minister-mio Skrevet 17. april 2020 #1 Del Skrevet 17. april 2020 Et veldig kjent sitat, men er det noen som har en kilde til hvor det kan være fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. april 2020 #2 Del Skrevet 17. april 2020 Pippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. april 2020 #3 Del Skrevet 17. april 2020 Er det ikke Pippi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkoholist Skrevet 17. april 2020 #4 Del Skrevet 17. april 2020 Det er Pippi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. april 2020 #5 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) 22 minutter siden, minister-mio said: Et veldig kjent sitat, men er det noen som har en kilde til hvor det kan være fra? Så først nå at du spurte om kilde så sjekket litt rundt. Fråga: I vilken Pippi bok finns citatet "Det har jag aldrig provat, så det klarar jag helt säkert!" Svar: Citatet är felaktigt och finns inte i böckerna om Pippi Långstrump. Så här skriver Astrid Lindgren Aktiebolag på sin hemsida. På internet cirkulerar en rad citat som felaktigt tillskrivs Astrid Lindgren. Citatet ”Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!” är vida spritt och påstås vara ett Pippi Långstrump-citat men det är inte Astrid Lindgren som har skrivit det. Källan till citatet är okänd. Läs mer om Astrid Lindgren genom att klicka på länken. Astrid Lindgren Company http://bibblansvarar.se/sv/svar/i-vilken-bok-om-pippi-finns-citatet-det-har-jag-aldrig-provat-sa-det-klarar-jag-helt-sakert Liste over sitater til Astrid Lindgren: https://www.astridlindgren.com/sv/citaten Det var uventet. Endret 17. april 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkoholist Skrevet 17. april 2020 #6 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) Trodde det var et sitat fra Pippi bøkene. Lenge siden jeg har lest Pippi bøkene, har bare sett filmene av og til de siste årene. Kan ikke huske at hun har sagt det i noen av filmene forsåvidt. Rart at det er kjent som et Pippi sitat da. Endret 17. april 2020 av Alkoholist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #7 Del Skrevet 18. april 2020 Sitatet kommer fra hennes generelle holdning til livet, ikke noe hun direkte har sagt. For eksempel når hun skal gå på skøyter første gang og hun blir spurt om hun kan det, så svarer hun hvordan kan jeg vite det, jeg har jo aldri gjort det før. og så gjør hun det og klarer det. Anonymkode: 3ab66...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. april 2020 #8 Del Skrevet 30. april 2020 On 4/18/2020 at 6:49 AM, AnonymBruker said: Sitatet kommer fra hennes generelle holdning til livet, ikke noe hun direkte har sagt. For eksempel når hun skal gå på skøyter første gang og hun blir spurt om hun kan det, så svarer hun hvordan kan jeg vite det, jeg har jo aldri gjort det før. og så gjør hun det og klarer det. Anonymkode: 3ab66...f04 Takk! Husker du hvilken bok det er i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg