Gå til innhold

Har du vært i en kult eller kjenner du noen som har vært i en kult eller sekt?  

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree
Skrevet (endret)

.

Endret av Familytree
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 9d389...e20

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke deler av dette forumet en sekt ...?

Når man leser svarene på innlegg med tittel som "Hater alle menn", kan man sannelig begynne å lure ...

Anonymkode: 69075...1db

Gjest Familytree
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man leser svarene på innlegg med tittel som "Hater alle menn", kan man sannelig begynne å lure ...

Per definisjon kulter og sekter er organiserte og hierarkiske enheter som deler en ideologi. 

Så hvis "Hater alle menn" er ideologien til en organisert gruppe mennesker, med et politisk, religiøst eller økonomisk mål ... Mitt svar er ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drevet med cross fit. Og jeg har vært aktiv i Natur og Ungdom.

Anonymkode: cea32...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, min morfar sin familie var med i en kristen sekt. Min morfar brøt ut, samme med hans søsken. 

Anonymkode: ca27c...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kusina mi ble med i en sekt i slutten av tenårene. Hun ble hjernevasket og kuttet ut familien. Har hørt at hun kom seg ut, men hun vil ikke ha kontakt med noen.

Anonymkode: 03cb0...819

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i en nå, samfunnet er en sekt. Den eneste forskjellen fra andre mindre sekter er at det er vanskeligere å gå ut av den.

Anonymkode: cc09d...08b

Skrevet

Ja. Dei braut ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: b68be...d06

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det nærmeste jeg kommer er at jeg snakket endel med en hjelpepleier som var Smiths Venner en gang for mange år siden da jeg var på et rehabiliteringssykehus for skade i kropp for endel år tilbake. Det vistes veldig tydelig på henne, hadde langt hår ned til rumpa, gikk alltid i lange skjørt og lange ermer, krage som dekket halsen. Hun fortalte litt om troen sin osv., og mener hun fortalte at hun hadde en stor barneflokk, sikkert fem eller noe. Jeg spurte jo litt, men for meg var hun jo en som hjalp meg med skaden min, så vi gikk ikke akkurat så nært innpå ting. Likte henne på mange måter, hun var veldig var og forsiktig når hun skulle hjelpe å løfte meg ut og inn av seng osv., lol, det var jo det som var viktig for meg. Merket meg at hun ikke likte TV og at hun ikke var sånn supersosial med prat og latter med kollegaene sine, men hun var en fin dame. 

Anonymkode: 98d51...620

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så blond du er

Anonymkode: 2eece...f50

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kusina mi ble med i en sekt i slutten av tenårene. Hun ble hjernevasket og kuttet ut familien. Har hørt at hun kom seg ut, men hun vil ikke ha kontakt med noen.

Anonymkode: 03cb0...819

Det å være  med i en sekt trenger ikke å være negativt.

Anonymkode: 024ee...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...