AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Jobber som regnskapsfører, men er ikke sikkert om dette yrke er til meg. Vil det lønne seg å ta en online master i data science fra et godt universitet i UK ? Vil det åpne mer dører til mer spennende jobber ? Anonymkode: 30f44...d88
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Kan bli akademisk tungt - veldig mange fag innen data science / datavitenskap / informasjonsvitenskap er praktisk talt anvendt matematikk og statistikk. På masternivå er det forventet at du KAN lineær algebra, kalkulus 1-3, flere statistikkfag, programmeringsfag, m.m. Jeg studerte maskinlæring, og kom med ingeniørbakgrunn innen signalbehandling. Var fortsatt utfordrende, da fagene kan være tidskrevende. Du kan jo prøve, men anbefaler på det aller sterkeste å få ned fundamentale kunnskaper før du setter i gang - i verste tilfeller kaste du bort flere titalls tusen kroner uten å sitte med noe igjen, dersom du ikke forstår hva som skjer. Anonymkode: 1925f...c55 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Enig med posteren over (studerer matematikk selv). En annen ting er at slike nettstudier ofte er litt overfladiske. Du ender kanskje opp med å lære deg en del algoritmer og programvare, men så mangler du den teoretiske biten for å egentlig forstå hva som foregår. Anonymkode: bc52f...755
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan bli akademisk tungt - veldig mange fag innen data science / datavitenskap / informasjonsvitenskap er praktisk talt anvendt matematikk og statistikk. På masternivå er det forventet at du KAN lineær algebra, kalkulus 1-3, flere statistikkfag, programmeringsfag, m.m. Jeg studerte maskinlæring, og kom med ingeniørbakgrunn innen signalbehandling. Var fortsatt utfordrende, da fagene kan være tidskrevende. Du kan jo prøve, men anbefaler på det aller sterkeste å få ned fundamentale kunnskaper før du setter i gang - i verste tilfeller kaste du bort flere titalls tusen kroner uten å sitte med noe igjen, dersom du ikke forstår hva som skjer. Anonymkode: 1925f...c55 At det vil være tungt er jeg sikker på. Men som sagt det er en "convertion master " , og det betyr at det er en master for studenter som ikke har en IT background. Men spørsmålet var om det ville åpne mer dører til andre mer spennende jobber ? Anonymkode: 30f44...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå