Gå til innhold

Program til enkel bilde og video redigering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som kan foreslå noe slikt? Har en tiåring som har så lyst til å "pimpe" opp videoene sine... :P 

Og så lurte jeg på om hvilket program som er brukander til å ta opp video når man selv spiller, altså på dataskjermen... Formulerer meg rart her men er for gammel til dette her... 

Anonymkode: ca4fe...f3b

Skrevet

Akkurat mellomsjiktet (der man hadde iMovie, Windows Movie Maker, etc.) er ganske dødt akkurat nå. Det virker som brukere flest enten bare bruker redigeringsmulighetene i videoappen på telefonen, i Snapchat eller lignende, eller går rett på proffe og semiproffe løsninger som Final Cut, Premiere og Davinci Resolve. Sistnevnte har en gratisversjon da, og er ikke SÅ uforståelig om man bare vil gjøre litt enkel redigering, men det blir nok litt mye for en tiåring. På den annen side, skal aldri si aldri, jeg klønet meg jo gjennom CorelDRAW, Photoshop, Golive, Excel og Multimedia Fusion på den alderen, og man lærer jo av å feile.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Okapi skrev:

Akkurat mellomsjiktet (der man hadde iMovie, Windows Movie Maker, etc.) er ganske dødt akkurat nå. Det virker som brukere flest enten bare bruker redigeringsmulighetene i videoappen på telefonen, i Snapchat eller lignende, eller går rett på proffe og semiproffe løsninger som Final Cut, Premiere og Davinci Resolve. Sistnevnte har en gratisversjon da, og er ikke SÅ uforståelig om man bare vil gjøre litt enkel redigering, men det blir nok litt mye for en tiåring. På den annen side, skal aldri si aldri, jeg klønet meg jo gjennom CorelDRAW, Photoshop, Golive, Excel og Multimedia Fusion på den alderen, og man lærer jo av å feile.

Det var jo windows movie maker og slikt jeg brukte og så prøvde jeg å finne noe tilsvarende nå men det var ikke lett. :P Redd det fort kan bli litt avansert og det er begrenset hvor mye jeg orker å sette meg inn i det, men må kanskje finne noe avansert da og bare si han for klare seg selv...:fnise:

Anonymkode: ca4fe...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Windows movie maker finnes ikke lengre i Windows 10, men det er mulig å redigere videoer i det innebygde bildeprogrammet. Du kan også laste opp videoer til YouTube og redigere der, redigeringsmulighetene i YouTube er veldig bra og du kan laste ned videoen igjen etter den er redigert.

Det er også mulig å redigere videoer i Blender men det er litt knotete, Blender er et gratis program for 3D-modellering.

Anonymkode: ae067...e25

AnonymBruker
Skrevet

Min datter bruker telefonen for å pimpe opp videoene. På playbutikken finner du flere forskjellige apper til det.

Anonymkode: 3f883...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...