Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen fått vedtak på dagpenger og evt utbetaling?

Søkte 6 mars og ikke hørt noe enda

Anonymkode: b04d8...05e

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig lenge! Har du husket å sende meldekort i ventetiden? Vet saksbehandlingstiden er mye lengre enn de tidligere 21 dagene, men tror jeg ville sendt en melding til NAV og spurt om status i sak? 

Anonymkode: 93949...d66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tok litt over én måned før jeg fikk vedtak. Vet enda ikke når jeg får penger, men har sendt meldekort i hele perioden. På NAV kan du sjekke hvor mange søknader din kommune har fått, så har de fått ganske så mange så tar det tid. 

Anonymkode: 4fc12...38d

AnonymBruker
Skrevet

Har etterspurt svar og de kunne ikke si noe. Har sendt inn meldekort hele tiden også

AnonymBruker
Skrevet

Sløkte 14. mars og fikk vedtak 7. april.

Ingen utbetaling ennå fordi de jobber med ny IT-løsning .

Anonymkode: d1f41...02d

AnonymBruker
Skrevet

De skrev jo at de som ikke søkte om forskudd før påske ville gå flere mnd før de fikk utbetalt penger, de som søkte forskudd ville få utbetalt før helligdagene.

Anonymkode: 19cfb...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Man skulle søke om forskudd selvom man ikke hadde fått vedtak.0

AnonymBruker
Skrevet

NAV har fått 390 000 søknader om dagpenger på en måned. Det jobber 19 000 ansatte i NAV, de aller fleste jobber ikke med dagpenger til vanlig. Du kan nok regne med at behandlingstiden er lang. Kan du søke om forskudd?

Anonymkode: 80861...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte i uke 12 men har ikke fått vedtak enda, har sendt meldekort og alt (bor på Østlandet).

Anonymkode: 46a33...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Det kan fortsatt ta tid det altså, datasystemer må kodes om og det ansettes folk/ flyttes på folk for å få til å behandle søknadsmassen. Går fortsatt an å søke om forskudd på dagpenger da. (Men det er gitte vilkår som må oppfylles for å få det ) Sjekk nav.no for detaljer. 

Anonymkode: 5e8eb...a3b

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skulle søke om forskudd selvom man ikke hadde fått vedtak.0

Man kan fremdeles søke forskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Tror noen her at vi får pengene i det hele tatt i år?

Folk snakker som om det skulle skje neste år, alvorlig talt

Anonymkode: e78d6...cae

AnonymBruker
Skrevet

De kan virkelig ikke skryte av alle tiltak om de ikke klarer å utbetale pengene. Leie lån og andre regninger lar seg ikke utsette uke etter uke.

Håper virkelig det skjer noe snart. Ja vet mange har søkt men Norge burde være noe forberedt.  Det har de ikke vært i denne krise situasjonen hvertfall 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tok litt over én måned før jeg fikk vedtak. Vet enda ikke når jeg får penger, men har sendt meldekort i hele perioden. På NAV kan du sjekke hvor mange søknader din kommune har fått, så har de fått ganske så mange så tar det tid. 

Anonymkode: 4fc12...38d

Det står I brevet når du har fått dagpenger innvilget fra. Så når du da sender meldekort etter denne datoen vil du få penger et par tre dager etter sendt meldekort. Jeg får min første utbetaling neste mandag/tirsdag

Anonymkode: 0961b...47c

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sløkte 14. mars og fikk vedtak 7. april.

Ingen utbetaling ennå fordi de jobber med ny IT-løsning .

Feil. Utbetalingsordningen for dagpengene er på plass. 20 dagers søknaden er derimot ikke på plass enda 

AnonymBruker
Skrevet

De skrev jo at de som ikke søkte om forskudd før påske ville gå flere mnd før de fikk utbetalt penger, de som søkte forskudd ville få utbetalt før helligdagene.

Nei det skrev de ikke. Les igjen

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror noen her at vi får pengene i det hele tatt i år?

Folk snakker som om det skulle skje neste år, alvorlig talt

Anonymkode: e78d6...cae

Ikke hør så mye på hva folk sier. Nå er snart søknadsskjema for 20 dagersperioden og på plass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...