Gå til innhold

Dere som har studert pedagogikk, hvor fikk dere jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg begynte på barnehagelærer studiet i 2018, men etter 1.5 år fant jeg ut, kanskje litt for sent, at jeg ikke ville bli barnehagelærer. 

Jeg har nå søkt på Pedagogikk til høsten, da jeg har frie studiepoeng å bruke og får da kortere studietid. Jeg begynner litt å stresse for jeg er i slutten av 20-årene og vil bli ferdig som 30 åring. Jeg har også lest mange tråder her på forumet om at pedagogikk er et tulle studie, og man bør ta master for å i det hele tatt få jobb.

Jeg er en person som har vinglet en del år med studier og jobb, og har aldri visst hva jeg ville gjøre med livet mitt. Tenkte derfor at barnehagelærer ville garantert gi jobb, men man må jo like jobben også. Jeg tenker at jeg ikke nødvendigvis må ha en relevant jobb, så lenge det er type kontorarbeid så hadde jeg vært fornøyd. Er også redd jeg er for gammel og at ingen vil ansette en nyutdannet 30 åring..

Så da lurer jeg på dere som har studert pedagogikk, hvor fikk dere jobb? Holdte det med kun bachelor? Trenger å høre noen gode ord for at jeg kan slappe litt av og ikke bekymre meg over dette. 

Takk for svar!

Anonymkode: 7eb70...e55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er pedleder. Hos oss er det to støttepedagoger som har bachelor i pedagogikk. De jobber med barn som har atferdsproblemer, språkvansker og sosiale vansker. Lykke til!

Anonymkode: 1d437...97e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange med bachelor i ped i NAV. 

Anonymkode: 5b47b...036

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i BUP og har jobbet i PPT. Men har master i pedagogikk da.

Anonymkode: 6a515...353

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i BUP og har jobbet i PPT. Men har master i pedagogikk da.

Anonymkode: 6a515...353

Hvordan synes du det er å jobbe i BUP og PPT? 

Anonymkode: 5e344...38c

AnonymBruker
Skrevet

Har master. Jobber i NAV. 

Anonymkode: 676f1...386

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på bachelor i ped, men hoppet av etterhvert og startet på lektorutdanning istedenfor. De jeg studerte med på ped har endt opp veldig ulike steder, men felles for alle er at de enten har kombinert bacheloren med annen utdanning eller har tatt master i pedagogikk/psykologi/logopedi. Mulighetene etter bachelor er ganske mange, men de fleste forutsetter nok at man har master. Dog ser jeg at NAV ofte har utlyst stillinger kun med krav om utdanning på bachelornivå. 

Å være ferdig utdannet som 30-åring er da ingenting! I disse dager har jeg inntrykk av at det er ganske vanlig? Du kommer jo til å ha mange år igjen i arbeidslivet :) 

Anonymkode: df6bb...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...