Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Coffee_lover skrev (På 14.12.2025 den 18.58):

Men kordan vise det så fort? Med meg hadde det tatt lang tid. Har høg forbrenning og er ikke overvektig på nokon som helst måte. Normalvektig. Men forsrår ikke hvordan de kan ese ut så fort. Pia var slankere i sommer når jeg begynte å se på de igjen. 

Jeg har lav forbrenning, og kan gå meget fort opp i vekt. Dessverre klarer jeg ikke å gå like fort ned som opp.

Husk vi er alle forskjellige. 

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Mardina skrev (10 timer siden):

Jeg har selv vokst opp med en mor som ikke la to fingre imellom for å fortelle omverden at hun var flau over å ha en overvektig datter. Så at det er mødre som kommenterer barnas vekt finnes absolutt. Dessverre..... 

Hadde det vært opp til Guro, så hadde det vel vært noe som hun kunne gjøre hjemmefra. Utenfor hjemmet, da er det nok verre å finne noe til en person som Guro 🤔

Ja det er det jeg tenker også,hun hadde butikk jobb som hun ikke klarte mer.Og yotube tar jo all dems tid.Skulle tro det var det viktigste i verden.Og filme ting som skal ut om en måned eller 2(ser ut som jeg svarte feil person nå)Kansje Guro kan få en stille sittende jobb av noe slag.

Endret av lew
Skrevet
NinaLisa skrev (På 15.12.2025 den 16.22):

Det har vært en del skriverier her om mamma norwaytwins er bekymret for sine døtres overvekt og hvorvidt hun snakker med dem om helseråd og det å ta tak i problemene. Jeg er selv mamma til voksne barn og jeg kunne aldri tenke meg å kommentere vekt og helse. Jeg har selv slitt med vekt og akkurat det er ikke et tema når vi treffes. Verken at noen er for tynne eller tykke. Vi snakker om at alle er forskjellige og det er lov. Og damer på 40 år vet når de er overvektige og at det ikke er bra, det behøver ingen fortelle dem.  Når det er sagt så synes jeg at det er synd at de ikke tar tak og søker hjelp, ikke minst for mini sin skyld. Han trenger omsorgspersoner som kan hjelpe ham og støtte han underveis.

Min mor var utrolig til å hele tiden kommentere at jeg var tjukk og måtte slanke meg. Fra jeg var 15-16 år tipper jeg. 

Det ga meg dårlig selvtillit og dårlig selvfølelse. Men ga meg ingen motivasjon til å gjøre noe med det.

Jeg måtte, som andre, finne ut selv at dette ville jeg jobbe for. Og måtte gjøre det for meg, ikke for at mora mi maste om det.

Nå er jeg 35 kg lettere enn jeg var på det tyngste. Og begynner å bli fornøyd med meg selv.

Men ALDRI om jeg hadde snakket sånn til mine barn om de var overvektige.

Man må selv finne ut at man vil endre livsstil. Hjelper ikke at andre maser om det. Da gjorde iallefall ikke jeg noe. 

• Liker 3
Skrevet

Guro etterlyser julestemning.. Skjønner at været er en faktor, men det hadde nok hjulpet å ikke starte julemaset i september-isj :sjenert:

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

De starter julemaset sitt med alt som bare MÅ filmes veldig tidlig ja. Virker som verden går under hvis ikke ditt og datt blir filma. Og jula er over når klokka slår 00 på juleaften også virker det som. For et styr! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

De må slutte å gå i julepysje hele året rundt. Den burde vært forbeholdt desember, så kan de glede seg til å gå med den da. De burde og spare en del blogmas videoer til å filme i desember. Så kanskje de hadde fått litt mer julestemning av å faktisk gjøre juleting i julemåneden og ikke to måneder tidligere 🙄

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
lew skrev (4 timer siden):

Ja det er det jeg tenker også,hun hadde butikk jobb som hun ikke klarte mer.Og yotube tar jo all dems tid.Skulle tro det var det viktigste i verden.Og filme ting som skal ut om en måned eller 2(ser ut som jeg svarte feil person nå)Kansje Guro kan få en stille sittende jobb av noe slag.

Den butikk-jobben var vel ikke så krevende? Ikke jobbet hun fullt heller? 

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor hun sluttet på Meny..... Fikk hun sparken? Sluttet hun for å bruke all sin tid på YouTube?  Var det helsen som satt en stopper? 

Jeg tenker at det beste er om Guro får en jobb som innebærer at hun må gå litt de timene hun skal jobbe. P.g.a det hadde gjort noe med vekten hennes. Men da hadde hun vel satt seg fullstendig på bakbeina 😄 

Drømmen deres er jo å leve av sosiale medier. Men det er det vel de færreste som klarer å leve godt av 🤔

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noen som kan forklare meg hva dagens video på YT den 17. desember er for noe? Hun hvisker og lager lyder med gjenstandene. Hva er det jeg har gått glipp av eller ikke forstår?

• Liker 1
Skrevet
Portvinpiken skrev (2 minutter siden):

Er det noen som kan forklare meg hva dagens video på YT den 17. desember er for noe? Hun hvisker og lager lyder med gjenstandene. Hva er det jeg har gått glipp av eller ikke forstår?

Det kalles asmr. Poenget er at lydene skal være beroligende på folk. 

Personlig har jeg aldri skjønt poenget med det. Virker bare teit egentlig. 

• Liker 3
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

Å ja! Takk - da lærte jeg noe nytt i dag 😃. Googlet det nå og skjønner konseptet. Men på meg har det motsatt effekt av beroligende, for jeg ble bare irritert 😅

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Portvinpiken skrev (6 minutter siden):

Å ja! Takk - da lærte jeg noe nytt i dag 😃. Googlet det nå og skjønner konseptet. Men på meg har det motsatt effekt av beroligende, for jeg ble bare irritert 😅

Jeg også 😂 Skjønner ikke hvorfor det er blitt så populært 😂 

Skrevet
Portvinpiken skrev (32 minutter siden):

De videoene irriterer meg også 😂 det synes jeg de kunne kutta ut. 

• Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (54 minutter siden):

Jeg måtte sjekke ut denne ASMR videoen på YT og det var ikke beroligende. Rett og slett elendig.

Jeg har sett på mange ASMR videoer og det er mange som er skikkelig flinke. Mange er veldig beroligende og jeg hører gjerne på det for å roe ned hue etter jobb.

Jeg følger ikke disse damene noe sted, men de dukker opp på snap og det hender jeg ser på de. Det jeg lurer på er hvor mange kopper de har. De kjøper jo nye kopper rett som det er. Hva skal de med alle disse koppene? Sløsing med penger.

• Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Jeg måtte sjekke ut denne ASMR videoen på YT og det var ikke beroligende. Rett og slett elendig.

Jeg har sett på mange ASMR videoer og det er mange som er skikkelig flinke. Mange er veldig beroligende og jeg hører gjerne på det for å roe ned hue etter jobb.

Jeg følger ikke disse damene noe sted, men de dukker opp på snap og det hender jeg ser på de. Det jeg lurer på er hvor mange kopper de har. De kjøper jo nye kopper rett som det er. Hva skal de med alle disse koppene? Sløsing med penger.

Det er vel sånn at de samler på kopper da. 

Har ting jeg samler på også 😊 Ikke noe galt med det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Å samle på ting fordi man har en interesse, er nå én ting. Men mye spontankjøp minner mer om mani :sjenert:

Det asmr opplegget er jo nok et eksempel på at de gjør ting de ikke kan. Er jo som en rollelek hvor man later som man er influenser....  

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (4 timer siden):

Dagens store spørsmål for pia er jo hvilken kaffekopp hun skal velge i dag..

• Nyttig 5
Skrevet
Miss perfect skrev (58 minutter siden):

Dagens store spørsmål for pia er jo hvilken kaffekopp hun skal velge i dag..

🥱

Skrevet

Sånn ASMR videoer kan være ganske fascinerende om den som lager videoen kan de rette « lydene «.  Pia er ikke blant dem synes jeg og en 20 minutters lang video med irriterende banking og skraping og hvisking er for drøyt for meg. Så nei takk. Men man kan fint bare hoppe over hvis man ikke vil se.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det heter vel vlogmas og ikke blogmas. I hvertfall det alle amerikanske og britiske kaller det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Coffee_lover skrev (5 minutter siden):

Det heter vel vlogmas og ikke blogmas. I hvertfall det alle amerikanske og britiske kaller det. 

De har begge deler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...