Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips til gode produkter? Synes du at det har gitt resultater på fine linjer?  😃

Anonymkode: f5ac9...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zo, zo og zo. 
Ja, det funker :)

Skrevet

Bruker The Ordinary Retinol 1%. Synes det har god effekt på generell hudkvalitet, men ikke forvent mirakler. Du bør også begynne med en lavere konsentrasjon, f.eks. 0,2 eller 0,5, og husk å tilføre huden nok fuktighet. Det kan motvirke noen av bi-effektene av Retinol. Hvis Retinol blir for heftig kan du prøve Granactive Retinoid, det skal visst være like bra, men med færre bivirkninger.

Skrevet

Retinsyre i ulike formet er vel det eneste som har dokumentert virkning på rynker, og Retinol er det mest effektive du kan få uten resept. 

Som @Jdz skriver, så er det greit å begynne med en lavere konsentrasjon og så venne seg gradvis til større konsentrasjoner. ZO (Zen Obagi) som nevnes er gode -og dyre - produkter. Jeg kan også anbefale Exuviance Super Retinol Concentrate, som er effektivt men forholdsvis "snilt" mot huden fordi det inneholder såkalt mikroinnkapslet Retinol.

Retinol kan virke irriterende på huden så start gjerne med et par kvelder i uka, og husk å gi huden din nok fukt. Det er også svært viktig med høy solfaktor på dagtid, da Retinol øker hudens solsensitivitet.

Til slutt - vær tålmodig. Det vil ta litt tid før du merker resultater, men de kommer🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene! 😄 masse gode råd. 

Anonymkode: f5ac9...643

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jdz skrev:

Bruker The Ordinary Retinol 1%. Synes det har god effekt på generell hudkvalitet, men ikke forvent mirakler. Du bør også begynne med en lavere konsentrasjon, f.eks. 0,2 eller 0,5, og husk å tilføre huden nok fuktighet. Det kan motvirke noen av bi-effektene av Retinol. Hvis Retinol blir for heftig kan du prøve Granactive Retinoid, det skal visst være like bra, men med færre bivirkninger.

Hvor får man tak i den i Norge? Finner bare retinoid. 

Anonymkode: cdcc1...27c

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker granactive retinoid 2% fra the ordinary. Synes at hudkvaliteten føltes og så bedre ut etter et par ukers bruk. Bruker den hver kveld og vasker den av om morgningen. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man tak i den i Norge? Finner bare retinoid. 

Anonymkode: cdcc1...27c

Jeg bestiller rett fra Deciem. Nå har jo 350-kroners grensa blitt utsatt, så jeg ville hamstret litt mens jeg kan :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...