Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Lurte på om dette var vanlig for dere og? Når jeg er ute å går f.eks og ser en bekjent/gammel venn så er det ikke alltid de hilser tilbake når jeg sier hei og smiler f.eks. Eller så ser de ned/tar opp mobilen isteden når jeg sier noe til dem. Vi trenger ikke stoppe og snakke, men å hilse er helt vanlig folkeskikk syntes jeg.

Ser jeg de på byen eller de er fulle så er de veldig hyggelig og det er som om de ikke husker det når jeg spør hvorfor de ikke hilser..

Anonymkode: 438fc...931

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner følelsen, ja. Man føler seg litt dum når man ikke får svar. Jeg opplever det ikke så ofte, men det har skjedd noen ganger. På jobb er det noen fjernere kolleger som kan være slik av og til, og kanskje noen naboer. Da trekker jeg meg litt unna selv etterpå.

Det er stor forskjell i hvor blid og imøtekommende folk er. En vilt fremmed kan gi et stort smil. Mens personen på kontoret over gangen aldri hilser.

Anonymkode: 026a9...f58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange uhøflige mennesker. De påstår de har sosial intelligens, men mangler dannelse. Traff på en her om dagen som er C-kjendis og roste h*n for god jobb. Bare mumla og gikk videre. Merkelige folk.

Anonymkode: 5b3c1...bde

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg ikke sier noe så gir jeg et nikk eller hilser med hånda på et vis. Noe må man jo gjøre, ellers blir det bare merkelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så hilser alle som kjører forbi eller en møter på veien når en går tur. Kjente som ukjente.

Anonymkode: d3965...053

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har sosial angst, og ikke tør å hilse fordi de er redd de må slå av en prat. Jeg pleier alltid late som jeg ikke ser gamle kjente fordi jeg syns det er flaut å prate med folk jeg ikke har prata med på 20 år .. Eller kanskje de ikke så deg,eller kjente deg igjen..

Anonymkode: 8dc9e...b8e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de har sosial angst, og ikke tør å hilse fordi de er redd de må slå av en prat. Jeg pleier alltid late som jeg ikke ser gamle kjente fordi jeg syns det er flaut å prate med folk jeg ikke har prata med på 20 år .. Eller kanskje de ikke så deg,eller kjente deg igjen..

Anonymkode: 8dc9e...b8e

Tror heller på det siste. Redd for å slå av en prat, redd å bli invitert, redd sin egen skygge...

• Liker 2
Skrevet

Nja... Mange har bare dårlig folkeskikk, og ikke sosial angst. For dem så skjønner jeg ikke at et nikk eller "hei" ikke kommer som en refleks selv om de ikke husker personer i farten. Tenker de ikke gidder om de ikke er på jobb og på jobb er det jo et krav at du oppfører deg litt orntelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan finne på å gjøre det med folk jeg ikke kjenner særlig godt. Bekjente eller venner av venner for eksempel. Det handler ikke om at jeg ikke vil hilse på dem, men jeg blir så selvbevisst og sosialt klønete. Tenk om de ikke kjenner meg igjen og synes jeg er rar som hilser? Og så må jeg minne dem på hvor vi møttes og så blir det pinlig stemning om de ikke husker alikevel og sånn spinner tankene. Hva skal vi snakke om sånn helt kort, og hva skal jeg si for å kunne gå igjen? Blir akutt sosialt inkompentent og føler meg som en idiot, og da er det enklere å bare se ned i telefonen. Beklager, og ja jeg prøver å skjerpe meg og øve på small talk 😛 

Anonymkode: 95bd1...01b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner følelsen, ja. Man føler seg litt dum når man ikke får svar. Jeg opplever det ikke så ofte, men det har skjedd noen ganger. På jobb er det noen fjernere kolleger som kan være slik av og til, og kanskje noen naboer. Da trekker jeg meg litt unna selv etterpå.

Det er stor forskjell i hvor blid og imøtekommende folk er. En vilt fremmed kan gi et stort smil. Mens personen på kontoret over gangen aldri hilser.

Anonymkode: 026a9...f58

Du viser usikkerhet.

Veldig vanlig, du må tåle at noen ikke hilser på deg hver gang. Du er altfor nærtagen, typisk kvinner. Må bli sett heletiden, få bekreftelse.

Ikke bry deg om slike ting, i arbeidslivet er man tvunget sammen. Ikke frivillig, et falsk hei og falskt smil klarer jeg meg fint uten.

Anonymkode: 17bc0...8c2

• Liker 2
Skrevet

Det koster lite med et hei i forbifarten. Om noen hilser på meg hilser jeg alltid tilbake. Men av og til hvis jeg har det travelt eller er sliten og bare vil gjøre det jeg skal å bli ferdig så kan jeg se på tlf eller late som jeg ikke ser folk, rett og slett fordi jeg ikke orker å slå av en prat.. ikke fordi jeg ikke synes noe om personen, men fordi jeg ikke orker akkurat da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Lurte på om dette var vanlig for dere og? Når jeg er ute å går f.eks og ser en bekjent/gammel venn så er det ikke alltid de hilser tilbake når jeg sier hei og smiler f.eks. Eller så ser de ned/tar opp mobilen isteden når jeg sier noe til dem. Vi trenger ikke stoppe og snakke, men å hilse er helt vanlig folkeskikk syntes jeg.

Ser jeg de på byen eller de er fulle så er de veldig hyggelig og det er som om de ikke husker det når jeg spør hvorfor de ikke hilser..

Det er norge i et nøtteskall vi er kjentfor å være akward når det kommer til det sosiale.

Anonymkode: 0001c...3b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Eller kanskje dem bare ikke likte deg

Anonymkode: 0001c...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Mange som har sosial angst da. Jeg er ikke veldig begeistret for å møte på folk ute i nabolaget som jeg så vidt har snakket med før. Spesielt ikke om jeg er ute med hunden iført joggebukse og ustelt hår. Er ikke alltid man har lyst å snakke med folk eller late som man er hyggelig.

Synes du ts ikke skal ta det personlig. Ikke alle er like imøtekommende som deg 🙊

Anonymkode: 3e426...7c6

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig, du må tåle at noen ikke hilser på deg hver gang. Du er altfor nærtagen, typisk kvinner. Må bli sett heletiden, få bekreftelse.

Generalisering. Du bør kunne klare å svare en person uten å måtte gjøre henne til representant for et helt kjønn.  

Anonymkode: 4cb7c...f6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Generalisering. Du bør kunne klare å svare en person uten å måtte gjøre henne til representant for et helt kjønn.  

Anonymkode: 4cb7c...f6c

Nei, det er ikke det. Jeg så med en gang at dette var skrevet av en kvinne. Menn henger seg ikke opp i slike detaljer gjennomsnittlig.

Altså, du MÅ takle at noen ikke hilser på deg hver gang/i det heletatt. Når du MÅ ha den bekreftelsen så har DU et problem.

"Må jo klare et smil da!!" Typisk kommentar, kvinner elsker falske masker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke det. Jeg så med en gang at dette var skrevet av en kvinne. Menn henger seg ikke opp i slike detaljer gjennomsnittlig.

Altså, du MÅ takle at noen ikke hilser på deg hver gang/i det heletatt. Når du MÅ ha den bekreftelsen så har DU et problem.

"Må jo klare et smil da!!" Typisk kommentar, kvinner elsker falske masker.

Det stemmer ikke, at det kun er kvinner som tenker sånn. Normale, veloppdragne, empatiske mennesker av begge kjønn synes det er ubehagelig med medmennesker uten oppdragelse, høflighet og blikk for andre enn seg og sitt. Greit nok at vi kangjøre som vi vil her på bjerget, men noen vesentligheter har vi tapt på veien.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dem ikke gidder snakke med fremmede? Jeg reduserte facebook vennelista mi med nettopp dette i tankene. Om jeg ikke gidder å hilse på dem på butikken så gidder jeg ikke ha dem på facebook. 

Anonymkode: 280fe...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange uhøflige mennesker. De påstår de har sosial intelligens, men mangler dannelse. Traff på en her om dagen som er C-kjendis og roste h*n for god jobb. Bare mumla og gikk videre. Merkelige folk.

Sosial intelligens har lite med om man velger å hilse eller ikke 🙄

Anonymkode: d5031...885

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje dem ikke gidder snakke med fremmede? Jeg reduserte facebook vennelista mi med nettopp dette i tankene. Om jeg ikke gidder å hilse på dem på butikken så gidder jeg ikke ha dem på facebook. 

Anonymkode: 280fe...990

For en innstilling. Greit nok å slette FN venner. Men å ikke gidde å hilse på kjente på butikken er SÅÅÅ lavmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...