Gå til innhold

Coronaviruset Disse opplysningene gir du fra deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tull

Anonymkode: 45f68...d9f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tull

Anonymkode: 45f68...d9f

Basert på hva?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er frivillig ser jeg ikke problemet. Oppholder man seg så mye på steder som ikke kan registreres? 

Anonymkode: c730a...23c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man være sikker på at man ikke spores som identifisert enkeltperson, når dataene samles slik at de kan spore hvordan folk som blir bedt om å gå i karantene beveger seg?

Anonymkode: 267ae...0a7

Skrevet

Hvordan er det mulig at appen skal forstå at jeg har nærmet meg en person som har korona? Eller om jeg har korona, hvordan skal en annen person forstå dette? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Nonish91 skrev:

Hvordan er det mulig at appen skal forstå at jeg har nærmet meg en person som har korona? Eller om jeg har korona, hvordan skal en annen person forstå dette? 

Den holder oversikt over hvor din telefon befinner seg til enhver tid, og det samme for alle andre som har appen på telefon. Hvis da en person med appen får påvist korona vil man gi melding til alle telefoner som har vært på samme sted til samme tid som vedkommendes telefon for å informere om at de kan ha vært utsatt for smitte.
Forøvrig er det vel ikke meningen at personer med påvist koronasmitte skal vandre rundt i gatene, men avhengig av nøyaktigheten til posisjonsgjenkjennelsen kan det vel hende at husstandsmedlemmer og naboer blir varslet selv om vedkommende er hjemme.

Anonymkode: c0abb...3d6

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man være sikker på at man ikke spores som identifisert enkeltperson, når dataene samles slik at de kan spore hvordan folk som blir bedt om å gå i karantene beveger seg?

Dersom du har Apple telefon eller Android så deler du enda mer informasjon, for ikke snakke om face, insta eller tik tok. 

Må innrømme at jeg stoler mer på den norske stat enn store, private amerikanske eller kinesiske firmaer. Staten selger i alle fall ikke informasjonen videre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/disse-opplysningene-gir-du-fra-deg/72370811

I løpet av fem timer lagret appen «Smittestopp» over 1000 registreringer av hvor telefonen befant seg. Personvernekspert stempler appen som skremmende.

Anonymkode: 3f878...5e2

Det er jo nettopp det som er poenget med appen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Anonymkode: 86fd2...1fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Illuminatum skrev:

Dersom du har Apple telefon eller Android så deler du enda mer informasjon, for ikke snakke om face, insta eller tik tok. 

Må innrømme at jeg stoler mer på den norske stat enn store, private amerikanske eller kinesiske firmaer. Staten selger i alle fall ikke informasjonen videre

Det var ikke det jeg spurte om da.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke problemet.

Kan det hjelpe på at vi raskere kan returnere til normalen så må det være utelukkende positivt.

Det spiller ingen rolle for meg om norske myndigheter - akkurat som de gidder det - kan se "jaggu, han er mye på Coop, eller han kan ikke ha venner, han er jo bare hjemme". Jeg har ikke noe behov for å skjule hvor jeg beveger meg. I alle fall ikke et behov som utveier å bli kvitt Covid driten.

I tillegg har jeg 100% tiltro til den norske stat. Har du typ Snapchat eller Facebook og så tør du ikke laste ned den 😂😂 da har du en merkelig ulogisk vurderingsevne spør du meg.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet

Det er akkurat like solidarisk å laste ned appen og bruke den som det er å hoste i armkroken og holde seg unna folkemengder. 

Noen lager liksom sport i å være kritisk til alt hele tiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at alle som er kritiske ikke har Facebook, Instagram eller andre apper på tlf og kjører en gammel Nokia for å være usynlige for "The Man". 

Hvorfor har man så mye mer mistro til myndighetene enn til kommersielle aktører? 

Anonymkode: 11f42...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så mange som har så mye å skjule. Må være slitsomt.

Som om ikke hver eneste app lastet fra app store og apple sin store har akkurat samme muligheter til å overvåke alt en gjør. Disse lastes ned ukritisk, mens denne som er samfunnsnyttig, neiiiiii den er så skummel, at😂.

Folk er så dumme at jeg fatter ikke at de husker å spise.

Anonymkode: 308e2...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva m en gul stjerne i samme slengen ? 

Anonymkode: 5914e...24c

• Opprett ny...