Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kaffeskål! skrev (7 minutter siden):

Har moren mistet lappen? 

Det tror jeg ikke. Hun skal jo i utgangspunktet dele på den bilen med datteren, men den bilen har jo Guro lagt beslag på 😂 Utenkelig at hun kan gå til ting, når hun kan være lat og kjøre 😂

• Liker 3
Skrevet
Tradegy skrev (6 timer siden):

De kunne ikke gå ut pga kulden. Fordi guttungen ikke ville leke når det var kaldt :ler:

Du snakker om å kaste snøball i egen iglo :knegg:

Jammen snur det fort der i gården. For et par uker siden, var alt såre vel og det var ikke måte på hvor godt fornøyd G var med innsatsen i fjor....

Jeg skjønner veldig godt at hun er litt skjør mtp forandringer og krav. Å plutselig bli stilt krav til, kan være en nensom prosess. 

Det er kjipt med mye smerter, men det er noe med selvinnsikten som er hèlt på bærtur..... 

Vi har et par autisme barn i barnehagen,dem er faktisk ikke så glad i kulde,dem vil fort inn,men det er noe vi må øve på,om det så bare er 5-10 min.Jeg hadde litt lyst og spørre om hva legen sier om smertene.Det er vel deilig og gå hjemme for lage filmer som skal ut om 2-3 månder..Skal jo kansje begynne filme julekrans snart så,sa Pia

• Nyttig 2
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Det tror jeg ikke. Hun skal jo i utgangspunktet dele på den bilen med datteren, men den bilen har jo Guro lagt beslag på 😂 Utenkelig at hun kan gå til ting, når hun kan være lat og kjøre 😂

Nå vet jeg ikke hvor langt det er til barnehagen,men dem bor veldig sentrums nært..En trillebag og gå for handle hadde vært noe.

Skrevet
lew skrev (10 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor langt det er til barnehagen,men dem bor veldig sentrums nært..En trillebag og gå for handle hadde vært noe.

Kan nok bare drømme om at Guro gjør noe sånn 😂

• Liker 1
Skrevet

Huska jo godt at hverken Pia eller Guro liker ta medisiner. Tok jo smertestillende i brusetablett🫢

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Kan nok bare drømme om at Guro gjør noe sånn 😂

🤣

Skrevet

Men tar virkelig lege og systemet i dette med silkehansker? Det forventes jo ingenting?? Alle møter og alt virker jo sååå puslete, greier du jobbe liiiiiitt? Kanskje 5 prosent? Troooor du at du kan få det til? Du kan komme når du vil, og reise når du vil... at de går hjemme er ihvertfall ikke bra! Legen må jo se at det går heilt skeis med vekta, og at det er har mange negative følger. Er det bare koseprat?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kløftfrid skrev (9 minutter siden):

Men tar virkelig lege og systemet i dette med silkehansker? Det forventes jo ingenting?? Alle møter og alt virker jo sååå puslete, greier du jobbe liiiiiitt? Kanskje 5 prosent? Troooor du at du kan få det til? Du kan komme når du vil, og reise når du vil... at de går hjemme er ihvertfall ikke bra! Legen må jo se at det går heilt skeis med vekta, og at det er har mange negative følger. Er det bare koseprat?

Tydeligvis blir de jo tatt i med silkehansker. Både av de ene og de andre.

Ganske utrolig at Nav ikke setter krav til dem 🤔 Jeg har selv vært i Nav systemet i mange år og jeg ble satt krav til hver uke. Hvorfor gjør ikke Nav i Moss det med Guro? Og at fastlegen til twinsa ikke sier noe på vekta? Min fastlege hadde i hvert fall ikke lagt to fingre imellom 😂

Og at ikke foreldrene deres er bekymret for vekten deres? 🤔 Men silkehansker er tydeligvis godt brukt der i gården 😂 

• Liker 4
Skrevet

Mora er jo med i livet deiras, men faren er berre innom sjeldent 😔 No skulle faren og kona til middag hos noken andre i Moss og igjen berre innom døtrene. Kan han vere litt lei og oppgitt? 

• Liker 2
Skrevet

Uansett hvilke endringer som må til, så må tvillingene ønske de selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kløftfrid skrev (49 minutter siden):

Lurt veldig på det samme.Hva legene sier om smertene dems.

Skrevet

Synes å huske at legen til Guro var en venninne av Petter? Kanskje LITT for venninne evnt?

• Liker 1
Skrevet
Petrine12 skrev (24 minutter siden):

Mora er jo med i livet deiras, men faren er berre innom sjeldent 😔 No skulle faren og kona til middag hos noken andre i Moss og igjen berre innom døtrene. Kan han vere litt lei og oppgitt? 

Ja lurer virklig hva han tenker når han kommer inn døra der🙉Han liker ikke bli filma,så spørs hva dem har fokus på når han er der.

Skrevet
Mardina skrev (34 minutter siden):

Tydeligvis blir de jo tatt i med silkehansker. Både av de ene og de andre.

Ganske utrolig at Nav ikke setter krav til dem 🤔 Jeg har selv vært i Nav systemet i mange år og jeg ble satt krav til hver uke. Hvorfor gjør ikke Nav i Moss det med Guro? Og at fastlegen til twinsa ikke sier noe på vekta? Min fastlege hadde i hvert fall ikke lagt to fingre imellom 😂

Og at ikke foreldrene deres er bekymret for vekten deres? 🤔 Men silkehansker er tydeligvis godt brukt der i gården 😂 

Kjenner ei som er i navsystemet,ikke blitt stilt noe krav der siste 7åra,vet ikke helt grunnen,men hjemme har hu vært.Min gamle lege brydde seg ikke så mye om verken medesiner eller vekta mi.Så kan være en tafatt lege.Hun jeg har nå har hjulpet meg 20 kg ned,bytte medesiner og vært litt streng med meg.

• Liker 1
Skrevet
Kløftfrid skrev (1 time siden):

Synes å huske at legen til Guro var en venninne av Petter? Kanskje LITT for venninne evnt?

Trooor det var gynekologen

• Liker 1
Skrevet
lew skrev (1 time siden):

Kjenner ei som er i navsystemet,ikke blitt stilt noe krav der siste 7åra,vet ikke helt grunnen,men hjemme har hu vært.Min gamle lege brydde seg ikke så mye om verken medesiner eller vekta mi.Så kan være en tafatt lege.Hun jeg har nå har hjulpet meg 20 kg ned,bytte medesiner og vært litt streng med meg.

Så flink du har vært til å gå ned i vekt 😊 Har selv gått ned snart 30 kg på 2 1/2 år 😊

• Nyttig 2
Skrevet
Mardina skrev (31 minutter siden):

Så flink du har vært til å gå ned i vekt 😊 Har selv gått ned snart 30 kg på 2 1/2 år 😊

Takk for det,du har vært veldig flink du også🥰Greit og bruke tid på gå ned.Man merker så mye lettere alt blir.Man merker så forskjell,hvor mye mer energi man får.Alt ble lettere😊

• Liker 2
Skrevet
Miss perfect skrev (6 timer siden):

Trooor det var gynekologen

Ja. Fastlegen er ei de har hatt i mange år, Pia nevnte at denne legen gjerne bruker tid på slutten av timen til å "skravle" om livet ellers og hvordan det går med resten av famen. Så mulig familielege eller kjenner til de privat? Hun sa også at hun tar opp flere ting enn kun det hun kom dit for. Sånt kan hvertfall ikke jeg gjøre, da får jeg streng beskjed om at det ikke er tid og at neste gang får jeg booke dobbeltime. 

I dag rekker man jo knapt å sette seg ned hos fastlege før man blir dyttet ut. Så jeg tror de får en realitetssjekk den dagen de må bytte fastlege, og som hverken har tid eller intr til å holde på som den nåværende tydeligvis gjør

• Liker 1
Skrevet
lew skrev (11 timer siden):

Merkelig at Nav har latt de gå hjemme så lenge (flere år) uten krav til tiltak som kan øke/avklare arbeidsevnen deres. Det er mange ting som totalt kunne bedret helsen.

Vektnedgang er jo det første, litt flere gåturer og sunnere kosthold.

Smertestillende medisiner. Som man ofte trenger mindre av når man går ned i vekt da overvekt i seg selv forsterker slike plager.

Møte på et arbeidsavklaringstiltak, på en praksisplass kan man starte rolig å få det tilrettelagt for å se hva og hvor mye man klare. 

Evt. møte på arbeidsavklaringsbedrift via nav, dette er "skjermet" med tett oppfølging og tilpassning for å se hva man er istand til.

Terapi for G sin depresjon.

For meg ser jo filmingen med youtube ut som mye arbeid, planlegging, innkjøp, matlaging, filming, redigering, puplisering, gå gjennom og svare på spørsnål osv osv, så det er klart de klare får til noe, men de må jo som andre prioritere. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...