Gå til innhold

Hvis appen sier at jeg må i karantene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg da fri fra jobb? Må jeg ha sykemelding? Hvordan funker dette? Jeg kan vel ikke ringe inn syk  når jeg ikke et syk. Kan jeg bli straffet om jeg drar på jobb selv om appen ber meg om å bli hjemme?

Anonymkode: e9092...d6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt legen og spurt.. 

Anonymkode: 2fda3...c47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Veras123 said:

Ja.

Hva da "ja"? Det kan ikke være svaret på alle spørsmålene. Meningsløst bidrag.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva da "ja"? Det kan ikke være svaret på alle spørsmålene. Meningsløst bidrag.

Ja du får fri fra jobb og ja du må i karantene. Sjefen kan ikke belage deg på arbeid hvis du har korona.

Du må nok høre med nav om du må ha sykemelding hvis penger de dagene du sitter i karantene. Forøvrig kan du tjene penger på nettet ved å selge noe eller andre muligheter. Søk tjene penger på internett så slipper du mulig sykemelding

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Veras123 said:

Ja du får fri fra jobb og ja du må i karantene. Sjefen kan ikke belage deg på arbeid hvis du har korona.

Du må nok høre med nav om du må ha sykemelding hvis penger de dagene du sitter i karantene. Forøvrig kan du tjene penger på nettet ved å selge noe eller andre muligheter. Søk tjene penger på internett så slipper du mulig sykemelding

Men jeg har ikke nødvendigvis korona selv om appen gir meg karantenevarsel. Synes det er lite info å finne om dette på generelt grunnlag.

Jeg tjener allerede penger hjemmefra med enkeltpersonforetak, men jeg har ikke lyst til å miste den faste jobben min av den grunn...

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men jeg har ikke nødvendigvis korona selv om appen gir meg karantenevarsel. Synes det er lite info å finne om dette på generelt grunnlag.

Jeg tjener allerede penger hjemmefra med enkeltpersonforetak, men jeg har ikke lyst til å miste den faste jobben min av den grunn...

Spiller da vel ingen rolle det. Når appen sier du må i karantene, så må du det. Det handler om å begrense smitte. Og du kan være symptomfri de første dagene

Skrevet

Helse er viktigere enn penger

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Veras123 said:

Spiller da vel ingen rolle det. Når appen sier du må i karantene, så må du det. Det handler om å begrense smitte. Og du kan være symptomfri de første dagene

Ok. Takk for ditt bidrag...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Veras123 skrev:

Dumhet har tydeligvis ingen grenser. 

Anonymkode: 159a1...433

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ihvertfall ikke straffet, fordi appen ikke kontrollerer slikt. Står i infoen som alle må lese. Jeg tviler på at alle som får sms gidder å gå i karantene. Tror ikke appen vil være til så mye nytte, ihvertfall ikke der jeg bor. Store avstander. Er aldri så nær fremmede i 15 min. 

Anonymkode: 0be3c...060

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sånn app på mobiltelefonen kommer selvfølgelig ikke til å ha noen som helst "effekt" på noe som helst. Tror dere helt seriøst at folk som får en sånn tekstmelding gidder å bry seg, selv om de får streng beskjed om å holde seg innendørs i en viss periode?

Anonymkode: fe5fd...f66

Ja, det er faktisk en del av oss som bryr oss og tar dette seriøst.

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg da fri fra jobb? Må jeg ha sykemelding? Hvordan funker dette? Jeg kan vel ikke ringe inn syk  når jeg ikke et syk. Kan jeg bli straffet om jeg drar på jobb selv om appen ber meg om å bli hjemme?

Ja, og bryter du karantenen får du automatisk en bot på 20.000 kroner.

Velkommen til overvåkningssamfunnet 🙂 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Velkommen til overvåkningssamfunnet 🙂 

Hva er problemet?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan appen si at du må i karantene? Må vel testes først hvis du ikke føler deg syk?

Anonymkode: 16b4a...a19

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du blir pålagt karantene kan du ha rett på sykepenger. Nå vet ikke jeg akkurat hva som står i appen, men dersom det står at du skal i karantene så er vel det er slagsmål pålegg. 

Unntak heldigvis dersom du svenskehandler eller lignende og må i karantene for det. 

Vil tro du kan bruke egenmelding til du får kontakt med fastlege. Bare ring eller send melding på første dag. 

Anonymkode: f6663...eba

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Scoop skrev:

Ja, det er faktisk en del av oss som bryr oss og tar dette seriøst.

Hva hvis du er så uheldig og kommer i nærheten av coronasyke hver gang du er ute av karantene? Skal du sitte innesperret i flere måneder? Hva vil arbeidsgiveren din synes om det da? 

Anonymkode: cc3e1...687

• Liker 3
Gjest Albbas
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jo allerede vært en god del tilfeller hvor folk for eksempel har gått på fest (eller andre sammenkomster) i løpet av dette viruset. Til og med folk som har fått beskjed om å holde seg i isolasjon hjemme har faktisk valgt å bryte deres egen karantene for å gå på fest og ha det morsont. 

En sånn app på mobiltelefonen kommer selvfølgelig ikke til å ha noen som helst "effekt" på noe som helst. Tror dere helt seriøst at folk som får en sånn tekstmelding gidder å bry seg, selv om de får streng beskjed om å holde seg innendørs i en viss periode?

Anonymkode: fe5fd...f66

Ja mange bryr seg faktisk. Livet er ikke en nyhetssending der alle gir faen. 

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva hvis du er så uheldig og kommer i nærheten av coronasyke hver gang du er ute av karantene? Skal du sitte innesperret i flere måneder? Hva vil arbeidsgiveren din synes om det da? 

Anonymkode: cc3e1...687

Dette skal kombineres med mer utbredt testing, så mange vil få testet seg. Sannsynligvis kommer du ikke til å tilbringe tid med en smittet SÅ ofte. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å se for meg at sjefen min hadde godtatt at jeg ringte inn syk fordi en app fortalte meg at jeg KANSKJE kan ha korona, men jeg skal avklare det med henne på mandag tror jeg, også venter jeg med å laste ned appen.

• Liker 5
  • Opprett ny...