AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Jeg har alltid sminket meg og elsket det, men har hørt det skaper rynker? Er dette sant? og hvorfor skjer det Anonymkode: d6386...4b0
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Jeg bruker ikke sminke - så håper det er sant😂 Anonymkode: 8a566...bd7
Blingblingtahei Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Vil tro at det kommer an på sminken, mengden og hvor flink du er til å fjerne og rense huden på kvelden. Sminke som ikke lar huden puste og som blir liggende som er lag på huden i lang tid kan nok være litt ødeleggende etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Bruker ikke sminke så ofte, er 31, ser 24 ut Anonymkode: 0581e...99d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 Røyk og manglende bruk av solfaktor under sminken gir nok mer rynker enn sminken i seg selv. Anonymkode: 4a5b4...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Røyk og sol er vel det som øker rynkeaktiviteten(om man kan kalle det det)mest. Sminke er jo ikke bra å bruke mye av fordi det fett er porer og mange er naive og tenker at så lenge de fjerner den før de legger seg så er det 0 stress, men det hjelper ikke så mye når du tetter porene dine hele dagen. Har ikke tro på at sminke i seg selv fører til rynker men kanskje overdreven bruk? Uansett så får vi alle rynker. Jeg synes det er litt trist når folk er så redde for dette og at man kan høre folk si "hun holder seg godt" når det er Botoxen som holder henne godt..snart blir det vel sånn at man ikke ser forskjell på en på 25 og en på 35 lenger. Andre ting som dessverre fører til rynker er lite søvn,stress og traumatiske hendelser. Det er kjipt at å oppleve feks dødsfall kan føre til at man eldes fortere da. Anonymkode: a4647...6bd 1
Rant Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 Jeg tror ikke nødvendigvis sminke i seg selv, men påføringen. Om man er hardhendt under påføring eller når man fjerner det, vil det påvirke huden etter hvert. Sol, røyk, mye mimikk, genetikk og for mye søvn er det som skaper rynker.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 Sminke legger et beskyttende lag på huden mot forurensning og sol. Mye sminke har også solfaktor og pleiende ingredienser. Så det kan faktisk bidra til å beskytte huden mot det som skaper rynker. Anonymkode: 3211b...1c6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 Sminke og sminkefjerner og alt det der er ikke spesielt bra, det enkle og naturlige er det beste og minst skadelige for huden. Anonymkode: 87ec0...adb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 Nei, ikke direkte. Men ikke gni og styr rundt øynene, bruk riktig verktøy og ikke fingre. Tilsvarende med sminkefjerner, kjøp noe uten uheldige stoffer, som ikke må gnis inn. Tostegs rens virker veldig bra. Anonymkode: d01ea...f3c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 Og; for meg gir det nok mindre rynker. Tar meg aldri i ansiktet. Gnir meg aldri i øynene. Plukker aldri på leppene. Noe jeg ser mange uten sminke stadig gjør. Anonymkode: d01ea...f3c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Huden rundt øynene har ikke bra av å bli dratt i hver eneste dag slik den gjerne blir under sminkefjerningen. Sminke legger seg ofte i furer, og dermed former det ekstra synlige rynker i tillegg til naturlig aldring. Det er ikke uten grunn at skuespillere velger å foreta dygående peiling som fjerner det øverste skadde laget med jevne mellomrom. Anonymkode: e022e...a16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå