AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Får ikke komme på besøk i disse tider, og personen har ikke lenge igjen å leve. Mest sannsynlig bare uker eller måneder. Ønsker å vise at man tenker på henne. Er det passende å sende et kort of blomster? Eller noe annet? Mat er ganske uaktuelt for hun spiser nesten ikke. Anonymkode: 1ebfe...597
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 ring til avdelingen og hør om de har facetime eller noe slik. Det gjør vi med våre pasienter på sykehjemmet der jeg jobbet. Hadde også besøk av pårørende som stod utenfor og vi hadde vinduet åpent så de fikk pratet sammen. Anonymkode: 57ef8...a07 3
Antiviruset Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Det burde på slike hjem hatt en "sikret avdeling" som var avstengt fra resten av hjemmet, der de pårørende kunne fått tatt et siste farvel. Som etter besøket ble "desinfisert" til neste familie kunne gjøre det samme. Mennesker i siste fase av livet trenger ikke tenke på Korona. Slike praktiske løsninger må gå an å få til, og gi familie og den det gjelder til å ta et verdig farvel. Det betyr så uendelig mye.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Det blir her åpnet for besøk i livets siste fase. Anonymkode: 92451...b36
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Hos oss får pårørende komme når pasienten er helt på slutten av livet. Altså når det kun er dager/timer igjen. Jeg synes det var en god idé å sende noe. Hos oss er regelen at det må kunne vaskes/sprites, så blomster utgår. Send gjerne ting som er emballert eller tåler vask 😊 Anonymkode: 85980...764
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss får pårørende komme når pasienten er helt på slutten av livet. Altså når det kun er dager/timer igjen. Jeg synes det var en god idé å sende noe. Hos oss er regelen at det må kunne vaskes/sprites, så blomster utgår. Send gjerne ting som er emballert eller tåler vask 😊 Anonymkode: 85980...764 Ok. Men vi vet ikke om det er snakk om dager eller om det er lengre igjen. Litt vanskelig å vite nøyaktig. Hvem regnes som pårørende, er det bare ektefelle og barn? Anonymkode: 1ebfe...597
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Min farmor bor på sykehjem med mange smittede (ikke på hennes avdeling da) Der blir de fulgt ut av en pleier på avtalt tidspunkt, også har de besøk utendørs i 30 minutter. Anonymkode: c2264...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå