AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Noen tips til gode produkter? Synes du at det har gitt resultater på fine linjer? 😃 Anonymkode: f5ac9...643
Jdz Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Bruker The Ordinary Retinol 1%. Synes det har god effekt på generell hudkvalitet, men ikke forvent mirakler. Du bør også begynne med en lavere konsentrasjon, f.eks. 0,2 eller 0,5, og husk å tilføre huden nok fuktighet. Det kan motvirke noen av bi-effektene av Retinol. Hvis Retinol blir for heftig kan du prøve Granactive Retinoid, det skal visst være like bra, men med færre bivirkninger.
Roci Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Retinsyre i ulike formet er vel det eneste som har dokumentert virkning på rynker, og Retinol er det mest effektive du kan få uten resept. Som @Jdz skriver, så er det greit å begynne med en lavere konsentrasjon og så venne seg gradvis til større konsentrasjoner. ZO (Zen Obagi) som nevnes er gode -og dyre - produkter. Jeg kan også anbefale Exuviance Super Retinol Concentrate, som er effektivt men forholdsvis "snilt" mot huden fordi det inneholder såkalt mikroinnkapslet Retinol. Retinol kan virke irriterende på huden så start gjerne med et par kvelder i uka, og husk å gi huden din nok fukt. Det er også svært viktig med høy solfaktor på dagtid, da Retinol øker hudens solsensitivitet. Til slutt - vær tålmodig. Det vil ta litt tid før du merker resultater, men de kommer🙂
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Takk for svarene! 😄 masse gode råd. Anonymkode: f5ac9...643
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, Jdz skrev: Bruker The Ordinary Retinol 1%. Synes det har god effekt på generell hudkvalitet, men ikke forvent mirakler. Du bør også begynne med en lavere konsentrasjon, f.eks. 0,2 eller 0,5, og husk å tilføre huden nok fuktighet. Det kan motvirke noen av bi-effektene av Retinol. Hvis Retinol blir for heftig kan du prøve Granactive Retinoid, det skal visst være like bra, men med færre bivirkninger. Hvor får man tak i den i Norge? Finner bare retinoid. Anonymkode: cdcc1...27c 1
morgenkåpedyret Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 Jeg bruker granactive retinoid 2% fra the ordinary. Synes at hudkvaliteten føltes og så bedre ut etter et par ukers bruk. Bruker den hver kveld og vasker den av om morgningen.
Jdz Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man tak i den i Norge? Finner bare retinoid. Anonymkode: cdcc1...27c Jeg bestiller rett fra Deciem. Nå har jo 350-kroners grensa blitt utsatt, så jeg ville hamstret litt mens jeg kan 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå