AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #61 Del Skrevet 18. april 2020 På hvilken måte er det verre enn epler? De ligger helt åpent framme. Smågodtet er dekket av lokk. Anonymkode: c66f3...35f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #62 Del Skrevet 18. april 2020 53 minutter siden, T-Rex skrev: Nå er vel forskjellen at du kan vaske hendene etter å ha tatt i skapdøren, mens du neppe såpevasker smågodtet fra løsvekthyllene før du dytter det inn i nærkontakt med slimhinner. Svaret ditt forutsetter at noen med smitte har f eks hostet i hånden og deretter forsynt seg av smågodtet med hånden og ikke spaden. Viruset løper liksom ikke nedover spaden og hopper oppi smågodtboksen. Dette blir like hysterisk som da folk trodde man ble smittet av HIV ved å drikke av samme glass. Snart er vi alle ansett som spedalske inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: 13f3c...987 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 18. april 2020 #63 Del Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 72e96...edc Kjøper smågodt, antar det er i løsvekt du mener og det har jeg ikke sett noen steder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 18. april 2020 #64 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Svaret ditt forutsetter at noen med smitte har f eks hostet i hånden og deretter forsynt seg av smågodtet med hånden og ikke spaden. Viruset løper liksom ikke nedover spaden og hopper oppi smågodtboksen. Dette blir like hysterisk som da folk trodde man ble smittet av HIV ved å drikke av samme glass. Snart er vi alle ansett som spedalske inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: 13f3c...987 Og du tror ikke at det skjer? Nå er jeg forsåvidt enig i at viruset sannsynligvis blir raskt ødelagt i kontakt med supersalte xxx eller supersure xxx. Men det er greit å være forsiktig likevel, siden det tross alt er littegrann usikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #65 Del Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er det verre enn epler? De ligger helt åpent framme. Smågodtet er dekket av lokk. Anonymkode: c66f3...35f Vanskelig å vaske smågodt 😂 Det kan man i grunn gjøre med frukt og grønt. Skjønner ikke at folk kan synes de syntetiske greiene er godt til å begynne med uansett. Usj. Anonymkode: 4a9bf...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #66 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: På hvilken måte er det verre enn epler? De ligger helt åpent framme. Smågodtet er dekket av lokk. Anonymkode: c66f3...35f Det kan jeg fortelle deg: Dette handler om kvinneundertrykkelse. Den eneste grunnen til at folk har noe imot smågodtseksjonen, og ikke epleseksjonen, er at de eneste du finner hengende rundt smågodseksjonen er kvinner (og barn). Anonymkode: 40a83...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #67 Del Skrevet 18. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanskelig å vaske smågodt 😂 Det kan man i grunn gjøre med frukt og grønt. Skjønner ikke at folk kan synes de syntetiske greiene er godt til å begynne med uansett. Usj. Anonymkode: 4a9bf...c83 Vasker du eplene med såpe og vann, tretti sekunder per stykk? Spriter du av dem? Anonymkode: c66f3...35f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #68 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svaret ditt forutsetter at noen med smitte har f eks hostet i hånden og deretter forsynt seg av smågodtet med hånden og ikke spaden. Viruset løper liksom ikke nedover spaden og hopper oppi smågodtboksen. Dette blir like hysterisk som da folk trodde man ble smittet av HIV ved å drikke av samme glass. Snart er vi alle ansett som spedalske inntil det motsatte er bevist. Anonymkode: 13f3c...987 Det kan holde at noen med smitte har tørket øyet sitt, eller hostet i hånda hjemme før man har dratt, eller dagen før på vei inn i bilen slik at viruset er på rattet til neste dag, og er borti den delen av skjeen som skal ned i smågodtet. Eller at man tar på samme handlevogn som noen andre m smitte, og deretter er borti smågodtskjeen, som noen andre igjen er borti før de har tommelen i "skuffe"-delen.. Utallige muligheter for smitte å komme borti smågodtet. Man slipper å tenke på noe som helst av dette hvis man bare kjøper innpakkede ting og vasker før åpning. Anonymkode: f58dd...d78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #69 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vasker du eplene med såpe og vann, tretti sekunder per stykk? Spriter du av dem? Anonymkode: c66f3...35f Jeg spiser ikke epler, så jeg vet ikke Spiser kun appelsin og (innpakkede) druer (og sistnevnte skyller jeg av som vanlig). Hvordan det? Anonymkode: 4a9bf...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #70 Del Skrevet 18. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan holde at noen med smitte har tørket øyet sitt, eller hostet i hånda hjemme før man har dratt, eller dagen før på vei inn i bilen slik at viruset er på rattet til neste dag, og er borti den delen av skjeen som skal ned i smågodtet. Eller at man tar på samme handlevogn som noen andre m smitte, og deretter er borti smågodtskjeen, som noen andre igjen er borti før de har tommelen i "skuffe"-delen.. Utallige muligheter for smitte å komme borti smågodtet. Man slipper å tenke på noe som helst av dette hvis man bare kjøper innpakkede ting og vasker før åpning. Anonymkode: f58dd...d78 Grøss! Det er slike som deg som skaper hysteriske tilstander. Men altså,fritt frem å stå over både smågodt og andre ting man mener er farlig på denne jord. Anonymkode: 13f3c...987 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #71 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ikke epler, så jeg vet ikke Spiser kun appelsin og (innpakkede) druer (og sistnevnte skyller jeg av som vanlig). Hvordan det? Anonymkode: 4a9bf...c83 For hvis det skal være verre å spise smågodt enn epler, fordi man mener at eplene kan vaskes, må eplene vaskes skikkelig - slik man vasker (eller skal vaske) hendene - for å fjerne eventuelle virus. Ikke bare skylle dem under kaldt vann i noen sekunder. Appelsinene må du da også vaske/sprite på den måten før du tar av skallet. Ellers overfører du virus fra skallet til fruktkjøttet med hendene dine. Så på hvilken måte er altså smågodt verre? Anonymkode: c66f3...35f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 18. april 2020 #72 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 4 timer siden, T-Rex skrev: Jeg har en 90 år gammel mor. Som jeg er glad i. Men da lar du vel egentlig bare være å besøke henne?? Smitten det er snakk om handler ikke om å løpe ned folk etter man har desinfisert seg med en liter antibac. Den handler om å ikke treffe folk. Du kan leve normalt så lenge du ikke besøker moren din. Om du besøker henne spiller det ingen rolle hva du har gjort. Da er sjansen like stor uansett hvor mye du sprayer ned rubbel og bit. Endret 18. april 2020 av duplexx 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #73 Del Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grøss! Det er slike som deg som skaper hysteriske tilstander. Men altså,fritt frem å stå over både smågodt og andre ting man mener er farlig på denne jord. Anonymkode: 13f3c...987 Det handler jo bare om å unngå de tingene som utgjør de største smitterisikoene i butikken... Det er ikke så sinnsykt vanskelig. Anonymkode: f58dd...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 18. april 2020 #74 Del Skrevet 18. april 2020 Just now, duplexx said: Men da lar du vel egentlig bare være å besøke henne?? Smitten det er snakk om handler ikke om å løpe ned folk etter man har desinfisert seg med en liten antibac. Den handler om å ikke treffe folk. Du kan leve normalt så lenge du ikke besøker moren din. Om du besøker henne spiller det ingen rolle hva du har gjort. Da er sjansen like stor uansett hvor mye du sprayer ned rubbel og bit. Selvsagt gjør det det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 18. april 2020 #75 Del Skrevet 18. april 2020 Det er ingen risiko med å spise smågodt. De ligger i lukka bokser og ingen kunder tar hendene oppe i boksene for å smake. Det har aldri skjedd alle de årene jeg jobbet i matbutikk. Det er en liten risiko ved å ta på spaden, men den er veldig liten så lenge du vasker hendene etterpå. Det er også veldig få som kjøper smågodt i butikker generellt. Det er mer sjans for at du blir smittet av å ta på frukt, eller andre varer i butikken, for å ikke snakke om handle vogna. Snakk om hysteri.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 18. april 2020 #76 Del Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siste nytt! 1 smågodtspiser smittet 50 smågodtspisere! Kjøpte smågodt selv inntil mars måned, til jeg innså smittebomben dette er både i skjeene og fordi småbarn som er superspredere både smaker, tjafser og hoster oppi flere av mine favoritter da de er plassert i barnehøyde. Jeg har derfor valgt en utfordring til meg selv om å ikke spise snop så lenge denne pandemien varer. Butikkene burde heller selge forseglede små bokser på 50-100 gram av hver type sort. Bedre for alle. Men da går vel prisen opp også. Smågodtet i løsvekt er det billigste snopet man får i butikkene. Anonymkode: 717ab...380 Du må lære deg å lese kg prisen for ofte er det annet snop som er billigere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #77 Del Skrevet 18. april 2020 Her selges det smågodt. Smittevernslegen har gått ut å sakt det var trygt. Anonymkode: 47840...0b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #78 Del Skrevet 18. april 2020 59 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg har en 90 år gammel mor. Som jeg er glad i. Da hadde jeg unngått å besøke henne nå. Har kun en bestefar igjen av mine besteforeldre, han er 80, vi besøker ikke han akkurat nå. Anonymkode: 91fd2...b9a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #79 Del Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her selges det smågodt. Smittevernslegen har gått ut å sakt det var trygt. Anonymkode: 47840...0b3 Har denne smittevernslegen profil på KG, kanskje? Anonymkode: 40a83...94b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 18. april 2020 #80 Del Skrevet 18. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da hadde jeg unngått å besøke henne nå. Har kun en bestefar igjen av mine besteforeldre, han er 80, vi besøker ikke han akkurat nå. Anonymkode: 91fd2...b9a Du tror jeg drar med meg mer smitte enn hjemmetjenesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg