Gå til innhold

Dagene er for lange.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere ikke enig at dagene er for lange? Ikke er man så mye trøtt heller når man ikke gjør noe, så å sove lenge nytter ikke. Da våkner man opp tidlig. Hva å gjøre gjennom hele dagene når ikke har noe jobb eller skole?

Anonymkode: 4d803...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ung og sprek, nesten 30. Har aldri hadd jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Så langt i Corona "karantene"; 

Trener 1-2 timer hver dag. Baker, og lager all mat fra grunnen. Har hatt et prosjekt i hus eller hage hver dag. Har tatt nedvask av alle rom. Jeg har lest meg opp på diverse tema, lært meg noe nytt hver dag. Jeg har arrangert quiz for venner og familie (nett). 

Hadde jeg vært ledig over lang tid hadde jeg meldt meg frivillig på dyrebeskyttelsen, som sosial kontakt for eldre, eller noe annet der jeg kan være til hjelp. Om jeg kunne tatt en liten jobb, selv uten lønn, hadde jeg tatt den. Det å gjøre noe, selv noe lite, gir mestringsfølelse, og innhold til dagen. 

Anonymkode: 1137d...3b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne å gjøre noe «kjedelig». Jobb med viljestyrken din. Sett av x antall timer per dag til å gjøre ting som bedrer livet ditt på sikt. Ikke for mye i starten, kanskje 3x15min. Tiden går mye fortere når man utsetter noe man ikke har lyst til. 

Trening, lage sunn mat, husarbeid, betale regninger, lære noe nytt, gjør noe for andre. Ha ett mål for dagen, ett for uka og ett for mnd. Sett opp timeplan. 

Anonymkode: 6aff2...c99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så langt i Corona "karantene"; 

Trener 1-2 timer hver dag. Baker, og lager all mat fra grunnen. Har hatt et prosjekt i hus eller hage hver dag. Har tatt nedvask av alle rom. Jeg har lest meg opp på diverse tema, lært meg noe nytt hver dag. Jeg har arrangert quiz for venner og familie (nett). 

Hadde jeg vært ledig over lang tid hadde jeg meldt meg frivillig på dyrebeskyttelsen, som sosial kontakt for eldre, eller noe annet der jeg kan være til hjelp. Om jeg kunne tatt en liten jobb, selv uten lønn, hadde jeg tatt den. Det å gjøre noe, selv noe lite, gir mestringsfølelse, og innhold til dagen. 

Prøv å gjør det der over 10 år,lev som i "karantene" i over 10 år, da snakker vi andre boller mer som meg.
Jeg kan ikke ha jobb eller være frivillig med andre rundt meg p.g.a. noe. Så har ikke noe annet valg enn det tomme livet med absolutt ingenting.

Er ufør og ung. Faktisk ingenting som feiler meg. Bare veldig sviktet og ikke fått helt riktig hjelp tidligere, mer en hjelp som gjorde meg verre. Ble og bare mer ødelagt på et NAVkurs av alt som var ment å hjelpe i jobb. Men så klarer noen som er knyttet til NAV og bare gjøre enda verre. Det var et jobbsøkerkurs forresten...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må begynne å gjøre noe «kjedelig». Jobb med viljestyrken din. Sett av x antall timer per dag til å gjøre ting som bedrer livet ditt på sikt. Ikke for mye i starten, kanskje 3x15min. Tiden går mye fortere når man utsetter noe man ikke har lyst til. 

Trening, lage sunn mat, husarbeid, betale regninger, lære noe nytt, gjør noe for andre. Ha ett mål for dagen, ett for uka og ett for mnd. Sett opp timeplan. 

Anonymkode: 6aff2...c99

Gjør noe kjedelig hver dag, som jeg har gjort i 10år nå. Har jeg kommet meg videre av det? Livet har jo ingen gleder, alt er et stort ORK at husarbeid og sunn mat og trening, det har mer eller mindre falt bort gradvis. Ikke rart motivasjonen faller og man mister den lille gnisten til å holde seg aktiv. Vil heller bare se på tv , da... Ikke blir det så fort skitten heller, når jeg bare sitter her, for gjør ingenting annet, enn se tv og data for er eneste jeg orker.

og hva er poenget med sunn mat? jeg har da ikke noe verdig liv og sunn mat koster mer penger som er dyrt. Ikke alle har årslønn på 400 000,-.

AnonymBruker
Skrevet

og jeg har ikke  mange regninger å betale,

så sitter nå her.

de fleste regningene er og på automatisk trekk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på dere som aldri har noe å holde på med. Jeg har prosjekter herfra til evigheten, både kjedelige ting og morsomme ting, bøker jeg vil lese, foredrag jeg vil se, tegninger jeg vil tegne, treningsteknikker jeg vil prøve, mat jeg vil lage, planter å stelle, et eller annet å vaske og organisere, bøker jeg vil skrive, jobber jeg vil søke på, serier å binge osv osv. 

Kanskje du er deprimert. Hvis du aldri har hatt jobb før så anbefaler jeg deg å prøve, det kan faktisk være litt givende.

Anonymkode: 6cbc3...128

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på dere som aldri har noe å holde på med. Jeg har prosjekter herfra til evigheten, både kjedelige ting og morsomme ting, bøker jeg vil lese, foredrag jeg vil se, tegninger jeg vil tegne, treningsteknikker jeg vil prøve, mat jeg vil lage, planter å stelle, et eller annet å vaske og organisere, bøker jeg vil skrive, jobber jeg vil søke på, serier å binge osv osv. 

Jeg er helt enig, minus det med serier. Jeg har venner som bare sitter hjemme forran Netflix og så sier at dagene blir så like.. Jeg har alltid noe å finne på, men å se på serier dagen lang kommer ikke på tale. Personlig ønsker jeg å få mer ut av dagen. Jeg står opp i 6-7 tida hver dag og kan da se en episode av en serie (ser The Crown nå) mens jeg drikker kaffe da. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å gjør det der over 10 år,lev som i "karantene" i over 10 år, da snakker vi andre boller mer som meg.
Jeg kan ikke ha jobb eller være frivillig med andre rundt meg p.g.a. noe. Så har ikke noe annet valg enn det tomme livet med absolutt ingenting.

Er ufør og ung. Faktisk ingenting som feiler meg. Bare veldig sviktet og ikke fått helt riktig hjelp tidligere, mer en hjelp som gjorde meg verre. Ble og bare mer ødelagt på et NAVkurs av alt som var ment å hjelpe i jobb. Men så klarer noen som er knyttet til NAV og bare gjøre enda verre. Det var et jobbsøkerkurs forresten...

Gjør noe kjedelig hver dag, som jeg har gjort i 10år nå. Har jeg kommet meg videre av det? Livet har jo ingen gleder, alt er et stort ORK at husarbeid og sunn mat og trening, det har mer eller mindre falt bort gradvis. Ikke rart motivasjonen faller og man mister den lille gnisten til å holde seg aktiv. Vil heller bare se på tv , da... Ikke blir det så fort skitten heller, når jeg bare sitter her, for gjør ingenting annet, enn se tv og data for er eneste jeg orker.

og hva er poenget med sunn mat? jeg har da ikke noe verdig liv og sunn mat koster mer penger som er dyrt. Ikke alle har årslønn på 400 000,-.

Du ser jo bare problemer, og egen elendighet. Mange har det mye verre. Veldig mange ville sikkert byttet ut en 8-16 jobb med det livet du har. 

Med den innstillingen er det ikke rart livet er vondt, og kjedelig. 

Og sunn mat.... Jeg lager mengder av sunne middager til 10-30 kroner porsjonen. Linsegryte med gulrøtter og løk. Potet og purreløksuppe. Pulled pork av svinenakke (30 kr/kg) med grovt brød og en hjemmelaget bbq saus. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje du er deprimert. Hvis du aldri har hatt jobb før så anbefaler jeg deg å prøve, det kan faktisk være litt givende.

Joa jeg prøver å søke og gjør , men når ikke får ? Hva skal jeg gjøre da ? Det nytter ikke å søke og søke...

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du ser jo bare problemer, og egen elendighet. Mange har det mye verre. Veldig mange ville sikkert byttet ut en 8-16 jobb med det livet du har. 

Med den innstillingen er det ikke rart livet er vondt, og kjedelig. 

Og sunn mat.... Jeg lager mengder av sunne middager til 10-30 kroner porsjonen. Linsegryte med gulrøtter og løk. Potet og purreløksuppe. Pulled pork av svinenakke (30 kr/kg) med grovt brød og en hjemmelaget bbq saus. 

Beklager da.. ja er vel mange som ville byttet ut til et liv som meg, men det vil da og føre til en rekke andre ting som medfølger med livet.

Gjest Musculi
Skrevet

Syns dagene går veldig fort egentlig, synger en del

AnonymBruker
Skrevet

Lage seg rutiner, mennesker tilpasser seg det meste med tid.

Stå opp kl 8 hver dag, legg deg senest ca 23.

Kle på deg som vanlig.

Spis frokost og alle andre måltider ved spisebordet, ikke i sofaen etc.

Tren litt hver dag med strikk/vekter etc. Times tid etter frokost kan du starte med dette.

Gå turer utendørs unna folk.

Bruk bedre tid på å lage mat fra bunnen av.

Så ser ingen problem med dette :) Er kun holdningen som bryter en ned.

Anonymkode: 1f49e...17b

Skrevet

Jeg syntes også dagene er alt for lange :) Føler de aldri tar slutt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke glad nå. Jeg er nedstemt, og jeg tillater meg å være det. Men dagene går. Kg er viktig for meg nå. Fått oppturer her <3》

AnonymBruker
Skrevet

Ta en utdanning som får deg i jobb? Start i august, møte masse nye mennesker, lese pensum og lær. Eller utdanning på nett? Da går dagene fort! ;)

Eller skal du gå hjemme og dasse de neste 40 åra til du blir minstepensjonist? 

Anonymkode: dfc76...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...