AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Og som er helt paranoide på at myndighetene kommer til å kontrollere dem i årevis fremover om appen brukes nå? Dette samtidig som de selv bruker både Facebook, Instragram og Goggle ?!😂😂😂 Da snakker vi virkelig overvåking..😬 Hva skal man si, finnes det en egen diagnose for dette? "Statsparanoia"??? Anonymkode: 57f16...8aa 18
Kågebruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Jeg er skeptisk til at staten skal følge med på hva jeg gjør. Men kanskje jeg laster den ned. Vi får se 6
barbra Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Du kan kalle oss hva du vil, men jeg laster ikke ned appen! Tving meg! 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Nettopp. Myndighetenes insentiv er folkehelsen. Kommersielle aktører sine insentiver er da mye mer kyniske. Eller like kyniske, alt etter utgangspunkt. Poenget er at dersom du har smartphone så er du allerede overvåket. Så kan du vurdere fordeler og ulemper av overvåkningen. Appen har mest fordeler. Å tro at myndighetene har noen som helst agenda utover å hindre smittespreding blir søkt. Ingen bryr seg om "hva du gjør" så lenge du ikke insisterer på å gå ut og mingle når du er syk. Anonymkode: 6569f...f27 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 10 minutter siden, Kågebruker skrev: Jeg er skeptisk til at staten skal følge med på hva jeg gjør. Men kanskje jeg laster den ned. Vi får se Men du googler og bruker Facebook? Insta og snap? Hvilke andre apps har du? Bruker du kort når du handler? Anonymkode: 1df5e...47b 16
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Myndighetenes insentiv er folkehelsen. Kommersielle aktører sine insentiver er da mye mer kyniske. Eller like kyniske, alt etter utgangspunkt. Poenget er at dersom du har smartphone så er du allerede overvåket. Så kan du vurdere fordeler og ulemper av overvåkningen. Appen har mest fordeler. Å tro at myndighetene har noen som helst agenda utover å hindre smittespreding blir søkt. Ingen bryr seg om "hva du gjør" så lenge du ikke insisterer på å gå ut og mingle når du er syk. Anonymkode: 6569f...f27 Tviler på at myndighetene begynner å selge targeted ads i appen for å si det sånn. Appen er endel av dugnaden og kan slettes når det er over. Anonymkode: 1df5e...47b 9
AmandaVI Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Jeg kommer ikke til å laste den ned, men ikke fordi jeg bekymrer meg for Storebror. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Myndighetenes insentiv er folkehelsen. Kommersielle aktører sine insentiver er da mye mer kyniske. Eller like kyniske, alt etter utgangspunkt. Poenget er at dersom du har smartphone så er du allerede overvåket. Så kan du vurdere fordeler og ulemper av overvåkningen. Appen har mest fordeler. Å tro at myndighetene har noen som helst agenda utover å hindre smittespreding blir søkt. Ingen bryr seg om "hva du gjør" så lenge du ikke insisterer på å gå ut og mingle når du er syk. Anonymkode: 6569f...f27 Appen har mest ulemper. Den bruker mye mobildata og sluker batteri. Den opptar plass i telefonen. Samtidig fungerer den ikke av forskjellige grunner. Den fungerer kun hvis man holder telefonen i hånden med appen åpen. Det er nesten ingen i Norge som er testet, så det er nesten umulig å vite at personen som er ved siden av deg, er syk. Hvis man får symptomer eller har vært i kontakt med en smittet, blir man nektet test hos legen grunnet manglende kapasitet. 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 De som tror det er så interessant å følge med på hva de gjør til enhver tid må ha et mye mer spennende liv enn meg. 😛 Anonymkode: 0e4d5...717 11
ItchyBitchySpider Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at myndighetene begynner å selge targeted ads i appen for å si det sånn. Appen er endel av dugnaden og kan slettes når det er over. Anonymkode: 1df5e...47b Nå er jeg drittlei av ordet dugnad. Nordmenn er visst veldig glad i dugnad og kaller alt for det. Dugnad assosierer jeg med slavearbeid på skoler og idrettslag, 17. mai og diverse. Ikke noe positivt ladet. Innsats hadde vært et bedre ord. Når vi først skal være med på en dugnad, er det basert på frivillighet, jf. definisjon av ordet "dugnad" i norsk språk. Dugnad er ikke noe man blir pålagt eller tvunget. Det vi har, er restriksjoner. Ikke dugnad. Jeg sier ikke at restriksjoner er unødvendig i situasjonen som nå, men det er fortsatt restriksjoner. Det blir det samme som å kalle stebarn for bonusgull og kalle trening for hvile. 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Appen har mest ulemper. Den bruker mye mobildata og sluker batteri. Den opptar plass i telefonen. Samtidig fungerer den ikke av forskjellige grunner. Den fungerer kun hvis man holder telefonen i hånden med appen åpen. Det er nesten ingen i Norge som er testet, så det er nesten umulig å vite at personen som er ved siden av deg, er syk. Hvis man får symptomer eller har vært i kontakt med en smittet, blir man nektet test hos legen grunnet manglende kapasitet. Testkapasiteten skal økes, det har vært skrevet om i flere dager. Telefonen kan lades. At den ikke fungerer tipp topp ordner seg nok etterhvert. Det utvikles på spreng. Den er ikke ferdig. Anonymkode: 1df5e...47b 6
ItchyBitchySpider Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Testkapasiteten skal økes, det har vært skrevet om i flere dager. Telefonen kan lades. At den ikke fungerer tipp topp ordner seg nok etterhvert. Det utvikles på spreng. Den er ikke ferdig. Anonymkode: 1df5e...47b Jeg ønsker ikke å betale for masse mobildata og redusere telefonens levetid slik at jeg må kjøpe ny oftere på grunn av en app som ikke har noen hensikt. Først må de utvikle den ferdig og begynne å teste mange, så skal jeg vurdere den. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Testkapasiteten skal økes, det har vært skrevet om i flere dager. Telefonen kan lades. At den ikke fungerer tipp topp ordner seg nok etterhvert. Det utvikles på spreng. Den er ikke ferdig. Anonymkode: 1df5e...47b Og det blir ikke mer testing av å skrive om det. Det må gjøres. Flere sykehus står halvtomme og har kapasitet for testing. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Jeg er imot diktatur. Man aner ikke hvilket resultat denne app'en tilslutt gir. Dessuten så hjelper appen lite og skaper falsk trygghet, når ingen får teste seg. At dem skal øke testkapasiteten er pr. nå ikke nok. Dessuten er FHI, myndighetene, enkelte politikere og jurister på kollisjonskurs angående dette. Og det er ikke akkurat overbevisende det heller! Anonymkode: 35878...af2 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 Tror virkelig folk at noen sitter å overvåker og følger med på hvor folk går? "Oi, nå går Preben bortover gata, skal han på butikken??". De studerer jo ikke enkeltpersoner, men anonymisert data for folkemasser. Skjønner virkelige ikke hva folk bekymrer seg over.. Anonymkode: 6c374...422 10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 26 minutter siden, Kågebruker said: Jeg er skeptisk til at staten skal følge med på hva jeg gjør. Men kanskje jeg laster den ned. Vi får se Men at Kvinneguiden, Goggle, Facebook, Messenger, Instagram osv ser hva du gjør, det plager deg ikke overhodet?!?😂 Anonymkode: 57f16...8aa 10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror virkelig folk at noen sitter å overvåker og følger med på hvor folk går? "Oi, nå går Preben bortover gata, skal han på butikken??". De studerer jo ikke enkeltpersoner, men anonymisert data for folkemasser. Skjønner virkelige ikke hva folk bekymrer seg over.. Anonymkode: 6c374...422 Bare vent å se. Snart mottar folk bøter for alt mulig, og blir dratt inn i ting som dem ikke har noe med engang, bare fordi dem har vært på feil sted til feil tid. Denne persondataen er ikke anonymisert. Den holder jo tross alt kontroll på hvor du er og hvem du er rundt. Det er jo det som er poenget. Anonymkode: 35878...af2 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 9 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Appen har mest ulemper. Den bruker mye mobildata og sluker batteri. Den opptar plass i telefonen. Samtidig fungerer den ikke av forskjellige grunner. Den fungerer kun hvis man holder telefonen i hånden med appen åpen. Det er nesten ingen i Norge som er testet, så det er nesten umulig å vite at personen som er ved siden av deg, er syk. Hvis man får symptomer eller har vært i kontakt med en smittet, blir man nektet test hos legen grunnet manglende kapasitet. Nettopp. Jeg har lite plass i telefonen og som du skriver, det sluker batteri. Helt uaktuelt å laste ned den appen. Bor på et øde sted i Finnmark hvor det knapt er folk ute i gatene uansett og jeg jobber fra hjemmekontor. Helsepersonellet her jeg bor tester så få de bare kan, nektet å teste søsteren min da hun kom hjem fra Frankrike og hadde luftveissymptomer. Den appen kommer ikke til å ha noen hensikt for min del. Anonymkode: e44af...356 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men du googler og bruker Facebook? Insta og snap? Hvilke andre apps har du? Bruker du kort når du handler? Anonymkode: 1df5e...47b Jepp! Og banken vet like mye om ha vi gjør som Insta, Facebook, Messenger! Men om staten er involvert, ja GUD, da er ALT plutselig blitt farlig!!!😱😱🥶 Anonymkode: 57f16...8aa 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 Paranoide føler seg krenket..... Anonymkode: e0396...1e7 5
Anbefalte innlegg