Gå til innhold

Tråden for oss som spiser vanlig norsk mat og brød med pålegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som helt vanlig nordmann har jeg i dag kun spist brødmat. Maaaaange brødskiver med makrell i tomat, tyttebærsyltetøy og nugatti. Håndskåret brød og smør.

Hva har du spist av brød og norsk mat i dag?

Anonymkode: 3a49a...d8e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Taco. :nigo: 

Anonymkode: c1f3d...e17

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av palass
Skrevet

Brødskiver med Norvegia og fiskekaker. Mulig det var noen grønnsaker ikke-hjemmehørende i Norge i grønnsaksblandingen, men ellers tror jeg det var temmelig norsk akkurat i dag. 

Er svak for masse vi ikke har funnet på her på berget, men brødskiver er norsk nok basisen i kostholdet mitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, palass skrev:

Fornorsket utgave da eller. Er litt usikker på om det er norsk selv etter 20 år i butikkhyllene :)

Det er så norsk som det kan få blitt nå. 

Minner om at britenes «nasjonalrett» er indisk curry. 

Anonymkode: c1f3d...e17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, palass skrev:

Fornorsket utgave da eller. Er litt usikker på om det er norsk selv etter 20 år i butikkhyllene :)

Kjøttkaker i brun saus og knekkebrød med hvitost

Vanskelig å si hva det er, egentlig. Det er i alle fall ikke meksikansk. 😂

Anonymkode: aac90...d24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmebakt grovbrød med smør og jarlsbergost.

Anonymkode: efd08...c84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sp norsk av meg i dag:

Knekkebrød med skinke og hardkokt egg

Knekkebrød med leverposter

Eple

1 kornmokjeks

1 kroneis

I kveld blir det hamburgere, og Piel de Sapo (melon) til dessert. 

Må vel sies å være innafor som traust, norsk dag? 😃

Anonymkode: 3e959...be8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tykke kjøpe-pannekaker med smør og prim til frokost i dag. Jeg tror det rette navnet på pannekakene er sveler, hvertfall ut fra størrelse og tykkelse. Men norskprodusert hvertfall.

Til middag blir det raspeball, kokt potet og stekt pølse. Kanskje litt amerikanske grønnsaksblanding som eksotisk tilbehør hehe..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Brødskiver er ikke noe jeg er vant til. Men jeg liker Norwegia og i dag har jeg spist Jarlsberg også. Den var god den 🙂 jeg spiser lite annet pålegg, for liker best varme retter. Men tunfisk og majones er godt! 

Rettelse; jeg elsker salater minst like mye som varme retter. Bate det er fetaost i den 🤣

Endret av SoWhat?
Skrevet (endret)

Åååååå....himmel og hav dette er tråden for meg og i pur glede bobler jeg over av henrykkelse. BRØD! ❤️
Det er like før jeg frir nå altså... :rodmer:  *ta seg kraftig sammen og finne roen igjen*
----------------------------------
Måtte ut og puste og kommer nå inn igjen for å fortelle om brødskivene mine med leverpostei og remulade, 
jarlsberg, paprika og servelat, nøkkelost og ei wienerpølse oppkuttet med sur agurk og remulade. Hjemmebakt grovbrød selvsagt. Begått av meg selv. Blir best sånn. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 8
Skrevet

Norvegia. Egentlig det eneste pålegget man trenger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist noe i dag, men også det er på mange måter et slags norsk kosthold. En gang i tiden var Norge et fattig land, og da var det ikke alle som hver dag hadde til maten.

Anonymkode: a9d51...ca9

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste rundstykker med smilende egg og ansjos til frokost :)

• Liker 1
Skrevet

Grovt brød med smøreost, fårepølse, agurk og egg på.

• Liker 1
Skrevet

To brødskiver, delt i fire halve med forskjellig pålegg på alle. Gilde Spesialsalami, vellagret Norvegia og agurk, Gilde go og mager fersk leverpostei med agurk, eggesalat, Innherredsost med jordbærsyltetøy. God, norsk brødmat er det beste jeg vet! :) 

• Liker 1
Skrevet

Spist to brødskiver. Begge med fiskekaker på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må tilføye at jeg hadde kjøpt meg en boks med Glutamat sist jeg dro innom min lokale butikk, og testet den på raspeballene. Hm, det går. Helnorsk produkt attpåtil.

Gjest Lily_88
Skrevet

Hjemmebakt Grovbrød med kokt egg og ansjos oppå der igjen ❤️

Surdeigsbrødet er til heving, så da blir det nystekt imorgen tidlig med brunost 🤤

AnonymBruker
Skrevet

Elsker brød ❤️ 

Alt jeg slenger på skivene er nok ikke norsk,men jeg elsker ferskt brød med margarin toppet med tykke skiver tomater,agurk og havsalt og fersk brød med margarin og nyrørte bringebær 😍

Anonymkode: eb533...8d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...