Arba Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Hei! Samboer og jeg vurderer å flytte. Per i dag leier vi en 50 kvm stor sokkel (kjeller), med vakre naturomgivelser rundt og ganske så rolig slik vi liker det. Sokkelen har ganske god standard jevnt over, med godt lys, selv om badet er nokså gammelt. Leie per måned er 8500 kr inkl. ok internett + strøm utenom. Litt dårlige avstander (15 min å gå til busstopp, 20-25 min å gå til butikk - så vi bruker ofte bilen!). Men Gud vi liker omgivelsene her! Samboer tar buss, mens jeg kjører 30 min per vei til studiested. Vi har kommet over en annen 50 kvm sokkel nærmere sentrum (på et vis), jeg kommer her til å kjøre 23-24 min. Denne holder jevnt over noe lavere standard (bla gulv på soverom, sprekker i parkett(?), eldre kjøkken, noe eldre dører...). Men fin utsikt her, og fine farger på gulv og vegg i stue. Utleiere sa vi kunne dille og dalle som vi ville, male om vi ville det også! Luktet noe innestengt (gammel røyk?), men er nok bare noe innestengt siden det har stått tomt og ubrukt en stund. Leien her er 8500 kr per måned inkludert strøm og internett. Blir det verdt å flytte ...? Eller skal vi bare unne oss her vi bor nå? Ingen tvil om at vi elsker stedet, selv om avstandene er noe lange! kom gjerne med innspill!
Veras123 Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Hva føler dere? Det kan hende situasjonen om der dere bor nå,er forandret om noen år. Tenk alltid noen år frem i td
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Altså. Dere leier i tillegg. Så denne liten og ufarlig avgjørelse klarer du å ta helt selv. Noen foretrekker å bo mer sentralt, noen foretrekker å bo mer natursjønt. Det er personlig prioritering. Anonymkode: 4bcda...0a7 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Tenker det samme som ab over her. Dere leier, så er ingen stoor greie å flytte liksom. Så lenge det ikke er for langt unna den første koster det jo ikke så mye å flytte heller:) Anonymkode: c59c2...4ae
Hr. Aktiv Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Jeg hadde nok ikke det. Man vet hva man har, men man vet ikke hva man får. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Jeg hadde ikke flyttet, for å spare 6-7 minutter på en biltur og noen få hundrelapper i måneden. Avstandene er ikke så lange, er mange som har 30 minutter til butikken og det i bil. Anonymkode: 91eaf...a88 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Flytting koster alltid mer enn man tror. Bli der dere er. Dere trives vel greit og har en ok husvert høres det ut som. Anonymkode: ef02c...92f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 Hvis dere ikke har noen grunn til å flytte, bli. Anonymkode: 8cc2a...5fc
Arba Skrevet 19. april 2020 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2020 Merker at de ofte går forbi "vår del", slik at vi må ha vinduene dekket for at de ikke skal kunne se inn / være til bry. De går også forbi vår uteplass støtt og stadig - savner noe "eget", og for oss selv ... hm
Lille-pus Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 13 timer siden, Arba skrev: Merker at de ofte går forbi "vår del", slik at vi må ha vinduene dekket for at de ikke skal kunne se inn / være til bry. De går også forbi vår uteplass støtt og stadig - savner noe "eget", og for oss selv ... hm Nå hører det nesten ut som du leter etter grunner til å flyttte? Det er lett å gjøre det når du egentlig har bestemt deg, men ikke enda turt å si det høyt. Kan dere ikke sette opp en liste hver for dere, du og kjæresten? På den ene siden setter dere opp det som er bra der dere bor nå, og som ikke burde bety flytting. På den andre siden setter dere opp fordelene ved den nye leiligheten. Etterpå ser dere å hverandres lister og snakker sammen. Siden huseier i den nye leiligheten sier at dere kan dille og dalle (pusse opp) så mye dere vil, parketten har sprekker og det lukter gammel røyk/innestengt, kjøkkenet er gammelt, så synes jeg dere bør undersøke litt før dere kaster dere på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå