Gå til innhold

Norwaytwins

Håbrannfanger

Anbefalte innlegg

Mardina skrev (25 minutter siden):

Bor de så sentralt, skulle man tro at det ikke var noe problem å ta beina fatt. Men det er klart, det er viktigere å kunne kjøre 🤔 De klarte seg jo fint den perioden de ikke hadde bil. 

Synes også det er teit at de ikke tåler kritikk. Så fort man kommer med noen form for kritikk (også den som er konstruktiv), så er piggene ute med en gang... 

De burde absolutt prøve å gå til jobb og ting som skjer i sentrum, det har de ikke vondt av for å si det sånn. De er svært hårsåre og blir sinna med en gang noen har noe å kommentere på, men når de velger å legge ut hele livet sitt på sosiale medier burde de tåle kritikk også, konstruktivt eller ikke…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinneforkjemper1 skrev (2 minutter siden):

De burde absolutt prøve å gå til jobb og ting som skjer i sentrum, det har de ikke vondt av for å si det sånn. De er svært hårsåre og blir sinna med en gang noen har noe å kommentere på, men når de velger å legge ut hele livet sitt på sosiale medier burde de tåle kritikk også, konstruktivt eller ikke…

Det er akkurat det de bør tåle. 

Synes vloggene nå begynner å bli kjedelige, så vurderer å slutte å følge dem. Det er jo det samme dag ut og dag inn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (21 minutter siden):

Det er akkurat det de bør tåle. 

Synes vloggene nå begynner å bli kjedelige, så vurderer å slutte å følge dem. Det er jo det samme dag ut og dag inn. 

pia er flinkere enn guro på å faktisk få litt endring på livet sitt nå, selv om det kanskje bare er 2 timer hun jobber om gangen?? synes det er alt for lite, men det er en start. guro derimot som klager på at de har mye å redigere og klippe osv burde skjerpe seg snart. når hun i tillegg kun har mikkel annenhver uke har hun en hel uke på å faktisk endre livsstilen sin og gjøre noe med livet sitt!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneforkjemper1 skrev (43 minutter siden):

pia er flinkere enn guro på å faktisk få litt endring på livet sitt nå, selv om det kanskje bare er 2 timer hun jobber om gangen?? synes det er alt for lite, men det er en start. guro derimot som klager på at de har mye å redigere og klippe osv burde skjerpe seg snart. når hun i tillegg kun har mikkel annenhver uke har hun en hel uke på å faktisk endre livsstilen sin og gjøre noe med livet sitt!

Ja, når hun ikke er i jobb og har en hel uke til rådighet (når hun ikke har M.), så skulle man jo tro at hun brukte den tiden til noe fornuftig 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneforkjemper1 skrev (1 time siden):

pia er flinkere enn guro på å faktisk få litt endring på livet sitt nå, selv om det kanskje bare er 2 timer hun jobber om gangen?? synes det er alt for lite, men det er en start. guro derimot som klager på at de har mye å redigere og klippe osv burde skjerpe seg snart. når hun i tillegg kun har M annenhver uke har hun en hel uke på å faktisk endre livsstilen sin og gjøre noe med livet sitt!

Enig! Pia har fortsatt en gnist som Guro totalt har mistet. Som en annen nevnte tidligere, så er det helt sykt hvor mye Guro har endret seg fra tiden hun var slankere og blidere til nå som hun er sykelig overvektig og konstant trøtt og sliten. Men til syvende og sist må hun såklart få gjøre som hun vil selvfølgelig....😮‍💨

Btw, ikke skriv sønnen sitt navn for da kommer moderatorene og fjerner innlegg. De er helt besatt av å moderere her inne 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppa opp en vlog fra tidlig i 2017 i feeden min på YouTube i forrige uke, og jeg ble både sjokkert og fikk vondt inni meg av hvor forandret Guro er.

Fortsetter det i samme tralten som nå, så er det ikke mange år før denne situasjonen blir livstruende for henne. 😢 

Hun hadde jo en del plager tidligere også, men da var hun likevel mer motivert til å gjøre forskjellig, både trening og bare det å gjøre ting i hjemmet. Den totale mangelen på motivasjon i kombinasjon med at ting blir veldig lagt til rette for henne nå (Pia har jo i perioder tatt det hele og fulle ansvaret for både sønnen og alt husarbeid opptil flere dager i uka når Guro ikke har vært fysisk i stand til det.), så lurer jeg virkelig på hva som skal til for at Guro virkelig tar tak og gjør de endringene som må til for å få det bedre.

At hun kommer tilbake i jobb, samtidig som hun skal ta vare på barnet sitt og hus og hjem, virker ikke særlig realistisk. Men at Pia finner seg en partner og ev. vil flytte sammen med h*n er jo ikke totalt utenkelig, så hun burde jo absolutt bruke det som motivasjon. Det er jo selvfølgelig  fint og helt naturlig at de stiller opp for hverandre, men sånn som ting er nå så vil jeg jo si at Guro en stor del av tiden er avhengig av Pia for «å få ting til å gå rundt». 

Det er jo Guro selv som må ønske en forandring og faktisk gjøre det, men jeg håper at det skjer snart - jo lengre hun lar dette pågå, jo vanskeligere blir det å gjøre noe med det, og jeg er som sagt oppriktig bekymret for at det en dag i en ikke så altfor fjern framtid vil være for sent. 💔

Hun fortjener å ha det godt, og hun fortjener å være den mammaen hun vil være for sønnen sin, men akkurat nå visner hun rett framfor øynene våre. 😢

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innholdet blir bare svakere og svakere. Det ligger på 12-13 minutter og da har ofte den ene repetert hva den andre har sagt. Og har Guro først ordet, står papegøye Pia og korrigerer i bakgrunnen :knegg: 

Det er på overflaten en koselig duo, men å ignorere det åpenbare, når man når ut til så mange, er ikke hèlt problemfritt. 

Smått fascinerende hvordan smerteproblematikken dominerer hverdagen, mens de tilbringer døgnet på sofaen. En grunnleggende ting, burde være en skikkelig seng. Det er jo krims-krams i det huset som bor bedre.

Det er enormt viktig når livet består av smerter, at man evner å tilrettelegge. Oftere enn ikke, snakkes det om dårlig søvn eller pjuskerier. 

Og det kan nok bli som i en kjæresterelasjon, hvor man som par legger på seg over tid, fordi man tar valg i matveien, som på sikt er uvaner og rutiner som blir snikende overveldende.

Alle vet at det er enklere å bygge barn, enn å reparere voksne. Men en skikkelig smell, enten psykisk eller fysisk spør ikke når det passer. Og èn dag, kan man ikke lenger skylde på fortid. Da må man innse at emosjonelle blåmerker kan bli mindre hissige om man ikke gir seg hen til fortid og skyld unødig mye makt ❤️

Pia kunne vært i sitt ess, om hun hadde hatt mindre ansvar for andre, men kunne blomstret og fly fritt :nikke: Tror hun kan være ei skikkelig solstråle for den rette :hoppe:

Endret av Tradegy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så merkelig at hver gang jentene skal til mamma på middag eller lunsj så tar de med mat. Gjerne ferdig tilberedt.  I forrige uke kokte Pia poteter hjemme for de skulle til mamma å spise fiskeboller i hvit saus. Resten ble laget der. I dag lager de mat som de skal ha med til middag hos mamma. Jeg har aldri lest at de har kommet til dekket bord. Hva kan grunnen være? Selvsagt kan det være en hyggelig gest å ta med mat så slipper mamma å handle inn å koke å styre, men det hadde vel vært naturlig med litt gjenytelser for alle middagene jentene har laget å servert?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaLisa skrev (4 timer siden):

Synes det er så merkelig at hver gang jentene skal til mamma på middag eller lunsj så tar de med mat. Gjerne ferdig tilberedt.  I forrige uke kokte Pia poteter hjemme for de skulle til mamma å spise fiskeboller i hvit saus. Resten ble laget der. I dag lager de mat som de skal ha med til middag hos mamma. Jeg har aldri lest at de har kommet til dekket bord. Hva kan grunnen være? Selvsagt kan det være en hyggelig gest å ta med mat så slipper mamma å handle inn å koke å styre, men det hadde vel vært naturlig med litt gjenytelser for alle middagene jentene har laget å servert?

Har reagert litt på det der jeg også. Man skulle jo tro at Mamma NT at har mulighet til å lage mat hos seg selv. 

I tillegg blir det veldig mye fiskebolle-middager 😄 Jeg hadde gått lei for lengst om jeg skulle spist så mye fiskeboller til middag. 

Synes vel generelt at de har lite variasjon på hva de spiser til middag 🤔 I hvert fall i de ukene de ikke har M., så burde de blir mye flinkere til å spise mer variert. Og ikke bare ty til veldig lettvinte løsninger 🤔

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaLisa skrev (5 timer siden):

Har tenkt på det samme selv. Men tror kanskje det er for at moren skal slippe å lage mat selv når de er der. Hun jobber jo fullt eller nesten fullt. Så tror egentlig ikke det er noe verre enn det. Men litt rart er det, ja. Mamma NT virker forresten som en kjempehyggelig og kul dame. Liker henne veldig godt.

Syns også de spiser fryktelig mye fiskeboller. Men både de og gutten til Guro er jo veldig glad i det. Selv syns jeg det er ganske kjedelig mat og velger heller ren fisk, men fiskeboller er godt en sjelden gang. Var glad i det da jeg var liten da, så skjønner godt at gutten liker det. 

Håper de koser seg masse på Oslo-turen og konserten de skal på. Det fortjener de virkelig ♥️ Selv har jeg aldri hørt noe av denne Omar Rudberg, men jeg følger dårlig med på ny musikk. Haha, pga etternavnet tenkte jeg først at det kanskje var sønnen til Rune Rudberg. Det var det visst ikke :hoho:Hadde aldri hørt om fyren før. Men igjen, jeg har lite peiling på ny musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...