Gå til innhold

Hvor lenge med sosial avstand er realistisk? Når kan jeg klemme noen igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen snakker om 2022 og til og med 2024. Mange nevner ut året som realistisk.

Jeg er en person som er singel, uten barn og har ikke familie jeg er fysisk med. Ingen i familien er klemmere, bortsett fra meg. Men med familie ville det bare ha vært rart, selv for meg.

Jeg jobber på skole og med barn, jeg er kanskje tilbake på jobb om et par uker. Da kan jeg ikke være fysisk med dem som tidligere. Enkelte barn som tidligere har hoppet inn i armene mine og gitt meg en god klem, kan ikke gjøre det lenger. Det som tidligere har reddet kjipe dager på jobb, er borte.

Dette merker jeg at stresser meg veldig. Når jeg ikke har noen på privat arena som jeg er fysisk med, er det grusomt å tenke på at jeg kanskje ikke kan få en klem det neste året, eller de neste fire, for den saks skyld.

Hvordan takle dette her? Man skal ikke undervurdere de psykiske utfordringene ved å ikke kunne ha NOEN fysisk kontakt. Det blir ulidelig for alle i tilsvarende situasjon som meg.

Anonymkode: 9eb06...869

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som er singel, uten barn og har ikke familie jeg er fysisk med. Ingen i familien er klemmere, bortsett fra meg. Men med familie ville det bare ha vært rart, selv for meg.

Jeg jobber på skole og med barn, jeg er kanskje tilbake på jobb om et par uker. Da kan jeg ikke være fysisk med dem som tidligere. Enkelte barn som tidligere har hoppet inn i armene mine og gitt meg en god klem, kan ikke gjøre det lenger. Det som tidligere har reddet kjipe dager på jobb, er borte.

Dette merker jeg at stresser meg veldig. Når jeg ikke har noen på privat arena som jeg er fysisk med, er det grusomt å tenke på at jeg kanskje ikke kan få en klem det neste året, eller de neste fire, for den saks skyld.

Hvordan takle dette her? Man skal ikke undervurdere de psykiske utfordringene ved å ikke kunne ha NOEN fysisk kontakt. Det blir ulidelig for alle i tilsvarende situasjon som meg.

Det blir ulidelig. Selvfølgelig. Derfor tror jeg at folk etter hvert går lei og begynner å være fysiske med hverandre igjen. Dette er menneskets iboende behov og kan ikke bare reguleres bort. 

Er du forresten på jakt etter kjæreste? Min single venninne har funnet seg en på Tinder som bor i ett av nabolandene, og de planlegger å treffes til sommeren. Hadde de bodd nærmere ville de allerede ha truffet hverandre. 

Eller mener myndighetene at ingen skal finne seg kjæreste de neste x antall årene? Ingen nye familier, nye barn osv? 

Anonymkode: 99ced...975

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke realistisk eller mulig at det vil vare så lenge. Vi mennesker er flokkdyr og har også behov for berøring, og uten nærkontakt med andre mennesker så ville det blitt mange gale etterhvert. 

Leste forresten at dette er noe som kan risikere å komme og gå i perioder så lenge. Altså, det vil ikke være konstant.

Anonymkode: b3eb8...180

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo uansett vaksine hvertfall om et år, så lengre Benn det blir det ikke.

Anonymkode: 2e064...138

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo uansett vaksine hvertfall om et år, så lengre Benn det blir det ikke.

Det får vi virkelig håpe. Men ett år er jo også veldig lenge.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du mer enn noen andre i verden akkurat nå.

Anonymkode: 4cfc5...7dc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis aldri. Hater denne klemmingen som alle presser på med.

Anonymkode: 65825...bf0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, en hver fysisk kontakt mellom mennesker må forbys, ikke bare pga coronavirus men som en generell hygieneregel. Dette må innføres for alltid. Indirekte kontakt bør det også være strenge regler for.

Anonymkode: 39a0c...fc8

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

1 år er nok svært optimistisk. I tillegg må enorme mengder vaksine produseres og distribueres. Det er heller ingen garanti for at en vaksine noensinne kommer.

Vi kan ikke leve slik vi gjør nå i evigheter. Jeg synes du skal finne deg en kosevenn ts. Kanskje på tinder?

Anonymkode: 1d2c6...549

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 år er nok svært optimistisk. I tillegg må enorme mengder vaksine produseres og distribueres. Det er heller ingen garanti for at en vaksine noensinne kommer.

Vi kan ikke leve slik vi gjør nå i evigheter. Jeg synes du skal finne deg en kosevenn ts. Kanskje på tinder?

Anonymkode: 1d2c6...549

Vaksine som virker har vi ingen garanti for. Full isolasjon uten nærkontakt med andre er den beste forsikringen mot smitte. Dette blir derfor et krav.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, en hver fysisk kontakt mellom mennesker må forbys, ikke bare pga coronavirus men som en generell hygieneregel. Dette må innføres for alltid. Indirekte kontakt bør det også være strenge regler for.

Jeg rygger alltid bakover hvis folk forsøker å klemme meg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rygger alltid bakover hvis folk forsøker å klemme meg.

Dere om det. Jeg er en varm person som jobber med barn, og er glad i å få klemmer og når de slår armene rundt hele meg. Andre voksne er det ikke så farlig å ikke få klemmer av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så da dør menneskeheten ut med oss? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så da dør menneskeheten ut med oss? 

Nei,  det skjer da ikke, selv om det blir et forbud mot seksuell og annen kontakt. IVF blir universell måte for å etablere graviditet.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei,  det skjer da ikke, selv om det blir et forbud mot seksuell og annen kontakt. IVF blir universell måte for å etablere graviditet.

Er du helt tullerusk? Forby fysisk kontakt mellom mennesker? Det er selvfølgelig et altfor inngripende tiltak, som går imot alle menneskelige instinkter, og som heller ingen hadde kunnet følge. 99 % av alle mennesker trenger fysisk kontakt på en eller annen måte.

Det er de som ikke har behov for det som er annerledes. Mennesker er i hovedsak flokkdyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2022, 2024? Altså hva er det folk går rundt å tror? Det meste vil være over ila mai, og kanskje noe grums igjen frem til 15.juni. 
De fleste er allerede tilbake til normale dager og jobb nå fra 1.mai, så det er ingenting å være redd for. Hysteriske mennesker ...

Anonymkode: 001cb...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når situasjonen er sånn som den er nå, så er jeg enda mer glad for å ha kattene mine som er skikkelige cuddlebugs 💙

Anonymkode: b835c...fd5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tull og tøys! Covid-19 blir trolig bortvaksinert ila året. Om ikke det er tilfellet så må vi jo ha et liv å hegne om! Dersom livet fra nå av består av å holde oss borte fra hverandre kan vi like gjerne dø etter mitt syn. 

Livet er jo kjærligheten til Gud, og kjærligheten mellom mennesker slik jeg ser det. Om man skal holde seg unna de man er glad i mister livet sin mening for meg.

Døden er tross alt ikke det verste som kan skje oss. Den kommer jo uansett en dag. Det verste som kan skje er at vi mister kjærligheten i våre hjerter. Forsvinner kjærligheten så forsvinner mennesket.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2022, 2024? Altså hva er det folk går rundt å tror? Det meste vil være over ila mai, og kanskje noe grums igjen frem til 15.juni. 
De fleste er allerede tilbake til normale dager og jobb nå fra 1.mai, så det er ingenting å være redd for. Hysteriske mennesker ...

Anonymkode: 001cb...65b

Hvem har sagt dette? Du og Trump?? Er du klar over at nærmere 7000 er påvist smittet i Norge, tallet er nok trippelt med som ikke er testet og de som er asymptomiske. Hvilke betyr at flere og flere vil bli syke fremover. De har ikke avlyst OL og andre store ting uten grunn. Ut året må vi belage oss på å holde oss i Norge. 

Anonymkode: c68b0...b38

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er viktigere å beskytte menneskeliv fremfor å klemme noen.
Møtte min mor og søstre for første gang på 2 mnd i dag, å jeg skal vel være ærlig å si at det var rart å ikke klemme de verken når jeg kom eller når jeg reiste, enda jeg ikke er noen typisk "klemmer". Men så vil jeg veldig gjerne beholde disse menneskene i livet mitt i mange år til, så om jeg må droppe klemminga ut året, eller i et par for å ha de rundt meg lengre, så gjør jeg gjerne det.

Å for å svare på spørsmålet ditt, trur alt kan være realistisk. Det kommer an på alle de vi har rundt oss, og hvor seriøst folk tar dette. 

• Liker 2
  • Opprett ny...