Gå til innhold

Hva gjør dere med glass og hermetikkbokser som ikke lar seg rengjøre skikkelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er jo helt umulige å få rene nok uten å bruke mye såpe og varmt vann. I dag brukte jeg 10 (!) minutt med såpe og varmtvann på bla makrell i tomat bokser. De er fortsatt ikke rene nok til at jeg kan la de gå i returlevering for glass og metall med god samvittighet.

Hva gjør dere med slikt som ikke lar seg rengjøre? Glassflasker det har vært olje i feks og hverken såpe eller varmt vann hjelper.

Anonymkode: 74f44...3fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster alt i restavfall. Null problem.

Anonymkode: 0e2d3...707

• Liker 5
Skrevet

Kaster i restavfallet. Vasker aldri makrell i tomat boksen. Men skyller lett andre hermetiske bokser.

• Liker 2
Gjest Karkta
Skrevet

Eddik er alltid en venn på lekker som sitter fast.  Coca-Cola er også ganske tålig til flekker. 

AnonymBruker
Skrevet

Makrell i tomat-bokser er da superlette å rengjøre?  Bare veldig varmt vann en liten stund. Da er de rene nok for resirkulering. 

Anonymkode: d28fd...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Makrell i tomat-bokser er da superlette å rengjøre?  Bare veldig varmt vann en liten stund. Da er de rene nok for resirkulering. 

Anonymkode: d28fd...be3

Det blir altfor dyrt i lengden. Vi betaler for bruk av varmtvannet her. Frister ikke å bruke dyrebare dråper på å vaske søppel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er «rent nok» kaster jeg det i glass/metall/plast/papp avhengig av materiale. Det er viktig å skylle med en gang, og instruksen er jo bare å skylle godt med kaldt vann. Litt rester tenker jeg er greit. Hvis det er såpass mye at det ser ekkelt ut eller vil lukte går det i restavfallet. Men litt småflekker får være greit.

Jeg tror ikke det er miljøvennlig å bruke masse varmtvann og såpe (og tid) for å skrubbe søppel rent. 

Anonymkode: f96c0...c98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis det er «rent nok» kaster jeg det i glass/metall/plast/papp avhengig av materiale. Det er viktig å skylle med en gang, og instruksen er jo bare å skylle godt med kaldt vann. Litt rester tenker jeg er greit. Hvis det er såpass mye at det ser ekkelt ut eller vil lukte går det i restavfallet. Men litt småflekker får være greit.

Jeg tror ikke det er miljøvennlig å bruke masse varmtvann og såpe (og tid) for å skrubbe søppel rent. 

Anonymkode: f96c0...c98

Kaldt vann går supert til annen hermetikk og syltetøyglas, men ikke til makrell i tomat ser det ut til. Vasket det rett etter måltiden så det var ikke engang inntørket.

Nei, da får det gå i restavfallet da.

AnonymBruker
Skrevet

Legger det i kokende vann med litt såpe, pleier å løse opp det meste.

Anonymkode: 5afa7...cbc

Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

...

Endret av Kristina S.
AnonymBruker
Skrevet

Vi tørker ut av makrellboksen med en bit brød, som vi spiser opp. Da holder det å skylle med kaldt vann. 

Ellers tenker jeg at det ikke er veldig nøye at glass og metall er gullende rent. Slikt tåler ganske hard rengjøring, så da burde de rengjøre det før gjenvinning. Heller det enn at viktige råmaterialer går i restavfall, og til slutt graves ned som ikke-brennbar rest.

Anonymkode: 202e5...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Metall er noe av det viktigste å resirkulere. Kaldt vann og tørkepapir burde være tilstrekkelig til å få makrellboksen ren nok hvis det gjøres rett etter den er tømt. Ev. koke vann i vannkoker. 

Anonymkode: 075db...c2a

Skrevet

Jeg står ikke å skrubber ting i varmt vann før jeg kaster det, jeg skyller og så for det være godt nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar dem være med i oppvaskmaskinen. Det er aldri så mange at jeg ikke får lirket dem inn i maskinen som likevel skal startes.

Anonymkode: b6b1f...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...