AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Det har vært rolig og lite folk i byen de siste ukene, men i dag kryr det av mennesker overalt. Kafeene og restaurantene har åpnet og det sitter masse folk inne, store folkemengder på torget og på solsiden og mange som er ute og går sammen, flere i grupper. Matbutikken er fulle og flere kom ut fra kjøpesentrene med handleposer fra bikbok, kitchn og HM. Jeg blir så frustrert. Jeg forstår at folk ikke bare kan sitte inne, men hvorfor skal "alle" til byen og kjøpesentrene for å shoppe? Og hvorfor skal store folkemengder samle seg? Idiotisk er det. Nå har vi hatt strenge tiltak og brukt masse penger på dette dumme viruset, folk har mistet jobbene sine og flere bedrifter er på randen av konkurs, og vi skal nå endelig åpne samfunnet igjen, saaaaaaakte, slik at ting ikke spinner ut av kontroll. Vi vil miste kontrollen ganske raskt dersom folk ikke behersker å tenke lenger enn nesetippen. Anonymkode: d2c65...1c3 19
Gjest Bohrman Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Hvordan vet du at det krydde med folk? Er det fordi du var en av dem som var der, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 18 minutter siden, Bohrman skrev: Hvordan vet du at det krydde med folk? Er det fordi du var en av dem som var der, kanskje? Jeg skulle i butikken for å handle mat. Jeg var ikke ute for å shoppe klær og sko, og skulle heller ikke på kafe. Anonymkode: d2c65...1c3 15
Hr. Aktiv Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Fra mandag lempes det litt på reglene og overnatting i helga blir dermed lov. Derfor blir det sånn fordi folk tror nå faren er over. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Se der ja, Koronapolitiet har våknet også denne lørdagen... Anonymkode: 047c5...ce0 15
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Mange begynner å slappe av, og da er veien uhyre kort til å leve helt som vanlig. Jeg sitter inne i Trondheim da, hadde ikke falt meg inn å dra på kafé nå liksom. Anonymkode: 432dc...e27 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Fra mandag lempes det litt på reglene og overnatting i helga blir dermed lov. Derfor blir det sånn fordi folk tror nå faren er over. Ja, det virker som at noen er så korttenkte at de tror dette er over nå og folk kan samles igjen, det blir jo bare verre og kanskje vi må stenge deler av Norge igjen (og det er det siste jeg vil, er så lei av coronahelvetet nå). Anonymkode: d2c65...1c3 10
Hr. Aktiv Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det virker som at noen er så korttenkte at de tror dette er over nå og folk kan samles igjen, det blir jo bare verre og kanskje vi må stenge deler av Norge igjen (og det er det siste jeg vil, er så lei av coronahelvetet nå). Anonymkode: d2c65...1c3 Ja la de bare holde på. Halve Norge står nå uten jobb pga. dette, men ikke det en gang får folk til å tenke bare fordi en fjott har uttalt at de kan sitte "hjemme" til full betaling. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se der ja, Koronapolitiet har våknet også denne lørdagen... Anonymkode: 047c5...ce0 Jeg er en av de som har vært avslappet men tatt forholdsregler, men jeg er så lei og jeg håper ikke at viruset spinner ut av kontroll igjen, og det er det fare for nå som folk tydeligvis ikke bryr seg. Det handler ikke om at man ikke kan gå ut, ikke kan jogge og handle matvarer, men folk samler seg i store grupper, det er lange køer uten avstand mellom folk og restaurantene og kafeene var nesten fulle. Det er jo ikke greit, folk bruker tydeligvis ikke det de har mellom ørene. Anonymkode: d2c65...1c3 10
Kågebruker Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 Det er ganske krevende å følge alle disse reglene vi har hatt i over en måned. Skjønner at folk mister litt fokus. 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange begynner å slappe av, og da er veien uhyre kort til å leve helt som vanlig. Jeg sitter inne i Trondheim da, hadde ikke falt meg inn å dra på kafé nå liksom. Anonymkode: 432dc...e27 Jeg bor oppe i femte etasje og jeg ser at det er mange folk ute nå med masse handleposer og folk sitter på kafe. 😕 Anonymkode: d2c65...1c3 8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 Var såvidt innom city lade i dag og der var det mye folk. Altfor mye syntes vi, så vi snudde og dro hjem. Det så ut som folk har glemt alt om korona nå og bare lever som før. Veldig få som holdt avstand og på kafeene var det knapt en meter mellom gjestene som satt der. Anonymkode: a02e6...cb8 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært rolig og lite folk i byen de siste ukene, men i dag kryr det av mennesker overalt. Kafeene og restaurantene har åpnet og det sitter masse folk inne, store folkemengder på torget og på solsiden og mange som er ute og går sammen, flere i grupper. Matbutikken er fulle og flere kom ut fra kjøpesentrene med handleposer fra bikbok, kitchn og HM. Jeg blir så frustrert. Jeg forstår at folk ikke bare kan sitte inne, men hvorfor skal "alle" til byen og kjøpesentrene for å shoppe? Og hvorfor skal store folkemengder samle seg? Idiotisk er det. Nå har vi hatt strenge tiltak og brukt masse penger på dette dumme viruset, folk har mistet jobbene sine og flere bedrifter er på randen av konkurs, og vi skal nå endelig åpne samfunnet igjen, saaaaaaakte, slik at ting ikke spinner ut av kontroll. Vi vil miste kontrollen ganske raskt dersom folk ikke behersker å tenke lenger enn nesetippen. Anonymkode: d2c65...1c3 Slapp av, situasjonen er under full kontroll. Anonymkode: c7c08...bf6 4
Gjest Warrior Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 Sånn er det over hele Norge nå. Folk tror faren er over..
Gjest Bohrman Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle i butikken for å handle mat. Jeg var ikke ute for å shoppe klær og sko, og skulle heller ikke på kafe. Anonymkode: d2c65...1c3 Ok, så du skulle bare, men alle andre skulle ikke bare. Skjønner.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Ja la de bare holde på. Halve Norge står nå uten jobb pga. dette, men ikke det en gang får folk til å tenke bare fordi en fjott har uttalt at de kan sitte "hjemme" til full betaling. Hva er liksom vitsen med hjemmekontor, hjemmestudier etc hvis man uansett skal ut og sosialisere seg. Dette er utrolig dyrt for staten, men folk gir faen tydeligvis. Anonymkode: d2c65...1c3 15
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, Kågebruker skrev: Det er ganske krevende å følge alle disse reglene vi har hatt i over en måned. Skjønner at folk mister litt fokus. Ja, men tiltakene her i Norge har heldigvis ikke vært så ille som i andre land, men hva er vitsen med å pine seg selv i 5 uker og etter de fem ukene gjøre alt som fører til mer spredning? Da har alle disse tiltakene vært forgjeves. Skolene åpnes også gradvis, det er for å unngå stor spredning. Anonymkode: d2c65...1c3 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var såvidt innom city lade i dag og der var det mye folk. Altfor mye syntes vi, så vi snudde og dro hjem. Det så ut som folk har glemt alt om korona nå og bare lever som før. Veldig få som holdt avstand og på kafeene var det knapt en meter mellom gjestene som satt der. Anonymkode: a02e6...cb8 Ja, jeg blir sjokkert, det var ikke det jeg forventet. Det var like mye folk som det vanligvis er på lørdager og ingen bryr seg om avstand. Anonymkode: d2c65...1c3 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 Flott at folk gir faen, det gjør at vi når smittetoppen tidligere, og vi som hører på myndighetene kommer kjappere tilbake til hverdagen. At det dør noen hundre eller noen tusen i prosessen er ikke så nøye, det er jo bare tall på en skjerm. Anonymkode: ca23b...f6c 3
Hr. Aktiv Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er liksom vitsen med hjemmekontor, hjemmestudier etc hvis man uansett skal ut og sosialisere seg. Dette er utrolig dyrt for staten, men folk gir faen tydeligvis. Anonymkode: d2c65...1c3 Hadde folk visst hvem som til slutt må betale dette hadde de tenkt seg om. Staten betaler ikke. Staten er deg og meg. Det vi betaler i skatt. Bomringen i Oslo blir ikke bare dyr nå. Den blir svært dyr. Det samme blir tiden du bruker til jobb på den nye veien som ikke blir bygget likevel fordi corona fikk de pengene. Slik kan vi vel holde på ei stund å ramse opp. Men for all del sitt på cafe, gå å shoppe og ta masse selfier til sosiale medier sammen med folk på ute i byen. Det er det som teller mest her på berget. 3
Anbefalte innlegg