Gå til innhold

Skolebuss og venner med hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det om man tar skolebuss og skal ha med venner hjem som ikke tar buss? Eller venner som tar skolebuss, men ikke like langt? Må man hente på skolen da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller så må de betale. 

Anonymkode: 62eee...28f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, eller så må de betale. 

Anonymkode: 62eee...28f

Teit spørsmål, men tar dem betalt på skolebusser da? Har dem billetter og vekslepenger?

Anonymkode: a2fec...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt har hatt med penger til å betale, men fått reist gratis. Vet ikke om sjåføren bare er snill, eller om de har en greie på det. 

Anonymkode: 4ef06...567

• Liker 2
Skrevet

Der jeg jobbet før tok sjåføren betalt fra de ungene som ikke hadde busskort og skulle være med noen hjem. Vet det fordi vi støtt og stadig måtte lete etter denne mynten i sekken ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Min gutt har hatt med penger til å betale, men fått reist gratis. Vet ikke om sjåføren bare er snill, eller om de har en greie på det. 

Anonymkode: 4ef06...567

Mitt barn opplevde at h*n ikke fikk betale til sjåføren en gang h*n tok bussen med en venn og vennens mamma. Barnet mitt hadde mynter med for betaling, og syntes det var veldig rart at man plutselig skulle slippe å betale. Mitt barn tar ikke buss til skolen til vanlig, og har dermed ikke busskort (noe for øvrig vennen ikke hadde heller).

Anonymkode: a3ff3...a84

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Fluttershy said:

Hvordan fungerer det om man tar skolebuss og skal ha med venner hjem som ikke tar buss? Eller venner som tar skolebuss, men ikke like langt? Må man hente på skolen da?

Det kommer helt an på alderen til barna. Er ditt barn vant med å ta buss alene? Klarer barnet ditt å sitte på stolene i bussen og rekke opp til stoppknappen i taket uten problem pga vekst? Klarer ditt barn å følge med på hvor i ruta bussen har komt, alene? Hva hvis skjermen i bussen plutselig ikke virker? Tør barnet ditt da å si i fra til sjåføren hvor sjåføren må stoppe? Klarer barnet å snakke tydelig nok til at sjåføren forstår det? 

Nå er det coronatider. Klarer barnet ditt på egenhånd å stå langt borte fra andre mtp avstand? På mange busser kan man nå ikke gå på foran. Klarer barnet da å snakke med sjåføren jf tilfeller som nevnt over? Husker barnet ditt på å vaske hendene med det samme det kommer til skolen etter å ha tatt kollektiv transport? Klarer barnet å bruke albue eller ha jakka si/hansker foran fingrene ved trykking på stoppknapp (for å unngå smitte)?

Barnets venn må for øvrig betale bussbillett selv. Har det ruter sin app og kan ordne det selv?

Anonymkode: a3ff3...a84

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt tar buss på vinteren, men siden vi bor 3,8 km fra skolen så har han ikke bussrettigheter. Vi må derfor betale. Vi kjøper busskort, men det går fint (enn så lenge) å betale med mynt. Ellers så har busselskapene en app som man kan kjøpe bussbillett for èn tur. 

Så det går an å betale med mynt, men de ser helst at man betaler med app. Noen ganger så tar de ikke betalt, aner ikke hvorfor. Det er ihvertfall det sønnen min sier da det er flere barn som betaler med mynt.

Anonymkode: 7ddd1...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster en busstur, sånn ca? Her har vi heldigvis gangavstand til skolen.

Anonymkode: 28e44...c46

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster en busstur, sånn ca? Her har vi heldigvis gangavstand til skolen.

Anonymkode: 28e44...c46

Vanlig barnepris! Er ikke forskjell på priser på skolebusser og busser i ordinær rute😊

Anonymkode: 678de...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...