Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mardina skrev (11 timer siden):

Det skjønner ikke jeg heller. Verken det med å ha masse sminke som de aldri bruker eller å ha den type influensere som forbilder 😄 

Btw.....jeg digger brukernavnet ditt 😁

De kommer til å gro fast i den leiligheten 😄 Og i hverandre 😄 

Før var de jo flinkere til å møte venner. Hva er grunnen til at de sluttet med det? 🤔

De er altfor komfortable med å være med hverandre labbende rundt i pysjen og morgenkåpe og ha mamma på middag. Da er det lett å " glemme" at det finnes andre mennesker der ute.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merka at dei kjøpe mindre kle. Det heng vel ihop med at dei treng so store str. impulskjøptida på Cubus/kappahl er over 🥺 Spes Guro har utfordringer der. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er dypt fascinerende at å planlegge for London, hvor man kun ser muligheter er null problem og bare positivitet.

Ikke ett ord om sliten, vondt eller å hensynta.

På hjemmebane derimot, der er det au-au eller snøfall og kun fokus på vanskeligheter og å snevre inn muligheter .

(Filme mobilspill...det er det gøy det.. :knegg:)

Endret av Tradegy
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Guro hadde ikke sovet så mye natt til i går, likevel går det heeelt fint å ta seg ein tur til storosenteret. Og hva er det med å møtes på kjøpesenter? Skal faren kjøpe noe til tvillingene? Ser jo ellers ikke poenget med å møte familie på kjøpesenter i byen de bor i. Barnet fikk sikkert en kjempefin dag på et travelt kjøpesenter på en lørdag.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Altså Guro skal ut i dag, så da får Pia gjort litt i leiligheten? Gjør ikke Guro annet enn å sove og lage masse mat? 

Og praksisen til Guro må jo være såååå slabbedask som det går an å bli?  2 timer fordelt på 2 dager, det blir jo bare skravlings og ikke så veldig arbeidsutprøving. På torsdag er det kundekveld, og hun liker jo "tilbud og sånt".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kløftfrid skrev (9 minutter siden):

Altså Guro skal ut i dag, så da får Pia gjort litt i leiligheten? Gjør ikke Guro annet enn å sove og lage masse mat? 

Og praksisen til Guro må jo være såååå slabbedask som det går an å bli?  2 timer fordelt på 2 dager, det blir jo bare skravlings og ikke så veldig arbeidsutprøving. På torsdag er det kundekveld, og hun liker jo "tilbud og sånt".

Hun skulle se om hun kunne klare å bli litt lenger enn 2t på torsdag da. Så tjo ho, hvor det går. Den" arbeidsutprøvingen" der er nok bare for at nav må ha det på papiret at de har sendt henne ut på det. Så snart går nok Guro hjemme 100%.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Og guten sov lite igjen. Tenk om han kunne fått fred og ro i helga? Vere med mamma og ta livet med ro? 

• Liker 3
Skrevet
Kløftfrid skrev (11 minutter siden):

Det er mye tid som tilbringes i horisontal stilling på disse damene. Mye snakk om søvn, dårlig søvn, må sove på dagen osv.

Guro må jo være skikkelig utslitt etter denne praksisen, tenk å jobbe i 2 timer til sammen i løpet av en uke 😳 Her snakker vi hardkjør. Helt seriøst, de twinsa vil på ingen måte ha jobb hvor de må ut av døra og jobber for andre. De vil sulle rundt i morgenkåpe, drikke kaffe, planlegge og filme elendige videoer. 

Det er neimen ikke rart de legger på seg, de får svi for det etter hvert helsemessig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (4 timer siden):

Det er mye tid som tilbringes i horisontal stilling på disse damene. Mye snakk om søvn, dårlig søvn, må sove på dagen osv.

Guro må jo være skikkelig utslitt etter denne praksisen, tenk å jobbe i 2 timer til sammen i løpet av en uke 😳 Her snakker vi hardkjør. Helt seriøst, de twinsa vil på ingen måte ha jobb hvor de må ut av døra og jobber for andre. De vil sulle rundt i morgenkåpe, drikke kaffe, planlegge og filme elendige videoer. 

Det er neimen ikke rart de legger på seg, de får svi for det etter hvert helsemessig.

Jeg blir flau over at jeg er med å bidra til at disse elendige videoene har en ekstra seer  :ler:

Endret av Tradegy
  • Liker 4
Skrevet

og disse tema videoene med krydder, to videoer med pasta og en med pommes frites, kunne de VIRKELIG ikke laget noe sunt?? det er som at de bruker videoene som en unnskyldning til å stappe i seg mat

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Kløftfrid skrev (5 timer siden):

Ikke mye aktivitet på Guro nei. Det har det nok ikke vært på mange år. 

At Nav ikke setter flere krav til dem er jo helt utrolig 😳

Miss perfect skrev (5 timer siden):

Hun skulle se om hun kunne klare å bli litt lenger enn 2t på torsdag da. Så tjo ho, hvor det går. Den" arbeidsutprøvingen" der er nok bare for at nav må ha det på papiret at de har sendt henne ut på det. Så snart går nok Guro hjemme 100%.

Tror jeg også. Ingen av dem ønsker nok å jobbe i en liten ordinær stilling. Enten det er 20 % eller 50 % 🤔

Eva-Lena skrev (5 timer siden):

Og fortsetter de i samme spor, så vil i hvert fall en av dem bli inmobil. Og da snakker jeg i all hovedsak om hun som har "ansvar" for et barn 😳 Det er ganske skremmende å tenke på 😳 

Kvinneforkjemper1 skrev (2 minutter siden):

og disse tema videoene med krydder, to videoer med pasta og en med pommes frites, kunne de VIRKELIG ikke laget noe sunt?? det er som at de bruker videoene som en unnskyldning til å stappe i seg mat

Selvfølgelig brukes det som en unnskyldning 😄 Spise sunt er nok ansett som kjedelig der i gården 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

G som vil spørre arbeidsplassen om å endre på arbeidstidene fordi da slipper hun å kjøre i rushtrafikk???? er hun seriøs?? jeg blir helt i sjokk

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (33 minutter siden):

G som vil spørre arbeidsplassen om å endre på arbeidstidene fordi da slipper hun å kjøre i rushtrafikk???? er hun seriøs?? jeg blir helt i sjokk

Tydeligvis er hun det 😄 Mye kjekkere å gå hjemme å daffe og sulle 😄 Og lage meningsløse videoer 😄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (45 minutter siden):

Hun kan jo også som normale folk gjør, ta seg en kaffe på en café eller kikke litt i butikker etter jobb mens hun venter på at den verste trafikken gir seg. Det er viktig å kunne forholde seg til en fast arbeidstid. De var slappe med det på Dollarstore også. Er så rart at de ikke blir stilt krav til i arbeidspraksis engang

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I utgangspunktet så er det veldig merkelig at de kan komme og gå litt som det passer seg i disse praksisjobbene. De fleste får et tidspunkt å forholde seg til og da får du bare innfinne deg der da. Men, disse arb giverne ser nok at dette ikke er liv laga sånn uansett, så da spiller det liksom ingen rolle. Synd å si det, men 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss perfect skrev (3 minutter siden):

I utgangspunktet så er det veldig merkelig at de kan komme og gå litt som det passer seg i disse praksisjobbene. De fleste får et tidspunkt å forholde seg til og da får du bare innfinne deg der da. Men, disse arb giverne ser nok at dette ikke er liv laga sånn uansett, så da spiller det liksom ingen rolle. Synd å si det, men 

En ting er jo at det kan være en fleksibilitet ifbm helsa, det er helt greit. Men de forventer fleksibilitet når det gjelder helt ordinære ting som trafikk eller for at det skal være tid til youtube-filming eller at Pia kan være hjemme hvis barnehagen har planleggingsdager (det skjedde fler enn én gang at Pia var "syk" på de dagene) så Guro slipper å være alene med sønnen. 

De får også mer fri og ferie enn det mange har hatt i løpet av et aap-løp. Tviler på at de har søkt om å få beholde aap på reise utenfor eu/eøs på reisene til London

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

"Trenger ikke pynte oss så veldig når vi på middag hos mamma" 

Greit nok det, men det finnes jo normale hverdagsgensere..

• Liker 5
Skrevet

Hvem er det som bestemmer hvilken type praksis de får? Kan man som delvis uføre bare "eeeeh jeg liker å filme til youtube...", og så får man den type praksis? Bør ikke nav se litt på hva de burde gjøre for å komme seg ut av en ond sirkel? Altså Guro bør bevege seg mer, Pia også (selv om hun drar det bein-kortet med en gang hun må noe hun ikke liker). Så de bør ha en jobb der de ikke sitter hele tiden. Bør også ha en jobb med mennesker, siden de er flinke med folk og trenger nye impulser. De trenger også stramme rammer og krav, fordi de luller seg raskt inn i at alt er så vanskelig og at alle må tilpasse seg dem og deres youtube- og søsterplan.

De har aldri skippet et måltid, uansett om de er langt nede og ligger og drar seg, så har de aldri så lite energi at de dropper måltider og all den jobb og ståing de krever...

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kløftfrid skrev (1 time siden):

Hvem er det som bestemmer hvilken type praksis de får? Kan man som delvis uføre bare "eeeeh jeg liker å filme til youtube...", og så får man den type praksis? Bør ikke nav se litt på hva de burde gjøre for å komme seg ut av en ond sirkel? Altså Guro bør bevege seg mer, Pia også (selv om hun drar det bein-kortet med en gang hun må noe hun ikke liker). Så de bør ha en jobb der de ikke sitter hele tiden. Bør også ha en jobb med mennesker, siden de er flinke med folk og trenger nye impulser. De trenger også stramme rammer og krav, fordi de luller seg raskt inn i at alt er så vanskelig og at alle må tilpasse seg dem og deres youtube- og søsterplan.

De har aldri skippet et måltid, uansett om de er langt nede og ligger og drar seg, så har de aldri så lite energi at de dropper måltider og all den jobb og ståing de krever...

Det er nettopp derfor jeg tror nav bare har gitt opp. Men de må ha de ute i praksis på papiret. Er jo ingen arbeidsplass som godtar at du selv timer arbeidstiden etter hva som måtte passe deg og søstera di 😂 og ingen av de kan jobbe mer enn et par timer om gangen typ 2 dager i uka. Kanskje det er en liten mulighet for Guro til å kanskje få noen oppdrag for det lille firmaet hun er hos nå, hva vet jeg.

• Liker 1
Skrevet
Miss perfect skrev (7 minutter siden):

Det er nettopp derfor jeg tror nav bare har gitt opp. Men de må ha de ute i praksis på papiret. Er jo ingen arbeidsplass som godtar at du selv timer arbeidstiden etter hva som måtte passe deg og søstera di 😂 og ingen av de kan jobbe mer enn et par timer om gangen typ 2 dager i uka. Kanskje det er en liten mulighet for Guro til å kanskje få noen oppdrag for det lille firmaet hun er hos nå, hva vet jeg.

Tenk om Guro får tilbud om en deltidsstilling i det firmaet. Håper virkelig det skjer, men hva svaret på tilbudet blir er spennende. Om hun da takker nei pga helsa, så trur jeg neppe vi får høre om det på en video. Da kommer det nok heller frem at de ikke hadde jobb å tilby.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...