Gå til innhold

Angående økonomi. Blir alenemor!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter i en kjempevanskelig situasjon. Har to barn som begynner å bli store (13 og 16), som jeg har 50% foreldreansvar for. Hadde funnet meg ny kjæreste, og ble uplanlagt gravid. Vi bestemte oss for å beholde barnet, men forholdet mellom oss blir bare verre og verre... Hadde planer om å flytte sammen før baby blir født, men dette er nå uaktuelt. Dette er en helt utrolig vond situasjon, og jeg sitter med mange bekymringer. : Vil jeg klare meg økonomisk? Er sykepleier og tjener ca 22000,- i mnd. Må regne med å betale ca 9000,- i husleie når jeg nå må leie. Har jeg sjans til å klare meg?? Håper noen kan komme med beroligende ord, og ikke fordømme meg fordi jeg ikke tok abort... Har det vondt nok som det er nå.

Anonymkode: 2df3e...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo betale barnebidrag selv om han ikke er involvert da? 

Anonymkode: 82bfa...7ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sjans til å klare meg??

Du må sette opp et budsjett for at det skal være mulig å si noe om. Alt inn og alt ut. 

Alternativt får du sjekke referansekalkulatoren til SIFO, men da får du estimat, ikke dine egne tall. 

Anonymkode: 592e7...328

AnonymBruker
Skrevet

Med den lønna høres det foresten ut som du jobber deltid. Stemmer det?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med den lønna høres det foresten ut som du jobber deltid. Stemmer det?

Jobber 85%. Er ikke i form til å jobbe mer akkurat nå, men kommer til å ta på meg ekstravakter i tillegg etter permisjon.

Anonymkode: 2df3e...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mye drama. Jaja.

Anonymkode: 0e526...c21

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du heltid og tjener så lite? 

Jeg er alene (far døde i ulykke for noen år siden) og klarer fint å forsørge meg og barna. Men har betydelig større inntekt enn deg. Kan du øke inntekten din? 

Anonymkode: 9ee1e...002

AnonymBruker
Skrevet

Han skal jo betale barnebidrag da. Er han norsk? Eller bor han i det minste i Norge?

Uansett vil du klare deg. Bare vær glad du kom deg bort.

Anonymkode: b4889...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...