AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Hei jeg Tok progesteron test den er negativ. De skal bli høyere etter en el. jeg har fått positive gravidiettesstester. er det noen her som kunne dele sin erfaring og fortelle om det er mulig å være gravid med lavt progesteron? typisk at jeg får postivt hcg-tester i helgen 😕 Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Mener du at du har fått positive graviditetstester uten å være gravid? Det skal ikke være mulig Anonymkode: d1694...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du har fått positive graviditetstester uten å være gravid? Det skal ikke være mulig Anonymkode: d1694...f0b Jeg tok progesteron prøve for den blir tatt for å se om el har vært. Har litt problemer med el. Men den var ikke forhøyet. Teoretisk sett betyr el har ikke skjedd. hcg-blodprøven var negativt og. gyn kunne ikke se om egget på ul var sprukket eller blitt overmoden. jeg fikk tydelig positiv g-test imorges 😕 så jeg lurer på kan en bli gravid tiltross lavt progesteron? Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Når du sier du har tatt progesterontest, er dette noe du tar selv ala eggløsningstester? Eller tar du dette i samråd med lege/blodprøve? Usikker på Om jeg svarer deg på det du lurer på nå, men Jeg hadde mye mellomblødninger mellom EL og mens (og som kan tyde på lave progesteronverdier). Jeg ble ikke gravid før jeg startet på progesterontilskudd. Anonymkode: b0ec2...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du sier du har tatt progesterontest, er dette noe du tar selv ala eggløsningstester? Eller tar du dette i samråd med lege/blodprøve? Usikker på Om jeg svarer deg på det du lurer på nå, men Jeg hadde mye mellomblødninger mellom EL og mens (og som kan tyde på lave progesteronverdier). Jeg ble ikke gravid før jeg startet på progesterontilskudd. Anonymkode: b0ec2...0dd Jeg tok testen via legen. når begynte du å ta progesteron tilsludd? Tok du vaginalt? Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Det er mulig, men sjansen for at du mister er veldig stor. Du burde fått tilskudd med en gang. Anonymkode: 615ef...44d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Om jeg forstår deg rett, jeg har pco og mensen kanskje til vanlig 2 ganger i året. Trolig uten EL, ifølge gyn. har jeg lavt progresteronnivå og FSH. Ble gravid «naturlig» uten medikamenter og jeg har ikke hatt SA før. Anonymkode: d563f...720
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 På 19.4.2020 den 10.59, AnonymBruker skrev: Det er mulig, men sjansen for at du mister er veldig stor. Du burde fått tilskudd med en gang. Anonymkode: 615ef...44d Siden jeg ikke vet når el så tester jeg ihjel slik at jeg bruker progesteronstøtte med ei gang jeg får positiv.. tror du den vil»redde» da?:( Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg forstår deg rett, jeg har pco og mensen kanskje til vanlig 2 ganger i året. Trolig uten EL, ifølge gyn. har jeg lavt progresteronnivå og FSH. Ble gravid «naturlig» uten medikamenter og jeg har ikke hatt SA før. Anonymkode: d563f...720 Da er det slik at den måneden du har hatt el har du og produsert progesteron? Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det slik at den måneden du har hatt el har du og produsert progesteron? Anonymkode: 700ee...dd6 Beklager for at jeg ikke har noe mer utfyllende svar, ville bare fortelle at jeg har noe ala det samme og har vansker for å bli gravid, men at det går ann likevel.. 😊💖 Jeg har ikke vært igjennom noen tester, var ganske «uplanlagt». Jeg bare stoppet på prevensjon for jeg så ikke poenget i å bruke det hvis sjansen var liten for å bli gravid så fikk jeg bare bli gravid om jeg ble gravid. Bare drite i planlegging enn så lenge. Tydeligvis må jeg ha produsert nok progesteron for å få en fungerende EL. Men, EL var ikke i skjema ift mens. Hadde vært nyttesløst med EL tester, jeg hadde om jeg husker riktig EL 3/4 uker etter mens. Håper det fungerer ut for deg ❤️ Kan jeg spør, hvorfor må du få tilskudd? Har du PCO/S? For jeg hadde ingen ekstra oppfølging eller noe annet, kun vanlig. Anonymkode: d563f...720
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager for at jeg ikke har noe mer utfyllende svar, ville bare fortelle at jeg har noe ala det samme og har vansker for å bli gravid, men at det går ann likevel.. 😊💖 Jeg har ikke vært igjennom noen tester, var ganske «uplanlagt». Jeg bare stoppet på prevensjon for jeg så ikke poenget i å bruke det hvis sjansen var liten for å bli gravid så fikk jeg bare bli gravid om jeg ble gravid. Bare drite i planlegging enn så lenge. Tydeligvis må jeg ha produsert nok progesteron for å få en fungerende EL. Men, EL var ikke i skjema ift mens. Hadde vært nyttesløst med EL tester, jeg hadde om jeg husker riktig EL 3/4 uker etter mens. Håper det fungerer ut for deg ❤️ Kan jeg spør, hvorfor må du få tilskudd? Har du PCO/S? For jeg hadde ingen ekstra oppfølging eller noe annet, kun vanlig. Anonymkode: d563f...720 Takk for støtten ❣️ jeg tok test for noen dager siden for å se om jeg har hatt el. Progesteron var negativ teoretisk sett betyr el har ikke vært. Men så har jeg fått svake positive tester.. på g test. Så skjønte ikke hvordan det kan være mulig å være gravid uten el eller progesteron?:/ Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for støtten ❣️ jeg tok test for noen dager siden for å se om jeg har hatt el. Progesteron var negativ teoretisk sett betyr el har ikke vært. Men så har jeg fått svake positive tester.. på g test. Så skjønte ikke hvordan det kan være mulig å være gravid uten el eller progesteron?:/ Anonymkode: 700ee...dd6 Uten å vite mer enn det som står her, kan det hende progesterontesten er dårlig / kan vise feil? Er det en slik du har bestilt på internett? Kanskje ikke den beste tiden å skulle mase på legesenteret eller gynekolog nå, men de har vel en ganske sikker metode på det framfor hjemmetesting 🤷🏼♀️ Ville tatt det rolig og eventuelt kommet meg til gynekolog fortest mulig 😊 Anonymkode: d563f...720
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten å vite mer enn det som står her, kan det hende progesterontesten er dårlig / kan vise feil? Er det en slik du har bestilt på internett? Kanskje ikke den beste tiden å skulle mase på legesenteret eller gynekolog nå, men de har vel en ganske sikker metode på det framfor hjemmetesting 🤷🏼♀️ Ville tatt det rolig og eventuelt kommet meg til gynekolog fortest mulig 😊 Anonymkode: d563f...720 Å ja nei det var blodprøve via legen. Gyn sa at hun vet ikke om det har skjedd el på ultralyd eller om folikkelen har blitt til cyste er så irriterende å ikke vite hva som skjer med kroppen Anonymkode: 700ee...dd6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å ja nei det var blodprøve via legen. Gyn sa at hun vet ikke om det har skjedd el på ultralyd eller om folikkelen har blitt til cyste er så irriterende å ikke vite hva som skjer med kroppen Anonymkode: 700ee...dd6 Såpass! Rart du har fått positiv da, håper det går den rette veien uansett. Har du fått en ny time da? Anonymkode: d563f...720
Gullegg Skrevet 17. august 2020 #15 Skrevet 17. august 2020 På 20.4.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev: Såpass! Rart du har fått positiv da, håper det går den rette veien uansett. Har du fått en ny time da? Anonymkode: d563f...720 Hva betyr dette testen?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 På 17.8.2020 den 21.20, Gullegg skrev: Hva betyr dette testen? Da har du hatt el Anonymkode: 700ee...dd6
Gullegg Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 Fikk negativ progesteron test hos gynekolog men har ikke fått mensen ( 3 uker på overtid ). Kan jeg ha hatt eggløsning selv om det ikke slo ut på blodprøve? Lurer på om jeg kan være gravid??
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #18 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, Gullegg skrev: Fikk negativ progesteron test hos gynekolog men har ikke fått mensen ( 3 uker på overtid ). Kan jeg ha hatt eggløsning selv om det ikke slo ut på blodprøve? Lurer på om jeg kan være gravid?? Altså nei, selvfølgelig ikke. Forklaring er jo at du ikke får menstruasjon fordi du ikke hadde eggløsning, ikke fordi du som eneste i verden ikke får progesteronøkning etter eggløsning. Anonymkode: 857bf...78d 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 På 18.4.2020 den 16.25, AnonymBruker skrev: Jeg tok progesteron prøve for den blir tatt for å se om el har vært. Har litt problemer med el. Men den var ikke forhøyet. Teoretisk sett betyr el har ikke skjedd. hcg-blodprøven var negativt og. gyn kunne ikke se om egget på ul var sprukket eller blitt overmoden. jeg fikk tydelig positiv g-test imorges 😕 så jeg lurer på kan en bli gravid tiltross lavt progesteron? Anonymkode: 700ee...dd6 Jada, jeg har lavt progesteron og ble gravid på egenhånd første gang.Fikk deretter progesteronstøtte (lutinus den gangen) da jeg ble gravid. Dessverre mistet jeg senere, men det var så sent at det var uavhengig av proesteronen. Ulempen er at jeg har hatt mange kjemiske graviditeter, antagelig pga lavt progesteron. Av 6 positive g.tester har jeg nå 2 barn, og det tross at jeg brukte progesteronstøtte (crinone) etter eggløsning i prøveperiodene. Med lillesøster så var progesteron antagelig veldig lavt tross crinone, så jeg fikk mensen som normalt, men på et eller annet vis klamret hun seg fast og er nå 2,5 år Så man kan absolutt bli gravid tross lavt progesteron, og det kan sikkert gå helt fint. Mistenker dog at faren for SA er større. Så har du påvist lavt progesteron og fått en positiv test ville jeg ringt gynekologen med en gang og bedt om tilskudd av progesteron, Det skader uansett ikke. Anonymkode: 14436...cf8
Gullegg Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså nei, selvfølgelig ikke. Forklaring er jo at du ikke får menstruasjon fordi du ikke hadde eggløsning, ikke fordi du som eneste i verden ikke får progesteronøkning etter eggløsning. Anonymkode: 857bf...78d Hvem i all verden er du for ett grusomt kvinnemenneske? PELL DEG UT FRA KVINNEGUIDEN! 🤯
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå