Gå til innhold

Noen som vet hvorfor smitteappen bruker mye batteri på Android, men ikke på iPhone?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at appen tar veldig mye batteri på mobiler med Android. Selv har jeg iPhone, og appen tar under 1%. Selv om jeg har slått på at den kan være aktiv når appen ikke er åpen. Men jeg kommer nok til å slå av den funksjonen, er ingen vits å ha på når jeg bare er hjemme.

Anonymkode: 94a37...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje prosenten går opp om man bruker mobilen lite? Hvor mye batteri hver app bruker ses vel i sammenligning med andre apper? Jeg aner ikke, men har akkurat sett at hos meg har Safari har stått for 87% batteribruk siste døgnet, bilder 7%. Har hørt mye på musikk, så det tar ikke mye batteri. Heldigvis!

AnonymBruker
Skrevet

På min iphone har den brukt 24% det siste døgnet. Lastet den ned i går kveld og slo av bluetooth da jeg stod opp siden det var brukt mye batteri.

Anonymkode: ff879...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Tror det har noe med at på iPhone blir Bluetooth til appen kun koblet på når skjermen er aktiv? Regner med det fører til at det går mindre strøm?

Anonymkode: c3d2d...192

AnonymBruker
Skrevet

Du må slå av varslingen på den. Ellers ligger den aktiv hele tiden. Demp varslingen og voilla. 

Anonymkode: 05d44...752

Gjest Albbas
Skrevet

Det er fordi bluetooth ikke er aktiv på iPhone i bakgrunnen (altså uten at den aktuell appen er åpen på skjermen) , mens den er det på Android. På iPhone vil den derfor ikke fungere 100% når appen ikke er åpen i forgrunnen (GPS fungerer jo så bedre enn ingenting). 

Gjest Albbas
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må slå av varslingen på den. Ellers ligger den aktiv hele tiden. Demp varslingen og voilla. 

Anonymkode: 05d44...752

Men poenget er jo å ha den aktiv hele tiden (hvertfall utenfor hjemmet)? 

• Opprett ny...