Gjest *Tuppe* Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har vært sammen med kjæresten min noen måneder og vi har det superfint sammen. Men vi har veldig ulikt forbruksmønster. Han tjener vel ca det dobbelt av meg. Har bare dyre merkeklær, reiser på flere lange eksotiske ferier hvert år. Og en helt vanlig lørdagskveld koster gjerne myyye... dyr mat + vin ute og drinker etterpå... Jeg har det helt greit økonomisk. Reiser av og til, er på byen og ute og spiser jeg også, men i en noe annen skala. Unner meg å se ok ut, men handler endel på Hennes og Vero Moda og sånt.. Han snakker nokså nedsettende om slike "billigbutikker", liker ikke Charterturer og kunne aldri bodd øst i Oslo (kanskje Grünern..) Vi har altså ganske ulike holdninger. Er 29 og 32 år gamle, slik at vi begge har rukket å bli ganske "bevisste" våre valg... Forslag til hvordan vi kan kompromisse??? Jeg er IKKE typen som vil bli spandert på hele tiden. Ser for meg at dette kan bli et problem med tiden.. Hva tror dere?? Erfaringer??
Gjest thelma2 Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Jeg var sammen med en type som tjente det dobbelte av meg men han handlet og spanderte på meg hele tiden. Alle reiser betalte han og det samme med drinker på byen, mat osv. Kjæresten din spanderer ikke?
MorningStar Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har vært sammen med kjæresten min noen måneder og vi har det superfint sammen. Men vi har veldig ulikt forbruksmønster. Han tjener vel ca det dobbelt av meg. Har bare dyre merkeklær, reiser på flere lange eksotiske ferier hvert år. Og en helt vanlig lørdagskveld koster gjerne myyye... dyr mat + vin ute og drinker etterpå... Jeg har det helt greit økonomisk. Reiser av og til, er på byen og ute og spiser jeg også, men i en noe annen skala. Unner meg å se ok ut, men handler endel på Hennes og Vero Moda og sånt.. Han snakker nokså nedsettende om slike "billigbutikker", liker ikke Charterturer og kunne aldri bodd øst i Oslo (kanskje Grünern..) Vi har altså ganske ulike holdninger. Er 29 og 32 år gamle, slik at vi begge har rukket å bli ganske "bevisste" våre valg... Forslag til hvordan vi kan kompromisse??? Jeg er IKKE typen som vil bli spandert på hele tiden. Ser for meg at dette kan bli et problem med tiden.. Hva tror dere?? Erfaringer?? Greit at han er rikere. Men holdningen hans ville jeg ha mislikt hvis jeg var deg. Det virker blærete. Hvis han vil spandere på deg så er det fordi han vil. Jeg spanderer på typen min fordi jeg bli glad for å gi ham noe. Han er tross alt typen din, hvis han vil gi deg noe så er det jo positivt? Men hvis du ikke vil bli spandert "hele tiden" så bare si fra direkte. Si at du ikke føler deg helt bra å bli spandert på hver bidige gang. Jeg vet åssen det er å bli spandert på hver gang også; jeg føler meg som et "snyltedyr", kanskje det er den følelsen du får?
Gjest emabal Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Forstår ikke hva dette har med noe å gjøre jeg. Kjærlighet har det ikke å gjøre med. Du kjøper ditt han kjøper sitt. Likt for alle det.
Gjest Vanlig Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Nå er det vanligere at gutter shopper dyrere merker enn jenter. Rett og slett fordi det er safe, og at vi ikke er like shoppaholicere som dere og dermed ikke like flinke til å finne noe tilsvarende bra i billigbutikker. Derfor er det flere gutter som ikke synes noe særlig om slike butikker. Hva charter angår, kjenner jeg ingen som synes det er noe speielt, uten at de er snobber av den grunn. Men så klart, ser du ut som cowboy Laila og elsker schnyden og danskeferja, passer dere kanskje ikke så godt sammen.
Gjest Stovner-Johnny Skrevet 21. juni 2005 #6 Skrevet 21. juni 2005 Finn deg en fyr fra Oslo Øst du snuppa!
Gjest Porselen Skrevet 22. juni 2005 #7 Skrevet 22. juni 2005 En av de tingene som det blir konflikt om i et forhold er ofte økonomi. Så det blir en vurderingssak om dette er noe du ønsker å leve med i fremtiden. Det er greit at motsetninger tiltrekker hverandre men av og til kan forskjellen bli for stor og ikke til å leve med i det lange løp. Men som alltid er det lurt å ta opp dette med din kjære før problemene blir for store, mye kan bli løst ved hjelp av god kommunikasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå