jouvel Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Har nettopp oppdaga at klokka på PCen min går for sakte! Jeg har prøvd å synkronisere den med to forskjellige klokkeservere på internett, men så går det en ti minutters tid og så henger klokka et par minutter etter igjen. Har prøvd å stille den manuelt og skru av automatisk oppdatering mot internett og det samme skjer! Noen som har opplevd det? Hva kan det være?
jouvel Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2005 Kanskje det? Vet du hva det koster å bytte batteri? Er litt grønn på sånne ting. Kan man gjøre det selv?
Gjest Tante Fiolett - ii Skrevet 25. juni 2005 #4 Skrevet 25. juni 2005 Det problemet har jeg hatt til stadighet, både på ny og gammel pc, på jobb og hjemme. Hadde også satt pris på en løsning/forklaring.
Crazee Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Dersom det er eit batteriproblem, så ville eg nok gått til service med PC'en, for batteria det er snakk om kan vera vanskelege å fjerna. Til og med lodda fast, så vidt eg har lest. (Det er jo meininga at dei skal vara lengre enn PC'en...) Eg var ute for eit program ein gong (mange år sidan, hugsar ikkje om det var på PC eller Amiga) som faktisk stoppa klokka så lenge det køyrde - men det tok òg over heile maskina då. Eg tvilar vel på at det kan vera noko slikt, men... Personleg hadde eg nok spurt på ein service verkstad eller butikken der eg kjøpte PC'en, om dei kunne ha ein idé om kor problemet ligg. (Eller kanskje spørja dei kjekke gutane på hw.no? )
MorningStar Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 Batteriet er integrert i...hovedkortet? (gjetter jeg nå hohoho) Akkurat som klokka i min GameCube og PS2, så er det et batteri i dem som lar klokka tikke og går. Men de kunne ikke byttes ut hvis batteriet ble flatt. Men det batteriet som er for at klokka skal tikke skal vare VELDIG lenge. Så når det er flatt så betyr det også at det er på tide å skaffe nye PC deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå