor mange som kan ha havnet i respirator eller dødd pga din ubetenksomhet. 

Jeg blir helt matt av sånne hysteriske folk som deg.

Anonymkode: b8b69...ff1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper masse smågodt jeg. Viruset lever max 3 dager, setter det i karantene i 3 dager så spiser jeg med "god" samvittighet😁

Anonymkode: 77104...3ab

Viruset kan leve opp til 9 døgn på overflater. 

Anonymkode: 0882d...ca8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts kjøper smågodt som noen har nyst, hostet og tatt på. Ts får Corona. Og på vei til butikken, og før hun kjenner seg syk, for å kjøpe mer smågodt, smitter hun mannen, naboen i oppkjørselen, to på bussen, samt buss-sjåføren, tre- fire som også er i butikken, noen andre som også står å plukker på smågodtet , kassadamen osv osv osv. Så joda, andre kan bli syke av at ts kjøper smågodt. Ellers synes jeg smågodt er noe griseri , Corona eller ei. Jeg får frysninger når barna kommer hjem med det. Men i butikkene her er alt smågodt pakket ned, heldigvis.  

Anonymkode: 9170f...d49

Men om noen har «lagt igjen» coronasmitte i smågodtet, så har de lagt igjen smitte på alt annet de har tatt på i butikken også, så da kan man ikke si at det er smågodtet som utgjør risikoen! 

Anonymkode: e2dc2...782

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viruset kan leve opp til 9 døgn på overflater. 

Anonymkode: 0882d...ca8

Smågodt/mat er ikke overflater. Det er harde overflater hvor virsuet kan leve lenge. 

Anonymkode: 98749...ff1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror det er du som må sjekke det.

Feks er det 149,- kr kiloen for smågodtet på coop extra, mot gjerne 230,- kr kg pluss / minus for innpakket sjokolade, lakris osv.

Anonymkode: 717ab...380

Handler på Kiwi og bla seigmenn er billigere i pose enn løsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Corona smitter ikke gjennom mat i følge folkehelseinstituttet 😉

Anonymkode: 384d5...20d

Det samme Folkehelseinstituttet som kun advarte mot reiser til Hubei-provinsen i Kina 13. februar - to uker før viruset ble registrert i Norge - og derfor mente det var heeeeeelt trygt å reise på skiferie til Italia og Østerike?

Det samme Folkehelseinstituttet som påstod at det ville være under 100 smittede i Norge ved påsketider?

Det samme Folkehelseinstituttet som ikke vil slette DNA-profiler av uskyldige selv om de er pålagt til å gjøre det?

Stoler heller på Julenissen enn nissene i FHI; sannsynligheten for at dråpesmitte kan smitte gjennom mat er 100%.

Anonymkode: a9d5e...ac7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Forumhei
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ro deg ned, så dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme Folkehelseinstituttet som kun advarte mot reiser til Hubei-provinsen i Kina 13. februar - to uker før viruset ble registrert i Norge - og derfor mente det var heeeeeelt trygt å reise på skiferie til Italia og Østerike?

Det samme Folkehelseinstituttet som påstod at det ville være under 100 smittede i Norge ved påsketider?

Det samme Folkehelseinstituttet som ikke vil slette DNA-profiler av uskyldige selv om de er pålagt til å gjøre det?

Stoler heller på Julenissen enn nissene i FHI; sannsynligheten for at dråpesmitte kan smitte gjennom mat er 100%.

Anonymkode: a9d5e...ac7

Jøss, FHI var ikke synske? De burde ha sett at det ville bli en smittet av covid19 i Østerrike den 25 februar???  Og at de første smittede i Italia ville dukke opp rundt 20-21 februar??? Ja, dette burde FHI ha skjønt den 13 februar 😜 

Absolutt ingen rundt om i verden, ingen leger, ingen forskere, ingen eksperter, ja selv ikke Anders Tegnell kunne forutse hvordan corona viruset kom til å oppføre seg, at dette skulle bli en pandemi. Men det burde FHI ha skjønt? 🤔 Og det med at det er et tidkrevende arbeid å slette disse DNA -profilene som er lagret skjønner jeg ikke helt poenget med her..

Jeg har ingen som helst kobling til Folkehelseinstituttet, men har heller ingen problemer med å forstå at det er svært mange kompetente ansatte der som gir oss gode råd, med den informasjonen og den forskning som er tilgjengelig til enhver tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

A_Nation_of_Idiots_-_Logo1_2400x.png

Hhaha! hvem bryr seg? INGEN let us have the smågodt!

Anonymkode: 6a581...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...