AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Regjeringen har bestemt at barna i Norge skal tilbake på skolebenken. "Vi aner ikke om dette er farlig eller ikke, men det får vi jo fort svar på sikkert" sier en smitte-ekspert som i likhet med de fleste andre eksperter ikke aner noe om Corona-viruset. Regjeringen er med andre ord like spente som både foreldre og besteforeldre om dette vil gå bra. Når små barn er tilbake på skolen over påske kommer svaret; Går dette bra eller ikke. Holder barna seg friske går det bra, men blir barna ekstremt syke går det ikke så bra. Ja ja... "Vi ser ingen grunn til ikke å prøve oss litt frem. Dere vet, økonomi og sånn" sier regjeringen. Samtidig som barna skal tilbake på skolen kommer det viktige smitteverns-regler som barna må følge. Barn i klassetrinnet 1-4 må gjøre som de får beskjed om, de må følge alle reglene. "Erfaringsmessig er jo disse barna de flinkeste til å høre på voksne så vi håper og tror at dette på en måte kan gå bra" sier en annen smitteverns-ekspert som heller ikke aner hva hun prater om. Anonymkode: fcbda...e38 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: sier en smitte-ekspert som i likhet med de fleste andre eksperter ikke aner noe om Corona-viruset. Men du har kanskje svaret? Du er ekspertene alle venter på? Det er utrolig hvor mange skjulte eksperter som kommer ut og presenterer seg her på KG. FHI må være overlykkelige over all denne ekspertisen som formidler så mye god og faktabasert informasjon. Anonymkode: c4fe1...5be 17
Ava Mae Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Har denne eksperten sett dataene og snakket med ekspertisen som de norske myndighetene baserer sine avgjørelser på? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 De gjør det bl.a. fordi iflg Barnevernet har vold mot barn økt enormt de siste ukene. https://www.aftenposten.no/norge/i/wPQqaM/bufdir-advarer-mot-oekende-grad-av-fysisk-og-psykisk-vold-i-familiene-under-koronakrisen-destruktive-handlingsmoenstre-kan-eskalere Anonymkode: 06737...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Overvekten av forskning og erfaring viser at barn i liten grad er smittebærer. Det er derfor lite faglig og økonomisk grunnlag for å fortsette tiltaket med å holde de hjemme. Uansett hva man søker av forskning, så vil man alltid finne noe som matcher det svaret en ønske seg. Så også med for og imot åpning av barnehage/skole. Anonymkode: c4fe1...5be 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Er det mange ekstremt syke barn i Sverige? Anonymkode: 99149...973 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 Barn blir svært sjelden veldig syke av Covid-19 og ingen barn under 10 år har dødd av dette. Mitt barn har hatt det og hun ble ikke så veldig syk. Bare å huske å vaske hendene, ikke besøke besteforeldre på fritiden og følge anbefalingene så går dette bra😚 Husk at skolene har ikke vært stengt pga. frykt for at barn skal bli syke, men fordi de skulle smitte noen i risiko. Anonymkode: d300f...a9a 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Finland har åpnet skolene igjen, har ikke hørt det har vært masseutbrudd der? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mange ekstremt syke barn i Sverige? Anonymkode: 99149...973 Jeg bor i Sverige, og nei, det er ikke ekstremt mange barn som er syke. Anonymkode: 3c214...170 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finland har åpnet skolene igjen, har ikke hørt det har vært masseutbrudd der? Jeg bor i Sverige, og nei, det er ikke ekstremt mange barn som er syke. Anonymkode: 3c214...170 Det var et retorisk spørsmål Anonymkode: 99149...973 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Finland har åpnet skolene igjen, har ikke hørt det har vært masseutbrudd der? Jeg bor i Sverige, og nei, det er ikke ekstremt mange barn som er syke. Anonymkode: 3c214...170 Har du kilde på dette? Så vidt jeg vet så holdes både barnehage- og skolebarn hjemme i Finland ut våren. Man KAN sende barna sine til barnehage og skole HVIS begge foreldrene har samfunnsviktig arbeid og MÅ det, men alle er sterkt anbefalt å ha barna sine hjemme. De aller fleste barn i Finland er hjemme. Anonymkode: 18abf...4b2 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barn blir svært sjelden veldig syke av Covid-19 og ingen barn under 10 år har dødd av dette. Mitt barn har hatt det og hun ble ikke så veldig syk. Bare å huske å vaske hendene, ikke besøke besteforeldre på fritiden og følge anbefalingene så går dette bra😚 Husk at skolene har ikke vært stengt pga. frykt for at barn skal bli syke, men fordi de skulle smitte noen i risiko. Anonymkode: d300f...a9a Bare en ting: Flere barn under 10 har dødd nå internasjonalt, men det er heldigvis veldig sjeldent. Generelt er jeg mer redd for lærerene og familiene til barna enn at barna selv skal dø av sykdommen, siden det er såpass sjeldent. Anonymkode: db848...ceb 5
Anonymburker Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det mange ekstremt syke barn i Sverige? Anonymkode: 99149...973 Færre barn er smittet i Sverige enn Norge, I prosent. 0,7 i Sverige mot 1,0 i Norge. 2
Jordbæra Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 (endret) Hvor mange tråder må man ha om samme tema? Det finnes i tillegg egne sider på fb om temaet. Endret 18. april 2020 av Jordbæra 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det mange ekstremt syke barn i Sverige? Anonymkode: 99149...973 Eller på Island? Skoler og barnehager har vært åpne hele tiden. Det har gått fint. Jammen mange kommentarfeltepidemiologer for tiden... Anonymkode: 99c0f...935 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 Huff så lei jeg er av denne sutringa og krisemaksimeringa... Selvfølgelig må vi begynne å åpne samfunnet, hva ellers skal vi gjøre liksom? Anonymkode: 250bf...c4c 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 Vi kommer alle til å dø, såpass er klart. Det er bare et spørsmål om tid. Anonymkode: 2741a...1bf 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kilde på dette? Så vidt jeg vet så holdes både barnehage- og skolebarn hjemme i Finland ut våren. Man KAN sende barna sine til barnehage og skole HVIS begge foreldrene har samfunnsviktig arbeid og MÅ det, men alle er sterkt anbefalt å ha barna sine hjemme. De aller fleste barn i Finland er hjemme. Anonymkode: 18abf...4b2 De holdt steng en uke. Du greier vel å Google dette selv, det har stått i norsk media også. Anonymkode: 3c214...170
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De holdt steng en uke. Du greier vel å Google dette selv, det har stått i norsk media også. Anonymkode: 3c214...170 Som sagt så er det KUN de familiene som ikke har noe annet valg som sender sine barn i barnehage og skole. Kun familier der begge foreldre er i samfunnsviktig arbeid som kan sende sine barn i skole og barnehage og noen andre unntak. Ellers er barna i Finland hjemme nå, og det ser ut som at de blir det ut våren i hvert fall! Jeg vet ikke hvilken norsk media som forteller noe annet, men vis meg gjerne kilde på det. Anonymkode: 18abf...4b2 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff så lei jeg er av denne sutringa og krisemaksimeringa... Selvfølgelig må vi begynne å åpne samfunnet, hva ellers skal vi gjøre liksom? Anonymkode: 250bf...c4c Ta vare på barna deres kanskje og sørge for at smitten ikke sprer seg? Helt utrolig at ALT i Norge handler om penger, penger, penger. Folk kan dø, det gjør ikke noe, viktigst er alltid penger. Anonymkode: 18abf...4b2 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-studie-stenging-av-skoler-har-trolig-liten-effekt-pa-smittespredning/3423950969.html
Anbefalte innlegg