Gå til innhold

Norwaytwins

Håbrannfanger

Anbefalte innlegg

Miss_Sunshine* skrev (På 19.2.2025 den 13.18):

Poppa opp en vlog fra tidlig i 2017 i feeden min på YouTube i forrige uke, og jeg ble både sjokkert og fikk vondt inni meg av hvor forandret Guro er.

Fortsetter det i samme tralten som nå, så er det ikke mange år før denne situasjonen blir livstruende for henne. 😢 

Hun hadde jo en del plager tidligere også, men da var hun likevel mer motivert til å gjøre forskjellig, både trening og bare det å gjøre ting i hjemmet. Den totale mangelen på motivasjon i kombinasjon med at ting blir veldig lagt til rette for henne nå (Pia har jo i perioder tatt det hele og fulle ansvaret for både sønnen og alt husarbeid opptil flere dager i uka når Guro ikke har vært fysisk i stand til det.), så lurer jeg virkelig på hva som skal til for at Guro virkelig tar tak og gjør de endringene som må til for å få det bedre.

At hun kommer tilbake i jobb, samtidig som hun skal ta vare på barnet sitt og hus og hjem, virker ikke særlig realistisk. Men at Pia finner seg en partner og ev. vil flytte sammen med h*n er jo ikke totalt utenkelig, så hun burde jo absolutt bruke det som motivasjon. Det er jo selvfølgelig  fint og helt naturlig at de stiller opp for hverandre, men sånn som ting er nå så vil jeg jo si at Guro en stor del av tiden er avhengig av Pia for «å få ting til å gå rundt». 

Det er jo Guro selv som må ønske en forandring og faktisk gjøre det, men jeg håper at det skjer snart - jo lengre hun lar dette pågå, jo vanskeligere blir det å gjøre noe med det, og jeg er som sagt oppriktig bekymret for at det en dag i en ikke så altfor fjern framtid vil være for sent. 💔

Hun fortjener å ha det godt, og hun fortjener å være den mammaen hun vil være for sønnen sin, men akkurat nå visner hun rett framfor øynene våre. 😢

Ja, jeg får så vondt av Pia på en måte, jeg skjønner at Guro ikke har råd til å leie noe, men det er alt ansvaret som blir lagt over på Pia med tanke på at Guro har så dårlig helse i tillegg. Rart Pia ikke føler at livet hennes blir satt litt på vent på grunn av dette? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NinaLisa skrev (På 26.2.2025 den 8.40):

Synes det er så merkelig at hver gang jentene skal til mamma på middag eller lunsj så tar de med mat. Gjerne ferdig tilberedt.  I forrige uke kokte Pia poteter hjemme for de skulle til mamma å spise fiskeboller i hvit saus. Resten ble laget der. I dag lager de mat som de skal ha med til middag hos mamma. Jeg har aldri lest at de har kommet til dekket bord. Hva kan grunnen være? Selvsagt kan det være en hyggelig gest å ta med mat så slipper mamma å handle inn å koke å styre, men det hadde vel vært naturlig med litt gjenytelser for alle middagene jentene har laget å servert?

Enig! Ser jo ut som moren har et kjempe fint kjøkken og god plass. Spesielt opplegg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfelinee skrev (1 time siden):

Ja, jeg får så vondt av Pia på en måte, jeg skjønner at Guro ikke har råd til å leie noe, men det er alt ansvaret som blir lagt over på Pia med tanke på at Guro har så dårlig helse i tillegg. Rart Pia ikke føler at livet hennes blir satt litt på vent på grunn av dette? 

Guro er vel snart full uføre. Ho kan få bostøtte kanskje? Sjølvsagt må ho kunne finne seg ein plass å bu sjølv snart. Evn bytte so Pia finn seg ein annen plass for ho treng berre 1 soverom. Guro har vondt i magen etter ein komplikasjon etter ein operasjon i magen. At ho har lagt på seg 70-90 kilo etter vekttapet der mesteparten henge på magen var fader ikkje lurt om det pressa på ting inni 😩 Det er so tafatt av og til at ein blir oppgitt. Over 3 år sia verandadøra virka… kvifor ikkje fixe den? Eg Skjønna det ikkje 🫢

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine12 skrev (54 minutter siden):

Guro er vel snart full uføre. Ho kan få bostøtte kanskje? Sjølvsagt må ho kunne finne seg ein plass å bu sjølv snart. Evn bytte so Pia finn seg ein annen plass for ho treng berre 1 soverom. Guro har vondt i magen etter ein komplikasjon etter ein operasjon i magen. At ho har lagt på seg 70-90 kilo etter vekttapet der mesteparten henge på magen var fader ikkje lurt om det pressa på ting inni 😩 Det er so tafatt av og til at ein blir oppgitt. Over 3 år sia verandadøra virka… kvifor ikkje fixe den? Eg Skjønna det ikkje 🫢

Hun får ikke bostøtte så lenge hun bor sammen med søsteren da hele husstandens inntekt skal tas med i beregningen, selvom de «bare» er søstre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfelinee skrev (2 timer siden):

Forundrer meg litt over hvor mye usunt de spiser.(Kaker, bakst, buldak nudler for å nevne noe). De har jo gjennomgått slankeoperasjon begge to og det virker som de bare forfaller mer og mer når det kommer til kropp og helse. 

Det er også mye som ikke vises i vloggene. Man blir ikke så stor som Guro er blitt av å spise sunt og riktig. Blir hun større nå, så blir hun immobil og vil få problemer med å ta vare på sønnen sin. Da blir det vel Pia som blir sittende med ansvaret 🤔 

Guro evner jo ikke å være alene med M. Hun har hatt folk rundt seg siden han ble født. 

MzMe skrev (4 minutter siden):

Hun får ikke bostøtte så lenge hun bor sammen med søsteren da hele husstandens inntekt skal tas med i beregningen, selvom de «bare» er søstre..

Hun hadde kanskje fått bostøtte om hun bodde alene. Men hun er jo fast bestemt på at hun og søsteren skal bo sammen i lang, lang tid fremover 🤔 Guro har vel neppe bodd helt alene noen gang? Hun hadde hatt veldig godt av å bo alene, men jeg tror hun hadde slitt veldig... Fordi hun er så vant til å ha folk rundt seg hele tiden 🤔 Hun klarer liksom ikke være selvstendig i en alder av snart 40 😳 Hun lener seg på andre gang på gang 🤔 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trudde ho kom til å bli sammen med P igjen, men no tvila eg på det. Viss Pia skal jobbe lengre daga og oftare kan ho bli  meir gåen på kvelden 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petrine12 skrev (4 timer siden):

Eg trudde ho kom til å bli sammen med P igjen, men no tvila eg på det. Viss Pia skal jobbe lengre daga og oftare kan ho bli  meir gåen på kvelden 😔 

Sjansen for at hun blir sammen med P igjen er nok ikke så stor.... Hun trives nok aller best sammen med søsteren sin 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine12 skrev (På 6.3.2025 den 17.29):

Pia har prata om ting på møtet i dag som stressa ho. Kan det vere krav om jobb i fleire tima? Kan ikkje huske at det har vore tannlege på dei utenom den tanna til Guro. 

Sikkert naturlig at de ønsker å se en progresjon. Men det kan ikke være lett, når man har verdens minst motiverte søster som venter hjemme og verdens søteste energibombe fra ettermiddagen og utover kvelden :sjenert: 

I dagens vlog, forteller Guro at hun ikke har startet med medisinene for rosacea . Med begrunnelsen: ikke lest pakningsvedlegget enda  :ler: Hun husket ikke om tablettene skulle taes med eller uten mat. Dèt er fair, altså. Men da må hun da skjønne at hun skal la huden puste og ikke fortsette med "hudpleien" hun bruker til vanlig.......... :dåne:

Endret av Tradegy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (51 minutter siden):

Sikkert naturlig at de ønsker å se en progresjon. Men det kan ikke være lett, når man har verdens minst motiverte søster som venter hjemme og verdens søteste energibombe fra ettermiddagen og utover kvelden :sjenert: 

I dagens vlog, forteller Guro at hun ikke har startet med medisinene for rosacea . Med begrunnelsen: ikke lest pakningsvedlegget enda  :ler: Hun husket ikke om tablettene skulle taes med eller uten mat. Dèt er fair, altså. Men da må hun da skjønne at hun skal la huden puste og ikke fortsette med "hudpleien" hun bruker til vanlig.......... :dåne:

Hun sa hun ikke hadde hatt tid til å lese pakningsvedlegget. Ikke tid faktisk, er det noe den dama har er det vel tid. Helt utrolig.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 time siden):

Hun sa hun ikke hadde hatt tid til å lese pakningsvedlegget. Ikke tid faktisk, er det noe den dama har er det vel tid. Helt utrolig.

Haha, ja det var merkelig. Tar jo ikke akkurat timesvis å lese gjennom et pakningsvedlegg. Hun kan lese det på nett også om hun foretrekker det. Skjønner at hun kanskje er skeptisk til bivirkninger på pillene, men hun må jo bare prøve. Er ikke alle som får bivirkninger og ofte går det jo over. Vet ikke hva slags piller hun har fått, om det er noe med mye bivirkninger. Håper hun har smurt på salva da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sminke fra p louise med toll og greier😅 Ho sei det var gave til seg sjølv, altso ikkje betalt med firma då. Enda meir sminke til huda er jo klart viktigast….. kjære gud!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk glad da de hadde kjøpt solkrem på normal i dagens vlogg 👍🏻 Ivy Aiia er helt ok selv om det er veldig billig. Mye bedre enn mye annet av det billige normal har og det meste er uparfymert. Håper bare de bruker riktig mengde og ikke mener at man ikke trenger så mye siden den er så lett i konsistensen og lett å smøre ut. De sier jo at man ikke trenger så mye om så mange ting. På serum og sånt stemmer det jo, men solkrem må man bruke rikelig mengde av uansett konsistens. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine12 skrev (3 timer siden):

Også sminke fra p louise med toll og greier😅 Ho sei det var gave til seg sjølv, altso ikkje betalt med firma då. Enda meir sminke til huda er jo klart viktigast….. kjære gud!

Ikke toll, men moms. Er ikke toll på sminke. Hadde lyst til å skrive det i kommentarfeltet, men var redd de skulle ta det som kritikk, så lot være. Ellers enig med deg. Hun bestilte sikkert etter hun hadde fått time hos hudlegen og hun visste sikkert at hun kom til å få medisiner og at de koster litt. Så litt rart å klage over dyre medisiner mens moms og fortollingsgebyr er helt greit.

Samtidig fortjener hun jo å kjøpe ting til seg selv, men syns det er trist at hun prioriterer sminke fremfor ordentlige sko til gutten. Hun kunne jo kjøpt noe på kicks i stedet til samme pris som bare sminken og sluppet moms, gebyr og frakt og lagt resten i sko til gutten. Men samtidig sier sikkert barnehagen i fra om skoene hans er dårlige. Håper jeg.

Syns det er gøy at hun har fått tilbake sminkeinteressen da, siden jeg er interessert i det selv og liker å se på sminkevideoer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smurfelinee skrev (På 7.3.2025 den 10.17):

Ja, hatten av for Pia for at hun har tatt inn både Guro og sønnen, gitt bort soverommet sitt, og ikke minst alt ansvaret hun har tatt på seg. Jammen ikke mange som hadde gjort det altså, og særlig ikke over så lang tid, og det ser ikke ut til at det vil endre seg med det første heller, for å si det sånn. 

Men jeg tror egentlig hun gjør seg selv og Guro en bjørnetjeneste ved å gjøre det på den måten de gjør det nå. Guro hadde hatt godt av å være mer selvstendig, og Pia hadde hatt godt av å fokusere på seg selv og helsa si, hun var jo så godt i gang! En ting er alt ansvaret, der kan hun jo styre hvor mye eller lite hun vil/kan bidra, men det har jo unektelig blitt mer sofasliting etter de flyttet sammen igjen. Samme med at det blir veldig lett å bli kjørt rundt omkring. Forståelig, men fryktelig dumt!

Selv om de hadde bodd hver for seg, så hadde de jo kunnet stilt opp for hverandre daglig om så er, men da hadde det blitt på en «sunnere» måte etter min mening. Håper og tror at Pia hadde sagt ifra om det ikke funket for henne, men det virker jo som begge to er veldig fornøyd med tingenes tilstand.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Sunshine* skrev (3 minutter siden):

Ja, hatten av for Pia for at hun har tatt inn både Guro og sønnen, gitt bort soverommet sitt, og ikke minst alt ansvaret hun har tatt på seg. Jammen ikke mange som hadde gjort det altså, og særlig ikke over så lang tid, og det ser ikke ut til at det vil endre seg med det første heller, for å si det sånn. 

Men jeg tror egentlig hun gjør seg selv og Guro en bjørnetjeneste ved å gjøre det på den måten de gjør det nå. Guro hadde hatt godt av å være mer selvstendig, og Pia hadde hatt godt av å fokusere på seg selv og helsa si, hun var jo så godt i gang! En ting er alt ansvaret, der kan hun jo styre hvor mye eller lite hun vil/kan bidra, men det har jo unektelig blitt mer sofasliting etter de flyttet sammen igjen. Samme med at det blir veldig lett å bli kjørt rundt omkring. Forståelig, men fryktelig dumt!

Selv om de hadde bodd hver for seg, så hadde de jo kunnet stilt opp for hverandre daglig om så er, men da hadde det blitt på en «sunnere» måte etter min mening. Håper og tror at Pia hadde sagt ifra om det ikke funket for henne, men det virker jo som begge to er veldig fornøyd med tingenes tilstand.

Må ikke glemme at det faktisk ikke er Pia sin leilighet, men farens, og at Guro har like mye "rett" på boligen og eventuelle soverom som det Pia har. Det er vel også to soverom i leiligheten som de fint kunne ordnet sånn at den ene kunne sovet der de ukene de ikke har barnet, men de velger å ikke gjøre det. Tror Pia liker følelsen av å være til nytte, ha ansvar og å ha folk (spesielt søsteren) rundt seg. Syns det er rart å være så "bekymret" på andre sine vegne. De gjør dette helt frivillig, og de liker å ha det komfortabelt og trives godt i hverandres selskap. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (44 minutter siden):

Må ikke glemme at det faktisk ikke er Pia sin leilighet, men farens, og at Guro har like mye "rett" på boligen og eventuelle soverom som det Pia har. Det er vel også to soverom i leiligheten som de fint kunne ordnet sånn at den ene kunne sovet der de ukene de ikke har barnet, men de velger å ikke gjøre det. Tror Pia liker følelsen av å være til nytte, ha ansvar og å ha folk (spesielt søsteren) rundt seg. Syns det er rart å være så "bekymret" på andre sine vegne. De gjør dette helt frivillig, og de liker å ha det komfortabelt og trives godt i hverandres selskap. 

Jo da, dette har de jo også preisert selv utallige ganger. Men jeg tenker i mitt stille sinn at Pia har litt førsterett jeg da. Hun har slitt med sitt og vendt seg til å klare seg selv mens søstera har fått oppleve giftemål og fått barn, bodd i stort hus og hatt det veldig bra. Synes da heller faren kunne kjøpt/leid leilighet til Guro i stedet for å ordne henne splitter ny bil. De kan hevde det er dette de vil til de blir blå i ansiktet, men jeg tror i det lange løp at det ikke kommer til å gå. Ikke i den knøttlille leiligheten der. Hvis jeg skal tippe tror jeg mor og far ordner ny og større leilighet til de.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gogglebox skrev (59 minutter siden):

Nei, det er sant, og det var nok en sterkt medvirkende årsak til at Pia godtok denne ordningen også. For ja, jeg synes det hadde vært veldig rart om Pia ikke skulle hatt et ord med i laget i den situasjonen. Hadde jo ikke vært riktig om Pia skulle ha flyttet for at Guro og sønnen skulle ha fått tatt over, basert på en avgjørelse som ble tatt av Guro og eksmannen. 

De trives jo åpenbart med denne løsning, og gjør jo akkurat som de vil, uavhengig av hva jeg, du eller andre mener, men det betyr jo ikke at vi ikke kan ha meninger om det, de deler tross alt noe av hverdagen sin offentlig.

Jeg er ikke bekymret (bortsett fra helsa til Guro), og vil jo at de skal ha det bra, de virker som to veldig flotte damer, og poenget mitt med mitt forrige innlegg var at jeg tror ikke det er den sunneste løsningen for dem av ulike årsaker. Jeg synes det er helt innafor å diskutere på et diskusjonsforum når det er ting som jeg ikke er helt enig i eller bare vil få ut. 😅

Endret av Miss_Sunshine*
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (1 time siden):

Du synes ikke det er litt spesielt at to damer på nærmere 40 på død og liv må bo sammen? Guro har jo aldri fått kjent på selvstendighet og jeg tror helt ærlig hun ikke hadde klart det særlig bra om hun måtte være selvstendig 🤔 Og det synes i hvert fall jeg er ganske spesielt 🤔 

Det er jo fint at de har et godt forhold seg imellom, men de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å bo sammen sånn som de gjør nå. Guro trenger å lære seg være selvstendig, men det kan virke som hun overhodet ikke er interessert i det 🤔 

Og hva med den dagen Pia får seg en  kjæreste? Skal ikke vedkommende få lov å besøke henne der hun bor?

Leiligheten er rett og slett ikke stor nok for 2 voksne + et barn annenhver uke. 

Endret av Mardina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (53 minutter siden):

Du synes ikke det er litt spesielt at to damer på nærmere 40 på død og liv må bo sammen? Guro har jo aldri fått kjent på selvstendighet og jeg tror helt ærlig hun ikke hadde klart det særlig bra om hun måtte være selvstendig 🤔 Og det synes i hvert fall jeg er ganske spesielt 🤔 

Det er jo fint at de har et godt forhold seg imellom, men de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å bo sammen sånn som de gjør nå. Guro trenger å lære seg være selvstendig, men det kan virke som hun overhodet ikke er interessert i det 🤔 

Og hva med den dagen Pia får sengen kjæreste? Skal ikke vedkommende få lov å besøke henne der hun bor?

Leiligheten er rett og slett ikke stor nok for 2 voksne + et barn annenhver uke. 

Enig.. Håper virkelig de ordner opp i bosituasjonen snart, en annen ting er at M nærmer seg skolealder og jeg kan virkelig ikke se hvordan de kan ha mulighet til besøk, overnattinger og spesielt bursdagsfeiringer.. Det blir vel sikkert Petter sin jobb.

Forresten; Noen som vet hvorfor Pia sliter så mye med bena sine? hun nevner det veldig ofte men finner ikke helt ut hva som skjedde, utenom at hun hadde falt og ikke klarte å komme seg opp igjen. Hadde det noe med gastric bypass'en å gjøre? virker som de begge har fått myye plager etter opperasjonene.☹️ Er det tilfeldig eller er det virkelig så stor risk ved å ta gastric bypass og sleeve? Det får Ozempic til å høre ganske ok ut😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus6 skrev (13 timer siden):

Forresten; Noen som vet hvorfor Pia sliter så mye med bena sine? hun nevner det veldig ofte men finner ikke helt ut hva som skjedde, utenom at hun hadde falt og ikke klarte å komme seg opp igjen. Hadde det noe med gastric bypass'en å gjøre? virker som de begge har fått myye plager etter opperasjonene.☹️ Er det tilfeldig eller er det virkelig så stor risk ved å ta gastric bypass og sleeve? Det får Ozempic til å høre ganske ok ut😅

Legene har ikke funnet ut av det, men hun har fått beskjed om at de reduserte bena er noe hun trolig må leve med livet ut. Amputasjon blir det heldigvis ikke fortalte hun på liveshow. Pia er flink å trene så vi får håpe om ikke bena blir bedre, så blir de hvertfall ikke verre

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...