Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mardina skrev (14 minutter siden):

Jeg har også reagert på det. Men jeg tror at hun ikke tør å si noe, da døtrene hennes er veldig sensitiv for kritikk. Og det vil være enda verre om den kritikken kommer fra moren deres. 

Jeg har selv vokst opp med en mor som benyttet mange anledninger til å kritisere vekten min.... Tror hun var kjempeflau over å ha en overvektig datter. Det har gjort noe med meg som person, b.l.a at jeg sliter med selvtilliten og at jeg ikke liker mitt eget utseende. 

Tror nok ikke at hun er redd for å miste det tette forholdet med døtrene sine. Det er nok heller det at hun vet at P og G er dårlig på å ta imot kritikk. Og at de ikke vil takle at det kommer fra deres egen mor. Hun tenker nok sitt om vekten deres, men ønsker å "skåne" dem litt. 

Ellers fremstår moren deres som reflektert, selvstendig og som en veldig hyggelig dame. Har bare godt inntrykk av henne. 

Ja og hva tror du vil skje når de ikke takler kritikk fra mamma? Moren virker kjempeålreit hun, men vil nå si at hun virker ganske så avhengig av sine to døtre.

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miss perfect skrev (8 minutter siden):

Ja og hva tror du vil skje når de ikke takler kritikk fra mamma? Moren virker kjempeålreit hun, men vil nå si at hun virker ganske så avhengig av sine to døtre.

Men som mor, bør hun være kjempe bekymret for sine barn helse. Faren også forsåvidt. 

Jeg oppfatter ikke henne som avhengig av døtrene sine 🤔

• Liker 3
Skrevet
Mardina skrev (11 minutter siden):

Men som mor, bør hun være kjempe bekymret for sine barn helse. Faren også forsåvidt. 

Jo, de tre er ekstremt avhengig av hverandre..  kan jo være hun er bekymret, men holder munn for å ikke risikere hele forholdet. Virker som de er nære far også, men aner ikke om han nevner noe til dem. Mest sannsynlig ikke.

• Nyttig 2
Skrevet
Miss perfect skrev (4 minutter siden):

Jo, de tre er ekstremt avhengig av hverandre..  kan jo være hun er bekymret, men holder munn for å ikke risikere hele forholdet. Virker som de er nære far også, men aner ikke om han nevner noe til dem. Mest sannsynlig ikke.

Da oppfatter vi det på forskjellige måter. 

Skrevet
Mardina skrev (5 minutter siden):

Da oppfatter vi det på forskjellige måter. 

Ja og det er heldigvis lov 😊

Skrevet
Miss perfect skrev (8 timer siden):

Guro skal til legen i dag folkens 😂

hvor fikk du med deg det?

Skrevet
garfunkel skrev (6 timer siden):

Og terapi. Guro er så bitter på sin bestemor og det dras stadig opp. Hun sa en gang at når hun var tynn føltes det som hennes  bestemor "fikk det som hun ville" ved at hun ble tynn. Så det er jo trist hvis en for lengst avdød person skal ha en så stor innflytelse på henne, og at det dermed er bedre å være stor med mye smerter og hindringer. Veldig destruktiv tankegang. Det nytter ikke med operasjoner og sprøyer når ikke hodet er med.

Ja det blir jo nesten som at hun ødelegger sitt eget liv med overvekt bare for å «prove her grandma wrong» liksom… Og nå sier jeg ikke at overvekt ødelegger alle liv, men den begrensningen de lever med daglig skaper ingen goder for å si det mildt. 

Tror heller ikke at ozempic er en løsning for de, men det kunne «tvunget» de i riktig retning med et svekket behov for nudler og crème fraîche hver eneste kveld. 

• Liker 2
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (11 minutter siden):

hvor fikk du med deg det?

I dagens vlogg

Skrevet (endret)
Miss perfect skrev (9 timer siden):

Guro skal til legen i dag folkens 😂

Ikke glem...hun danset tross alt én gang til musikk, samtidig som noen her inne insinuerte mangel på aktivitet :knegg: 

🤞Håper hun får den hjelpa hun ønsker!:nikke:

Endret av Tradegy
  • Liker 3
Skrevet
Tradegy skrev (23 minutter siden):

Ikke glem...hun danset tross alt én gang til musikk, samtidig som noen her inne insinuerte mangel på aktivitet :knegg: 

🤞Håper hun får den hjelpa hun ønsker!:nikke:

Hehe, stemmer det. Tviler på at G har vært hos legen ang overvekten. Men hvem vet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss perfect skrev (4 minutter siden):

Hehe, stemmer det. Tviler på at G har vært hos legen ang overvekten. Men hvem vet.

I så fall hadde hun nok neppe sagt noe om det på SoMe. For da kommer det garantert mange kommentarer. Og vi vet jo at disse damene ikke er så glad i kritikk og går rett i forsvar. 

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (26 minutter siden):

I så fall hadde hun nok neppe sagt noe om det på SoMe. For da kommer det garantert mange kommentarer. Og vi vet jo at disse damene ikke er så glad i kritikk og går rett i forsvar. 

Sant nok det.

Skrevet

Spørs om dem klarer forbrenne maten dem spiser i løpet av dagen,når dem går inne hele dagen.Eller rett til bilen som er rett utafor døra dems.Er jo ikke bare overvekten men alt som følger med.Blodtrykk,slag ,kolestrol,diabetes osv.Guro har fått mye terapi,det må jo være noe hun må ta tak i selv også.Gått til teapi selv,og måtte jobbe med meg selv.

• Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (5 timer siden):

Det er middag med mamma,mamma på middag hos oss,hente mamma,shopping med mamma,ut å spise med mamma. Mamma mamma mamma🙄🤦‍♀️ De er veldig avhengig av hverandre. Ikke normalt. Fint å ha godt forhold til foreldrene,men dette er unormalt mye. Mine foreldre har værr pensjonister over 7 år og har aldri hatt et mer aktivt og sosialt liv enn disse årene. Opptatt konstant så og si så en møter de ikke sååå ofte selv om vi bor i samme område. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Coffee_lover skrev (1 minutt siden):

Det er middag med mamma,mamma på middag hos oss,hente mamma,shopping med mamma,ut å spise med mamma. Mamma mamma mamma🙄🤦‍♀️ De er veldig avhengig av hverandre. Ikke normalt. Fint å ha godt forhold til foreldrene,men dette er unormalt mye. Mine foreldre har værr pensjonister over 7 år og har aldri hatt et mer aktivt og sosialt liv enn disse årene. Opptatt konstant så og si så en møter de ikke sååå ofte selv om vi bor i samme område. 

Men er det ikke bra at de har et godt forhold til foreldrene sine? 

Det er jo ikke alle som har det, b.l.a meg. Jeg kommer bedre overens med moren til kjæresten, enn jeg har med min far. Min mor er død, men jeg hadde et anstrengt forhold til henne også.... 😬 

• Hjerte 2
Skrevet

Jøje meg. Aldri sett så mye kritikk om at folk er for mye i kontakt med familien sin 🫠. I norsk kultur er det ikke så vanlig å tilbringe så mye tid med nærmeste familie, men det betyr jo ikke at det er skadelig for noen. Selv ikke å bo sammen når man er søsken er ikke skadelig. Å bo sammen med noen er heller ikke skadelig og gjør man i utgangspunktet ikke mindre selvstendig. 

Hva enn dere mener om hva slags problemer de har i familien, så er jo ikke det å være mye sammen hovedutfordringen. Alle utfordringer kan løses fint selv om en bor sammen som søsken, eller tilbringer mye tid med moren sin. Får være grenser for hva man skal kritisere 🙄

• Liker 4
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (På 9.12.2025 den 20.54):

Jeg spør kun om dette fordi jeg genuint lurer, så spar oss for gnålingen. Har jentene noen gang snakket om ozempic eller liknende? Dersom de har pcos og åpenbart ikke klarer/prøver å gå ned i vekt burde jo dette være et alternativ? Tror bare de hadde hatt så veldig godt av vektnedgang, spesielt G🥲

Om de har vurdert det syns de nok det blir for dyrt, glp-1 er veldig dyrt.

• Liker 1
Skrevet
Anonymus6 skrev (8 minutter siden):

Om de har vurdert det syns de nok det blir for dyrt, glp-1 er veldig dyrt.

Vel, hvis de hadde tatt noen bedre økonomiske valg, så hadde de nok sikkert hatt råd. 

Man MÅ ikke fikse neglene hver mnd., ha Beautybokser av ymse slag (med produkter som de sjelden bruker opp uansett), masse taste-tester og baking hver mnd osv, osv... Hadde de blitt flinkere økonomisk, så kunne de nok hatt råd til slankesprøyter. 

Men som med mye annet der i gården, så er prioriteringene fullstendig på bærtur.

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...