AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Hei! Jeg er en jente på 26år. Samboeren min er 30år. Vi har idag vært prøvere i 1år, og jeg trenger egentlig litt oppmuntrende ord :( kjenner at alt begynner å føles veldig håpløst ut. Har for ikke lenge siden tatt blodprøver på sykehuset som viser at jeg har eggløsning til tross for uregelmessig syklus. Har også for et halvt år siden vært med privat gynekolog som sier at alt ser fint ut «der nede» og at jeg har mange egg. Vi skal nå bli henvist videre og venter på papirene fra legen på at kjæresten min kan teste seg. Jeg skal også ta en celleprøve hos legen neste uke. Er det noen som kan forklare meg gangen videre i prøvingen vår? Er veldig usikker på hva som nå skjer videre. Setter stor pris på alle svar! Tusen takk! Anonymkode: 40d02...b08
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Hei! Jeg og min samboer hadde nå planer om å bestille oss legetime etter et år med prøving (1,5 år siden jeg sluttet på minipiller). Jeg var hos gynekologen for et halvt år siden som sa at alt så bra ut selv om jeg hadde uregelmessig syklus. Jeg har vært både veldig frustrert og trist over at ingenting har skjedd. Plutselig nå i slutten av påsken står jeg med positiv test!! (vi er på ca samme alder som dere) Jeg har også en vennepar som fikk positiv test rett før mannen skulle teste seg. Håper dette gir deg litt håp om at det plutselig kan skje når du minst venter det. Krysser fingrene for deg! 😊 Anonymkode: f779a...b0c
Idapida567 Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Jeg og min samboer gikk rett til privat Fertilitetssjekk (SA 3 år siden, aktivt prøver i ca 1,5). For å unngå venting og mer frustrasjon. Så, jeg er litt usikker på hvordan det er offentlig. Vi gikk til privat klinikk for sjekk, hadde da tatt ulike blodprøver hos lege først (rekvisisjon fra klinikk). De sjekket meg, sæd hos mann. Vi begynte på prøverør behandling allerede uken etter (første mens).
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min samboer hadde nå planer om å bestille oss legetime etter et år med prøving (1,5 år siden jeg sluttet på minipiller). Jeg var hos gynekologen for et halvt år siden som sa at alt så bra ut selv om jeg hadde uregelmessig syklus. Jeg har vært både veldig frustrert og trist over at ingenting har skjedd. Plutselig nå i slutten av påsken står jeg med positiv test!! (vi er på ca samme alder som dere) Jeg har også en vennepar som fikk positiv test rett før mannen skulle teste seg. Håper dette gir deg litt håp om at det plutselig kan skje når du minst venter det. Krysser fingrene for deg! 😊 Anonymkode: f779a...b0c Tusen takk for svar! Er lett å miste håpet når en har prøvd så lenge. Men vi gir ikke opp 😊 Gratulerer med positiv test 🤩 Anonymkode: 40d02...b08 1
Puzzle1 Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Er lett å miste håpet når en har prøvd så lenge. Men vi gir ikke opp 😊 Gratulerer med positiv test 🤩 Anonymkode: 40d02...b08 Ja, man blir helt motløs til tider 😣 Det er bra, hold ut! 😊 Tusen takk 🥰 (obs, første ble anonym og denne ikke) 😅 Endret 18. april 2020 av Puzzle1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente på 26år. Samboeren min er 30år. Vi har idag vært prøvere i 1år, og jeg trenger egentlig litt oppmuntrende ord kjenner at alt begynner å føles veldig håpløst ut. Har for ikke lenge siden tatt blodprøver på sykehuset som viser at jeg har eggløsning til tross for uregelmessig syklus. Har også for et halvt år siden vært med privat gynekolog som sier at alt ser fint ut «der nede» og at jeg har mange egg. Vi skal nå bli henvist videre og venter på papirene fra legen på at kjæresten min kan teste seg. Jeg skal også ta en celleprøve hos legen neste uke. Er det noen som kan forklare meg gangen videre i prøvingen vår? Er veldig usikker på hva som nå skjer videre. Setter stor pris på alle svar! Tusen takk! Anonymkode: 40d02...b08 Åh, tro meg, jeg kjenner på frustrasjonen og følelsen av håpløsheten din. Vi har vært prøvere i 16 måneder og ble nylig tester (blodprøver og innvendig ultralyd på meg) og sjekk av sperm hos samboer- alt så bra ut. I tillegg har jeg veldig regelmessig mens og tester positivt på eggløsningstester, så jeg skjønner virkelig ingenting. Mitt tips er å planlegge livet som vanlig, booke ferier osv, trene og ha aktiviteter på siden, MEN det er jo litt vanskelig i de tidene vi lever i nå, så jeg kjenner på en enda større håpløshet. Vil bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det, og jeg lengter til dagen vi forhåpentligvis sitter med positiv test. Det er jo ikke et alternativ å «gi opp», men man føler nesten det som et nederlag. Anonymkode: a63a2...c63
Stellia Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Jeg kjenner meg veldig igjen. Vi har prøvd i litt over 2 år, og har lagt bak oss noen IVF-forsøk. Ble gravid, men mistet tidlig. Veien videre pleier å være utredning, for så å evt. bli sendt videre til IVF. Det kan hende du blir satt på tabletter for å sikre eggløsning før du faktisk begynner på IVF. Mange som det klaffer for.
Sunnysun Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Skjønner veldig godt hvordan du har det! Vi prøvde i over 3 år før det klaffet første gang, og har termin til sommeren. Det har vært noen lange og håpløse år. Vi var på utredning og fikk sjekket at alt var Ok med oss, deretter var prosessen videre å starte på Letrozol for å «booste» eggløsning. Hvis det ikke fungerte var neste utvei IVF. Av ulike grunner valgte vi å vente med Letrozol og planen var å starte i januar i år, men så ble jeg naturlig gravid høst 2019.
Lipyros Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Vi hadde ca samme som dere. Men så viste det seg at selv om jeg hadde mye egg modnet de ikke til topp kvalitet. Noen var cyster i tillegg. Mannen hadde dårlig kvalitet på test 1 men god på test 2. Fikk pergotime og ble gravid etter runde 5 med det.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 På 18.4.2020 den 9.39, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente på 26år. Samboeren min er 30år. Vi har idag vært prøvere i 1år, og jeg trenger egentlig litt oppmuntrende ord kjenner at alt begynner å føles veldig håpløst ut. Har for ikke lenge siden tatt blodprøver på sykehuset som viser at jeg har eggløsning til tross for uregelmessig syklus. Har også for et halvt år siden vært med privat gynekolog som sier at alt ser fint ut «der nede» og at jeg har mange egg. Vi skal nå bli henvist videre og venter på papirene fra legen på at kjæresten min kan teste seg. Jeg skal også ta en celleprøve hos legen neste uke. Er det noen som kan forklare meg gangen videre i prøvingen vår? Er veldig usikker på hva som nå skjer videre. Setter stor pris på alle svar! Tusen takk! Anonymkode: 40d02...b08 Vil bare si jeg fikk positiv test i dag etter 12 mnd.. Anonymkode: 58a1e...974 1
Makaroni1993 Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si jeg fikk positiv test i dag etter 12 mnd.. Anonymkode: 58a1e...974 Gratulerer så mye! 🤩 Godt å vite at det finnes håp 😍
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 Vi hadde ei på 3 år da vi bestemte oss for å prøve på ny baby. Gikk 2 år uten prevensjon før det klaffet. Vi prøvde å taime sexen, men vi bommet visst veldig på EL, eller så ville det seg bare ikke. Vi gikk ikke til lege eller noe da. Men det er håp ❤ Anonymkode: db01f...192
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 Vi ble henvist av fastlege. Jeg var hos gynekolog samt tok blodprøver, han ble testet, tror det var ca 2-3 måneder ventetid fra henvisning. Viste seg at vi på grunn av spermkvalitet måtte gjennom ICSI. Nye 6 måneder ventetid, så inn for blodprøver, ny spermprøve, ny undersøkelse av meg. Deretter gikk det raskt, med forsamtale, og gjennomføring. Tror det totalt tok 11-12 måneder fra første henvisning til første prøverørsforsøk. Mitt tips er som noen allerede har nevnt: Lev som vanlig. Sats på karriere eller jobb som du ellers ville gjort. Book ferie og reiser, ikke tenk "hva hvis jeg er gravid da...". La prøvingen være en del av livet, men ikke la det bli livet. For oss varte prøvingen i fem år, før vi satt strek, da uten positivt resultat. Og da betyr det mye å fortsatt ha et godt forhold med mannen, ha gjort det bra i jobbsammenheng, ha beholdt venninner selv om de ble gravide, og ikke sitte igjen med en ødelagt psyke. Anonymkode: 3ca13...01f
Makaroni1993 Skrevet 24. april 2020 #14 Skrevet 24. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si jeg fikk positiv test i dag etter 12 mnd.. Anonymkode: 58a1e...974 Gratulerer så mye! Det er jo helt fantastisk 😍
Makaroni1993 Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 På 18.4.2020 den 9.53, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min samboer hadde nå planer om å bestille oss legetime etter et år med prøving (1,5 år siden jeg sluttet på minipiller). Jeg var hos gynekologen for et halvt år siden som sa at alt så bra ut selv om jeg hadde uregelmessig syklus. Jeg har vært både veldig frustrert og trist over at ingenting har skjedd. Plutselig nå i slutten av påsken står jeg med positiv test!! (vi er på ca samme alder som dere) Jeg har også en vennepar som fikk positiv test rett før mannen skulle teste seg. Håper dette gir deg litt håp om at det plutselig kan skje når du minst venter det. Krysser fingrene for deg! 😊 Anonymkode: f779a...b0c Gratulerer så mye, og tusen takk for tilbakemelding på innlegget mitt 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå