Gjest kakemonsen Skrevet 21. juni 2005 #1 Skrevet 21. juni 2005 Har laget den langpannesjokoladekaka fra Toro. Synes denne er ganske god, men jeg trenger tips til hva slags glasur jeg kan ha oppå kaken? Jeg finner ikke oppskriften til den jeg pleier å lage, så hvis noen kan hjelpe meg med en oppskrift, hadde det vært veldig fint.
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 21. juni 2005 #2 Skrevet 21. juni 2005 Jeg sikter 1 pakker melis sammen med 4-5 ss vanlig kakao og 3 ts vaniljesukker. Dette blander jeg med 8 ss smeltet smør og 8 ss kaffe til en passe tykk glasur. Tilsett mer kaffe/smør hvis behov. Veldig grei å blande sammen i mixmasteren.
Gjest kakemonsen Skrevet 21. juni 2005 #3 Skrevet 21. juni 2005 Ok, takk, men er ikke en hel pakke med melis litt mye??
Gjest Lene(-: Skrevet 21. juni 2005 #4 Skrevet 21. juni 2005 Jeg bruker denne på Toro-kaken: 300 g melis 8 ss smeltet smør 6 ss sterk kaffe 2 1/2 ts vaniljesukker 2 ss kakaopulver
Arkana Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Jeg synes ikke glasur laget av kakao smaker godt. Det jeg gjør er å smelte 200 g mørk sjokolade med 50 g smør og 1½ dl kremfløte. Avkjøl og pisk sammen før du smører den på kaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå