AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Noen her som har merket noe til dette? Spiser du mat du ikke ville tenkt på å spise om det ikke var for Korona? Plutselig i går falt det meg inn at jeg bare ble nødt til å kjøpe inn visse type matvarer jeg ikke har spist noe særlig av som voksen. Om mathyllene blir tomme vil det jo aldri bli en sjanse til å spise enkelte ting igjen? I dag var det tomme hyller flere steder i flere av butikkene i mitt område. Mest var det tomt for cottage cheese, yoghurt, og mye annet diverse matvarer. Mitt valg i dag falt på raspeballer og kjøttpølser. Anonymkode: 46e9e...c91 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Spiser som normalt, handler som normalt. Anonymkode: d300e...4f8 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Spiser som vanlig, men blir litt stresset av at det har vært/ er så tomt for gjær. Eller, jeg spiser mer og bedre (typ helgemat) oftere. Ikke bra for vekten. Anonymkode: 58111...dbd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spiser som vanlig, men blir litt stresset av at det har vært/ er så tomt for gjær. Eller, jeg spiser mer og bedre (typ helgemat) oftere. Ikke bra for vekten. Anonymkode: 58111...dbd Gjær ja. Det er jo helt utrolig. Jeg baker ikke så har ikke hamstret gjær heldigvis. Anonymkode: 46e9e...c91
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Hvis det går helt tomt for noe så må det jo være varer vi importerer, som vi ikke lager/dyrker i Norge.. Kanskje vi ikke får smake ananas på noen år? Bananer? 😬 Anonymkode: 45cc3...52d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det går helt tomt for noe så må det jo være varer vi importerer, som vi ikke lager/dyrker i Norge.. Kanskje vi ikke får smake ananas på noen år? Bananer? 😬 Anonymkode: 45cc3...52d Ser ikke ut til å være banankrise foreløpig. Anonymkode: 58111...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det går helt tomt for noe så må det jo være varer vi importerer, som vi ikke lager/dyrker i Norge.. Kanskje vi ikke får smake ananas på noen år? Bananer? 😬 Anonymkode: 45cc3...52d Blir vel mangel på mango og avokado etterhvert også. Anonymkode: 46e9e...c91 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 Jeg hørte på radio i dag at det etter hvert kan bli tomt for kaffe. Og så har jeg ikke funnet mel i det siste - håper virkelig ikke at hele Norges kornlagre er forsvunnet ned i kjøkkenskuffene til folk som aldri kommer til å bruke det til å bake med likevel, men hamstret fordi de ble litt revet med den 12. mars (jeg har bakt all brødmaten min i over tyve år, blir sur her). Men ja, ting jeg spiser som jeg ikke ville spist ellers: Alle restene i fryseren. Og posesalg på eksklusiv sjømat ment for de beste restaurantene i byen, som nå er stengt, og som leverandørene derfor ikke får solgt videre til. Anonymkode: dafb1...284 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 Håper ikke det blir tomt for yoghurt for alltid. Tror dere det skjer? 😭 Anonymkode: fbeea...56e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Jeg spiser stort sett som vanlig. Ser over her at flere savner gjær, jeg er ikke helt tom for tørrgjær enda, men har bakt en del eltefritt uten gjær. Anonymkode: daca8...66b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Håper ikke det blir tomt for yoghurt for alltid. Tror dere det skjer? 😭 Anonymkode: fbeea...56e Yogurt krever bare litt melk og bakteriekultur. Du kan faktisk lage mer yogurt hjemme om du allerede har litt. Anonymkode: 5e2f2...51e 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Håper ikke det blir tomt for yoghurt for alltid. Tror dere det skjer? 😭 Anonymkode: fbeea...56e Tvilsomt. Vi har norske kuer, Anonymkode: 46e9e...c91 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Fant gjær på butikken i dag for første gang siden krisa brøt ut.. Anonymkode: ace71...83e
Curlyme Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte på radio i dag at det etter hvert kan bli tomt for kaffe. Og så har jeg ikke funnet mel i det siste - håper virkelig ikke at hele Norges kornlagre er forsvunnet ned i kjøkkenskuffene til folk som aldri kommer til å bruke det til å bake med likevel, men hamstret fordi de ble litt revet med den 12. mars (jeg har bakt all brødmaten min i over tyve år, blir sur her). Men ja, ting jeg spiser som jeg ikke ville spist ellers: Alle restene i fryseren. Og posesalg på eksklusiv sjømat ment for de beste restaurantene i byen, som nå er stengt, og som leverandørene derfor ikke får solgt videre til. Anonymkode: dafb1...284 Kaffe? Det blir krise her i huset hvertfall. 1
Veras123 Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 Spiser som vanlig jeg. Noe annet kan resultere i å bli feit, noe jeg ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 Det må være utrolig slitsomt å leve på den måten, i frykt for noe som kanskje kan skje. Anonymkode: 564e4...824 5
Brunhilde Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Spiser som normalt, handler som normalt. Anonymkode: d300e...4f8 Jeg gjør også det, og det ser ut til å gå fint foreløpig. 8 hours ago, AnonymBruker said: Håper ikke det blir tomt for yoghurt for alltid. Tror dere det skjer? 😭 Anonymkode: fbeea...56e Nei, det tror jeg ikke skjer, spesielt ikke siden det produseres i Norge. 7 hours ago, AnonymBruker said: Fant gjær på butikken i dag for første gang siden krisa brøt ut.. Anonymkode: ace71...83e Jeg har kun brukt tørrgjær to ganger siden "krisa" brøt ut, en gang fordi jeg ikke hadde vanlig gjær og en gang fordi oppskirften sa det. Jeg fant både mel (som jeg har en pose av og ikke kjøpte) og gjær på butikken i går. Kjøpte en pakke gjær i tilfelle jeg får lyst til å bake i helgen.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, Brunhilde skrev: Jeg fant både mel (som jeg har en pose av og ikke kjøpte) og gjær på butikken i går. Kjøpte en pakke gjær i tilfelle jeg får lyst til å bake i helgen. Jeg baker alt brødet mitt selv, og melet jeg bruker er nå utsolgt fra leverandør iflg nettbutikk, og borte vekk fra alle butikker i byen jeg bor i, bare helt tomme hyller. Det må det være lov å være litt lei seg for, faktisk. Anonymkode: dafb1...284 1
Brunhilde Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg baker alt brødet mitt selv, og melet jeg bruker er nå utsolgt fra leverandør iflg nettbutikk, og borte vekk fra alle butikker i byen jeg bor i, bare helt tomme hyller. Det må det være lov å være litt lei seg for, faktisk. Anonymkode: dafb1...284 Men er det noen som har sagt noe annet? Jeg sa bare at jeg fant mel og gjær, jeg sa ikke at du ikke kunne være lei deg.
Kniv & gaffel Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 Stort sett spiser jeg som vanlig med unntak av at jeg har spist mer bønner, linser og kikerter enn vanlig. Jeg har en tendens til å kjøpe litt for mye når jeg kommer over gode tilbud, og har en del hermetikk stående fra lenge før corona-utbruddet. For å redusere antall turer til butikken, fant jeg ut det er på tide å bruke av lageret mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå