Gå til innhold

Betaling når kjendiser er på tv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peiling på hva kjendiser får betalt for å stille opp på talkshow (f.eks Senkveld, Lindmo), Beat for beat, Nytt på nytt? Jeg har alltid antatt de får betalt, men de gjør kanskje ikke det?

Anonymkode: 16c76...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Når de er gjester på Senkveld, Lindmo osv er de der gjerne for å promotere et eller annet produkt; en ny bok, en ny film eller serie eller lignende eller at de er aktuelle på en annen måte, så der tror jeg ikke de får betalt.
Jeg tror heller ikke deltagelse i Beat for Beat og Nytt på Nytt er betalt. 

Derimot vet jeg at de får penger for å være deltagere i programmer som 71 Grader Nord, Robinsonekspedisjonen, Farmen Kjendis osv.
Kanskje noen andre her vet mer om dette enn meg

Anonymkode: ecf73...173

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De får ihvertfall ca 20 000 for agurknytt i se og hør. Hvis de ringer se og hør og forteller at i går var jeg på do og dreit på meg hemoroider, så tjener de på det. 

Anonymkode: 84c7f...fd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har peiling på hva kjendiser får betalt for å stille opp på talkshow (f.eks Senkveld, Lindmo), Beat for beat, Nytt på nytt? Jeg har alltid antatt de får betalt, men de gjør kanskje ikke det?

Anonymkode: 16c76...b38

Jeg tipper dem får betalt for jobben. Enten i form av penger eller gratis reklametid i beste sendetid. 
Kjendiser gjør stort sett aldri noe gratis, eller for å gjøre folk tjenester.

Til sammenligning: Noen av dem reiser rundt for "motivasjonstaler", humorshow, stand up, konfransierjobber osv., og tar alt mellom 20.000 - 100.000,- betalt i ren lønn for en til to timers arbeid. 

Man kan jo søke på bedriftssiden for å se hva ulike kjendiser tjener i deres firma. For å si det slikt: De fleste er velholdte personer med privat tilknytning til mange firmaer som tjener grovt på å "møte opp". 

Anonymkode: 9a094...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme.. Og spesielt i programmer som varer en stund, feks Skal vi danse: får de en fast sum for å være med i utgangspunktet/for å potensielt sette av hele høsten for dansing (og derav ikke kunne ta andre oppdrag) og så/i tillegg «motivasjonspenger» for å komme videre uke etter uke? 

I talk shows virker det som om de er der av «fri vilje» men som en annen skrev ovenfor så gjør de jo sjelden noe gratis. Er nysgjerrig på om rådgiverne i Lørdagsrådet får betalt for å være med der? Har av og til hørt noen av kjendisene kalle det «jobb» når de er der. 

Anonymkode: f0d28...d70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann var gjest i det største talkshowet vi har. Han fikk dekket fly og hotell en natt, ellers fikk han ikke noe. 

Anonymkode: 1409f...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet at de tidligere fikk betalt for å være med på 4* middag , rundt 20.000kr for 4 dager. Hvordan det er nå vet jeg ikke. 

Anonymkode: e28d5...55b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at på 4 stjernes middag f.eks så kommer det an på kjendisen. Noen krever veldig mye, mens mindre kjendiser får  mindre. 

Anonymkode: d53cf...ad0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I talk shows virker det som om de er der av «fri vilje» men som en annen skrev ovenfor så gjør de jo sjelden noe gratis. Er nysgjerrig på om rådgiverne i Lørdagsrådet får betalt for å være med der? Har av og til hørt noen av kjendisene kalle det «jobb» når de er der. 

Så klart er det jobb, hva hadde du trodd? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann var gjest i det største talkshowet vi har. Han fikk dekket fly og hotell en natt, ellers fikk han ikke noe. 

Det fins nok større talkshows.

Anonymkode: d1d52...b2c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han kjendis da? eller skulle han promotere noe? 

Jeg tror at skuespiller f.eks. når de skal promotere en film de er med i, så gjør de det fordi det er med i pakka av hva produsentene forventer av dem. Derfor er det en jobb de gjør for produsentene av filmen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I skal vi danse får de 50 000 per uke.

Anonymkode: d6bac...62b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han kjendis da? eller skulle han promotere noe? 

Jeg tror at skuespiller f.eks. når de skal promotere en film de er med i, så gjør de det fordi det er med i pakka av hva produsentene forventer av dem. Derfor er det en jobb de gjør for produsentene av filmen. 

Han er ingen stor kjendis, men skulle heller ikke promotere noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Så klart er det jobb, hva hadde du trodd? 

At de er gjester i et radioprogram. På samme måte som gjest i talkshow el. Når det gjelder Lørdagsrådet er det varierende grad av kjendiser , så hvis det er betalt er det nok ikke en fastpris. De bruker også en del folk som allerede jobber i NRK som sikkert bare fører timer for tidsbruken og ikke får betalt for den konkrete jobben. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...