Gå til innhold

Hvor melder jeg om en forelder som holder idrettsanlegget åpent for sine barn og barnas venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle idrettsanlegg er stengt her i kommunen på ubestemt tid. Det betyr at ingen av barn og ungdom som brukte anleggene før, får trent. For en uke siden fikk jeg vite at moren til en av ungdommene i idrettsklubben lar sine to barn og deres venner (til sammen 5 stk) bruke anlegget flere ganger i uka, da hun jobber ved anlegget og har nøklene dit. De andre ungdommene synes dette er blodig urettferdig fordi disse fem får et forsprang når anlegget åpner igjen, da de har trent gjennom hele den tiden anlegget var stengt. 

Er ikke dette ulovlig og egentlig misbruk av sin stilling? Jeg tar da ikke mine barn på jobben min (som også er stengt) og lar dem springe i gangene der? Har veldig lyst til å melde henne inn, men vet ikke hvor. Dette er for øvrig en person som synes regler gjelder alle andre enn henne og generelt driter i andre mennesker. 

Anonymkode: 921b3...743

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

De andre ungdommene synes dette er blodig urettferdig fordi disse fem får et forsprang når anlegget åpner igjen, da de har trent gjennom hele den tiden anlegget var stengt. 

🤮 

Er det verdens eliten eller? 

Det er for deg dritflsuf å angi henne, særlig om du skulle begrunne dette med at det er urettferdig fordi hennes får forsprang.

Hun gjør vel ikke noe galt som sådann, de er ikke flere sammen enn hva de skal. 

Det er folk som har nøkkel til flerbrukshaller, og de benytter seg av det. Det er et lite frynsegode jeg unner slike ilddkjrlder som gidder å jobbe dugnad for fellesskapet.

Nei, dette var flau lesing.

Anonymkode: 58ad3...26c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤮

Er det verdens eliten eller? 

Det er for deg dritflsuf å angi henne, særlig om du skulle begrunne dette med at det er urettferdig fordi hennes får forsprang.

Hun gjør vel ikke noe galt som sådann, de er ikke flere sammen enn hva de skal. 

Det er folk som har nøkkel til flerbrukshaller, og de benytter seg av det. Det er et lite frynsegode jeg unner slike ilddkjrlder som gidder å jobbe dugnad for fellesskapet.

Nei, dette var flau lesing.

Anonymkode: 58ad3...26c

Hun jobber ikke dugnad, hun er ansatt der og får penger for å jobbe der. Ingen ildsjel med andre ord. Anlegget er stengt for publikum. Da skal det ikke være publikum der. Hvorfor er det flaut? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke du skal blande deg

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle idrettsanlegg er stengt her i kommunen på ubestemt tid. Det betyr at ingen av barn og ungdom som brukte anleggene før, får trent. For en uke siden fikk jeg vite at moren til en av ungdommene i idrettsklubben lar sine to barn og deres venner (til sammen 5 stk) bruke anlegget flere ganger i uka, da hun jobber ved anlegget og har nøklene dit. De andre ungdommene synes dette er blodig urettferdig fordi disse fem får et forsprang når anlegget åpner igjen, da de har trent gjennom hele den tiden anlegget var stengt. 

Er ikke dette ulovlig og egentlig misbruk av sin stilling? Jeg tar da ikke mine barn på jobben min (som også er stengt) og lar dem springe i gangene der? Har veldig lyst til å melde henne inn, men vet ikke hvor. Dette er for øvrig en person som synes regler gjelder alle andre enn henne og generelt driter i andre mennesker. 

Forsprang? Om de er på samme laget så er det vel bare en fordel for laget at noen får trent!

Anonymkode: 5255c...0f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Jeg synes ikke du skal blande deg

Hvorfor ikke? Her på forumet er det jo oppfordret til å melde alle regelbrudd, kjefte på folk som ikke holder to meters grensa osv. Hva er forskjellen på dette? 

Da det var forbudt med frisør så kunne frisøren få bot for å komme hjem til noen og klippe eller farge. Det er forbudt å ha anlegg av denne typen åpen. Da må det jo kunne ilegges bøter for å bruke stengt anlegg?

Jeg har hjemmekontor. Jeg har ikke lov til å oppholde meg på arbeidsplassen min. I det hele tatt. Hvis jeg trenger en kabel eller noe, må dama i resepsjonen, som er den eneste på jobb, legge det til meg på utsiden i en pose. Skal reglene gjelde kun få? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forsprang? Om de er på samme laget så er det vel bare en fordel for laget at noen får trent!

Anonymkode: 5255c...0f3

Det er ikke lagsport de driver med. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De andre ungdommene synes dette er blodig urettferdig fordi disse fem får et forsprang når anlegget åpner igjen, da de har trent gjennom hele den tiden anlegget var stengt

Går det ikke an å spørre om de også kan få komme i grupper på fem og trene, da? Tilby deg å være vakt eller noe. 

Anonymkode: b9c82...b82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Hun eier jo ikke anlegget selv, og en skulle jo da tro hun dermed ikke kan disponere det slik hun ønsker.

Hadde forsøkt å melde fra til noen over henne igjen da? 

Anonymkode: 5d35f...9d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det ikke an å spørre om de også kan få komme i grupper på fem og trene, da? Tilby deg å være vakt eller noe. 

Men hvis alle skal lage spesialavtaler, så kunne de jo latt vær å stenge da. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal spørre. Men tror nok at svaret blir nei. Jeg er en av trenerne, så det å være trener og/eller vakt og dele laget i grupper på 4-5 er null problem. Takk for tips. 

Synes for øvrig at det er merkelig at jeg som trener ikke er informert om at enkelte ungdommer har tilgang til anlegget. Fant ut via bilder på Facebook som denne ungdommen deler flere ganger i uka. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Her på forumet er det jo oppfordret til å melde alle regelbrudd, kjefte på folk som ikke holder to meters grensa osv. Hva er forskjellen på dette? 

Jeg har ikke oppfattet at det her på forumet generelt oppfordres til å melde alt mulig og blande seg. Men uansett, det er min mening i dette tilfelle.

Da det var forbudt med frisør så kunne frisøren få bot for å komme hjem til noen og klippe eller farge. Det er forbudt å ha anlegg av denne typen åpen. Da må det jo kunne ilegges bøter for å bruke stengt anlegg?

Jeg ville ikke meldt en frisør heller. "Pass på deg selv", tenker jeg i disse tilfellene.

Jeg har hjemmekontor. Jeg har ikke lov til å oppholde meg på arbeidsplassen min. I det hele tatt. Hvis jeg trenger en kabel eller noe, må dama i resepsjonen, som er den eneste på jobb, legge det til meg på utsiden i en pose. Skal reglene gjelde kun få? 

Regelen skal gjelde alle. Men pass nå på deg selv, heller. Det er ditt ansvar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Hun eier jo ikke anlegget selv, og en skulle jo da tro hun dermed ikke kan disponere det slik hun ønsker.

Hadde forsøkt å melde fra til noen over henne igjen da? 

Hun eier ikke anlegget, hun er ansatt og holder kurs for blant annet eldre, funksjonshemmede, dem som bor på institusjon osv. Hun får betalt for å holde kursene og er ansatt hos kommunen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville meldt fra om det til kvinneguidens moderatorer

Anonymkode: 83708...40e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Jeg har ikke oppfattet at det her på forumet generelt oppfordres til å melde alt mulig og blande seg. Men uansett, det er min mening i dette tilfelle.

Jeg ville ikke meldt en frisør heller. "Pass på deg selv", tenker jeg i disse tilfellene.

Regelen skal gjelde alle. Men pass nå på deg selv, heller. Det er ditt ansvar.

Her flasher jo ungdommen bilder fra treningen på Facebook, slik at de andre ser det og føler seg forskjellsbehandlet. Dette skaper splid i klubben

• Liker 7
Skrevet

Skal spørre. Men tror nok at svaret blir nei. Jeg er en av trenerne, så det å være trener og/eller vakt og dele laget i grupper på 4-5 er null problem. Takk for tips. 

Synes for øvrig at det er merkelig at jeg som trener ikke er informert om at enkelte ungdommer har tilgang til anlegget. Fant ut via bilder på Facebook som denne ungdommen deler flere ganger i uka. 

?

Hvis du hadde anledning til å trene på anlegget nå, så hadde du gjort det? Selv om regelen er at det skal være stengt, og du ville melde henne for å bryte den, og så vil du selv benytte deg av anlegget? Henger det sammen?

• Liker 6
Skrevet

Her flasher jo ungdommen bilder fra treningen på Facebook, slik at de andre ser det og føler seg forskjellsbehandlet. Dette skaper splid i klubben

ja

Gjest Albbas
Skrevet

Det er jo bare å informere øvrige ledere om at dere også ønsker å bruke hallen siden den tydeligvis ikke er stengt, og spørre hvordan dere går frem? Så tar dere det derfra. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå avslørte du deg, ja. Du mener det går fint så lenge også du får gjøre det samme 😂 Da er det ikke så viktig om alle får samme treningstilbud eller ikke.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trening kan ha mye å si både fysisk og psykisk og dersom smitteverneglene overholdes er det ingen grunn for at det skal være stengt. 

Du kan også sjekke med kommunelegen. Det blir rette instans om det er et kommunalt bygg. 

• Liker 2
  • Opprett ny...