Gå til innhold

Hvor stor forskjell er det egentlig med og uten kondom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt sex med kondom. Er voksen dame. Elskere sier de ikke vil bruke kondom for det ikke er godt da. Ja jeg er klar over smitte. Har testet meg, og de to. Og kommer til å nekte ubeskyttet igjen. 
Er det virkelig så stor forskjell for mannen? Mindre følsomhet?
Hva med oss damene da? Merker dere forskjell? Mindre fuktighet?

Tips til bra kondom da? Bør vi bruke glidemiddel ved kondombruk? 

Anonymkode: 46449...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt sex med kondom. Er voksen dame. Elskere sier de ikke vil bruke kondom for det ikke er godt da. Ja jeg er klar over smitte. Har testet meg, og de to. Og kommer til å nekte ubeskyttet igjen. 
Er det virkelig så stor forskjell for mannen? Mindre følsomhet?
Hva med oss damene da? Merker dere forskjell? Mindre fuktighet?

Tips til bra kondom da? Bør vi bruke glidemiddel ved kondombruk? 

Hvis sex uten kondom er 10, så er sex med kondom for min del 2.

Men det å få antibiotikaresistent klamydia eller HIV er selvsagt minus 1 trillion, så jeg har aldri sex uten kondom så sant ikke begge har testet seg fra A til Å og er eksklusive. Men frem til det kan man for min del like så godt droppe hele sexen.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kondom, men tror det er psykisk, ikke fysisk. Jeg blir ikke så våt da, så bruker glidemiddel. Kondomeriet har glidemiddel av god kvalitet, som varer lenge. Jeg foretrekker også kondomer derfra. Liker ikke kondomer med nupper, bruker vi ikke glidemiddel så er de ubehagelige, om vi bruker glidemiddel så føler jeg ingen forskjell mellom nupper og ikke nupper.

Anonymkode: 17e6b...60d

Skrevet
1 minutt siden, Jr.Garcon skrev:

Men det å få antibiotikaresistent klamydia eller HIV er selvsagt minus 1 trillion, så jeg har aldri sex uten kondom så sant ikke begge har testet seg fra A til Å.

der beste svar som du kan finne 

Sex med kondom for menn er veldig «kjedelig» føler vi nesten ingenting

Alle bruker det pgå vil ikke smitte og/eller ha barn..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Men det å få antibiotikaresistent klamydia eller HIV er selvsagt minus 1 trillion, så jeg har aldri sex uten kondom så sant ikke begge har testet seg fra A til Å og er eksklusive. Men frem til det kan man for min del like så godt droppe hele sexen.

Såpass. Hvorfor er det så mye verre? En tynn kondom gjør så stor forskjell?

Skrevet

Dere kan gå til butikk, kjøpe kondom og prøver, begge skal se/føle hvordan er

hva så mye filosofi i det?

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såpass. Hvorfor er det så mye verre? En tynn kondom gjør så stor forskjell?

Ja, for min del er det i alle fall det. Føler tilnærmet null og niks, og potensen kan heller ikke sammenlignes med og uten kondom - det igjen henger vel sammen med nettopp det at man føler null og niks .

Nei, det gir liten forskjell for min del, og man skal også ha et kondom med riktig størrelse, noe som heller ikke alle kondomvarianter har. Altså, finner du en supertynn som følelsesmessig er bittelitt bedre enn vanlig, så er det feil størrelse, og så var man like langt. Bedre å heller bare gå en tur, eller se en film og droppe hele greia :fnise:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer veldig på kondom da jeg ikke tåler latex😅 men jeg brukte det uansett, heller det enn kjønnssykdommer tenker jeg! Heldigvis fast partner nå så slipper det

Anonymkode: 6c661...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i perioder oppigjennom brukt kondom,  og synes ikke det er så ille i utgangspunktet.  Men så har jeg ganske mye precum, og i det øyeblikket kondomet begynner å gli på penis, like mye som i vagina, da er det ikke godt lenger. Å tørke, og bytte kondom 3-4 ganger underveis, er liksom ikke noe stas. 

Anonymkode: 19eaa...fd9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame. Jeg liker godt sex med kondom. Mer friksjon og jeg kjenner penis ytterligere, 

Anonymkode: e0547...bd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og har aldri skjønt dette.

Sex med og uten kondom føles nesten helt likt for min del.

Anonymkode: 35086...393

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som mann liker jeg å bruke kondom, føles bra da også. Helt uaktuelt å ha sex uten kondom med mindre man har vært i forhold en stund.

Ønsker ikke noen form for smitte eller graviditet.

Det kjekke med kondom er jo å slippe søl, spruten går i kondomen 🙂 Får mange tynne kondomer i dag.

Anonymkode: 74611...c19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må ha med vane å gjøre. Jeg er en dame på over 40, har alltid bedt partner om å bruke kondom ettersom jeg ikke ønsker å bruke prevensjon selv og ikke fått noen klager. Har vært sammen med samme mann nå i årevis.

Anonymkode: 3528f...1b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke kondom, men tror det er psykisk, ikke fysisk.

Anonymkode: 17e6b...60d

Dette tror jeg gjelder for MANGE! Jeg og samboer bruker kondom fast, og ingen av oss har noe i mot det. Veldig greit at det ikke blir noe gris, siden all sæden havner i kondomen. Både han og jeg kjenner mye både med og uten kondom, og vi har et veldig godt sexliv helt uavhengig av om kondom blir brukt eller ikke. 

Anonymkode: 4e7d8...028

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer veldig på kondom da jeg ikke tåler latex😅 men jeg brukte det uansett, heller det enn kjønnssykdommer tenker jeg! Heldigvis fast partner nå så slipper det

Anonymkode: 6c661...1f0

Du vet vel at det finnes latexfrie kondomer? 

Anonymkode: 4e7d8...028

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er mann, og har aldri skjønt dette.

Sex med og uten kondom føles nesten helt likt for min del.

Anonymkode: 35086...393

Mannen min sier det samme. Jeg lurer på om dette har med størrelse å gjøre, at for menn med stor pikk så føler de mindre til kondomet, mens for de med liten pikk så blir det litt løst og dermed irriterende?

Anonymkode: f0c2e...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min sier det samme. Jeg lurer på om dette har med størrelse å gjøre, at for menn med stor pikk så føler de mindre til kondomet, mens for de med liten pikk så blir det litt løst og dermed irriterende?

Anonymkode: f0c2e...1aa

Kan være, min er tykk. Må bruke kondom som er 56mm. Så alle rfsu utgår utenom "grande".

Alle kvinner jeg har hatt sex med sier den kjennes godt, heldigvis ikke så lang :) 

Anonymkode: 74611...c19

Skrevet (endret)

Jeg synes det kjennes likt ut med og uten kondom. 
Det eneste er at det kan være litt «mood killer» når jeg ligger der og skrever mens han fikler med kondomen.

I tillegg synes jeg gummilukten er litt turn off. 
Men som sagt, selve penetreringen merker jeg ikke forskjell på.

Endret av Rebecca30
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok mye psykisk. Da jeg var ung synes jeg det var forferdelig, men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg lært meg å sette pris på det. Det er vanskeligere for meg å komme med kondom, men sex kan være godt likevel.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jdz skrev:

Det er nok mye psykisk. Da jeg var ung synes jeg det var forferdelig, men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg lært meg å sette pris på det. Det er vanskeligere for meg å komme med kondom, men sex kan være godt likevel.

Hvorfor er det vanskligere? Er du forelsket i damen vil jeg tro det går som ei kule. 

Anonymkode: bdd4f...a7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...