AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 «Helseminister Bent Høie (H) oppfordret personer som ikke laster ned appen, til å ha en liten notisbok hvor de noterer ned alle de er i kontakt med, slik at man unngår ekstraarbeid for dem som driver med smittesporing.» Anonymkode: e044d...657 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Ingen av delene. Bruker hukommelsen. Skal ikke mye til i disse dager når man knapt får gå ut. Anonymkode: a650a...4e2 11
MyMichelle Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Hvordan i alle dager skal man notere ned hvem man møter om man ikke vet hvem de er? Skrive «Jeg tok buss 42 kl. 09:20. Klokken 09:23 kom det en dame i 50-årene og satte seg ved siden av meg, hun hadde på seg... osv». Aldri i verden om jeg ville gjort det. Jeg synes det var et dårlig forslag. De fleste som blir smittet blir ikke testet, så de som driver smittesporing får ingen jobb å gjøre der. 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Du trenger ikke skrive om damer som kommer på bussen. Hun har sin egen notisbok, eller app. Anonymkode: e044d...657 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, MyMichelle skrev: Hvordan i alle dager skal man notere ned hvem man møter om man ikke vet hvem de er? Skrive «Jeg tok buss 42 kl. 09:20. Klokken 09:23 kom det en dame i 50-årene og satte seg ved siden av meg, hun hadde på seg... osv». Aldri i verden om jeg ville gjort det. Jeg synes det var et dårlig forslag. De fleste som blir smittet blir ikke testet, så de som driver smittesporing får ingen jobb å gjøre der. Setter hun seg ved siden av deg,så ville jeg lurt på hvilken øde øy hun har tilbrakt de siste ukene på. Her i Bergen er ihvertfall regelen minst 1 meter til øvrige passasjerer. Anonymkode: 918b0...73f 1
Gjest Tutte Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Ingen av delene. Møter kun faste få personer hver dag.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 Appen varsler hvis man har tilbragt mer enn femten minutter med en smittet person, og de eneste menneskene jeg har tilbragt mer enn femten minutter med den siste måneden er familien. Tror jeg klarer meg helt fint uten app og notisblokk gitt. Anonymkode: d25ae...ff3 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: «Helseminister Bent Høie (H) oppfordret personer som ikke laster ned appen, til å ha en liten notisbok hvor de noterer ned alle de er i kontakt med, slik at man unngår ekstraarbeid for dem som driver med smittesporing.» Anonymkode: e044d...657 Jeg tror faktisk notisblok vil være mye mer nøyaktig :) Jeg har vært hjemme i flere dager og ikke møtt noen. Men appen tror at jeg har hatt nærkonakt med alle naboene som bor i andre leiligheter, og et par stk som har stått utenfor og røyket. Anonymkode: 11d4b...66b 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 Jeg forstår ikke dette med 15 minutter. Et host tar sekunder,og er antakelig mer risikabelt. Antar det ikke var mulig å gjøre den mer innvaderende,for da hadde vel PST ikke kunne godkjenne at den ble brukt av diverse regjering- og stortingsmedlemmer. Og i fremføringen av den,ble det vektlagt at erna Solberg vil ta den i bruk. Ergo - ikke verre enn at PST sa den var ok. Anonymkode: 918b0...73f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 Ingen av delene. Jeg skal heller be om kassalappen hver gang da det står oppført dato og klokkeslett på disse. Tar vare på de, så har jeg oversikt over hvor og når jeg var i det aktuelle området. Nå er jeg kun ut for å handle mat allikevel, og ellers ville det kun vært de av mine naboer i oppgangen jeg ville støtt på om de tilfeldigvis befinner seg utendørs, men jeg omgås ingen og er ikke med andre mennesker i mer enn 2-3 minutter uansett. Anonymkode: 2cb4b...281 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror faktisk notisblok vil være mye mer nøyaktig Jeg har vært hjemme i flere dager og ikke møtt noen. Men appen tror at jeg har hatt nærkonakt med alle naboene som bor i andre leiligheter, og et par stk som har stått utenfor og røyket. Anonymkode: 11d4b...66b 😂 Så teit at appen tror du har vært sammen med de andre i leilighetene rundt deg! Anonymkode: b6d3b...0a0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 Trenger ingen notisbok, de eneste jeg er sammen med i mer enn 15 minutter er familien, og de navnene husker jeg. 😛 Men bruker appen likevel da. Anonymkode: 28606...06f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 4 hours ago, MyMichelle said: Hvordan i alle dager skal man notere ned hvem man møter om man ikke vet hvem de er? Skrive «Jeg tok buss 42 kl. 09:20. Klokken 09:23 kom det en dame i 50-årene og satte seg ved siden av meg, hun hadde på seg... osv». Aldri i verden om jeg ville gjort det. Jeg synes det var et dårlig forslag. De fleste som blir smittet blir ikke testet, så de som driver smittesporing får ingen jobb å gjøre der. Appen skal kombineres med ustrakt testing. Anonymkode: 7d35c...00a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror faktisk notisblok vil være mye mer nøyaktig Jeg har vært hjemme i flere dager og ikke møtt noen. Men appen tror at jeg har hatt nærkonakt med alle naboene som bor i andre leiligheter, og et par stk som har stått utenfor og røyket. Anonymkode: 11d4b...66b Interessant. Har lurt på hvor nøyaktig appen klarer å regne avstand mellom folk. Ikke så veldig altså.... Kan bli mye karantene på mange av dette her.... Anonymkode: 221a7...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror faktisk notisblok vil være mye mer nøyaktig Jeg har vært hjemme i flere dager og ikke møtt noen. Men appen tror at jeg har hatt nærkonakt med alle naboene som bor i andre leiligheter, og et par stk som har stått utenfor og røyket. Anonymkode: 11d4b...66b Hvordan vet du at appen tror at du har hatt nærkontakt med alle naboene som bor i andre leiligheter? Anonymkode: e044d...657 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 Jeg møter over 100 mennesker om dagen, aner ikke hvem 90 prosent av de er uansett. Burde sikkert laste ned appen, men har ikke lyst til å havne i karantene. Anonymkode: ce2bf...3e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 Treffer en god del mennesker hver dag. Gidder verken app eller notisbok. Det får gå som det går. Anonymkode: 5c3e7...88f 1
absinthia Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 Ingen av delene: Jeg treffer bare faste mennesker hver dag, da jeg enten er hjemme eller på jobb. Jeg bruker ikke mer enn 15 minutter på butikken i disse tider uansett.
Anbefalte innlegg