Gå til innhold

Hva er det med folk som kjøper smågodt (!) nå???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Koser meg med smågodt. Så lenge de selger det, ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 98749...ff1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøper ikke smågodt.  Men jeg åpner skapdøren til kjøleskapet for melk,ost,fisk,kjøtt,grønnsaker osv. Med tanke på alle som har åpnet disse før meg,er nok halve nasjonen dødsdømte. 

Anonymkode: 13f3c...987

Nå er vel forskjellen at du kan vaske hendene etter å ha tatt i skapdøren, mens du neppe såpevasker smågodtet fra løsvekthyllene før du dytter det inn i nærkontakt med slimhinner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper og spiser smågodt. Er så gal at jeg kkke vasker det en gang😎 Jeg nyser ikke i smågodtet. Ei heller har jeg munn helt oppi. Klarer å bruke spaden og da ha avstand til godisen. Men står på den avstand jeg alltid har gjort.

Anonymkode: f9f3e...cfc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i kommunen er det ikke lov å selge smågodt i løsvekt, men nesten alle butikkene er flinke til å pakke i beger eller poser :) så jeg kjøper smågodt uten å stusse over det 

Anonymkode: 5ff3f...ca4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg kjøpte smågodt i løsvekt til påske. Det er knapt korona her jeg bor. Og butikken har satt opp et oppslag om at det er sjekket med Mattilsynet eller noen at det skal være trygt. Jeg spriter fingrene før jeg handler og verken hoster, spytter eller nyser ved smågodtet. 

Det er større sjans for å få korona ved sosial omgang, enn ved å handle på butikken. 

Anonymkode: 37760...468

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler ikke på butikker hvor de selger smågodt nå. Det viser at det er en useriøs butikk og der vil ikke jeg handle. 

Anonymkode: 58a41...7e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper masse smågodt jeg. Viruset lever max 3 dager, setter det i karantene i 3 dager så spiser jeg med "god" samvittighet😁

Anonymkode: 77104...3ab

#viljestyrke

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte smågodt i dag. Vi må bruke antibac, og skjeene blir vasket etter bruk, i oppvaskmaskin. Anser ikke akkurat det som utrygt.

Anonymkode: f0111...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte smågodt i dag. Vi må bruke antibac, og skjeene blir vasket etter bruk, i oppvaskmaskin. Anser ikke akkurat det som utrygt.

Sikkert kjempe trygt hvis noen har putta hendene nede i boksen eller hosta der... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen forskning på den forhøyede risikoen for å bli smittet og smitte andre ved å kjøpe smågodt versus f.eks. en agurk?

Anonymkode: a4112...9e7

Vasker du smågodt, da? Agurken kan man til og med vaske med såpe og vann utenpå plastikken. Kjøper ingenting løsvekt nå.

Forskningen ligger i at viruset kan overleve lenge på ting avhengig av overflate, temperatur, sollys osv, men vi vet ikke nøyaktig lengde det kan leve på x y z matvare, så jeg tar ingen sjanse på å spise noe uvasket. Forskningen viser også at viruset blir greit ødelagt ved vasking m såpe og vann.

Anonymkode: f58dd...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wincel
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert mange som går fem på, ja. Terningkast 2.

Anonymkode: 72e96...edc

?

IMG_20200418_173921101.thumb.jpg.29027be83d0388d75ba82e36ca8e96cb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du at du vet bedre enn forskere altså? Du som er en idiot, hvis du tror det!

"Ifølge Folkehelseinstituttet og Mattilsynet smitter ikke koronavirus direkte gjennom mat, og man kan handle matvarer uten emballasje som vanlig."

Anonymkode: 63c7c...534

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert kjempe trygt hvis noen har putta hendene nede i boksen eller hosta der... 

Står en fra butikken å passer på, så det går nok helt fint. Gjort det siden dette karantene styret startet. Ingen er blitt syke, heldigvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Siste nytt! 1 smågodtspiser smittet 50 smågodtspisere! 

Kjøpte smågodt selv inntil mars måned, til jeg innså smittebomben dette er både i skjeene og fordi småbarn som er superspredere både smaker, tjafser og hoster oppi flere av mine favoritter da de er plassert i barnehøyde. Jeg har derfor valgt en utfordring til meg selv om å ikke spise snop så lenge denne pandemien varer.

Butikkene burde heller selge forseglede små bokser på 50-100 gram av hver type sort. Bedre for alle. Men da går vel prisen opp også. Smågodtet i løsvekt er det billigste snopet man får i butikkene. 

Anonymkode: 717ab...380

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er dere som graver med skitne hender og åpner lokket for å hoste nedi smågodtet? Dere kan ikke være velt gode.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du smågodt, da? Agurken kan man til og med vaske med såpe og vann utenpå plastikken. Kjøper ingenting løsvekt nå.

Forskningen ligger i at viruset kan overleve lenge på ting avhengig av overflate, temperatur, sollys osv, men vi vet ikke nøyaktig lengde det kan leve på x y z matvare, så jeg tar ingen sjanse på å spise noe uvasket. Forskningen viser også at viruset blir greit ødelagt ved vasking m såpe og vann.

Jeg vasker ikke brødet fra bakeren en gang.😱

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan dør andre av at jeg spiser smågodt, egentlig? 🤔

Fordi ved å gjøre det støtter du en industri som har mange liv på samvittigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er dere som graver med skitne hender og åpner lokket for å hoste nedi smågodtet? Dere kan ikke være velt gode.

Jeg vasker ikke brødet fra bakeren en gang.😱

Som sagt kjøper jeg ingenting løsvekt. Baker derfor brød selv for tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du at du vet bedre enn forskere altså? Du som er en idiot, hvis du tror det!

"Ifølge Folkehelseinstituttet og Mattilsynet smitter ikke koronavirus direkte gjennom mat, og man kan handle matvarer uten emballasje som vanlig."

Anonymkode: 63c7c...534

Alt som har coronadråper på seg medfører smittefare. Så dette bør man egentlig ta med en god neve salt.

Anonymkode: 717ab...380

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Atomlynet said:

Fordi ved å gjøre det støtter du en industri som har mange liv på samvittigheten. 

Smågodtmafiaen. Ny serie.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, er dere seriøse? Dere skjønner virkelig ikke hvordan smitte fungerer og det at dere kjøper og spiser smågodt i verste fall får alvorlige konsekvenser som for eksempel døden for andre? 

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Anonymkode: 72e96...edc

Er det bedre å plukke med seg en pose, åpne med hendene og putte samme hendene oppi posen? Eller sjokoladen, eller hva det skal være? Vil ikke smitten likevel havne i munnen på en? 

Anonymkode: 91fd2...b9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...