Kvinneforkjemper1 Skrevet 9. desember 2025 #2661 Skrevet 9. desember 2025 lew skrev (9 minutter siden): Ja,også burde dem fått mer oppfølgning av lege.Skulle gjerne vært flue på veggen når dem er på legebesøk.Min lege hjelper meg veldig.Hun ber meg gå på vekta når jeg er der,vær 12 uke ca.Og skriver ned ny vekt vær gang.Motivasjon nok for min del. Når jeg tenker meg om kan jeg ikk huske noe prat om lege i det hele tatt???? 1
lew Skrevet 9. desember 2025 #2662 Skrevet 9. desember 2025 Kvinneforkjemper1 skrev (30 minutter siden): Når jeg tenker meg om kan jeg ikk huske noe prat om lege i det hele tatt???? Med så mye smerter dem har så skal man jo tru dem gikk til legen.Men hører aldri snakk om at dem skal dit.
Petrine12 Skrevet 9. desember 2025 #2663 Skrevet 9. desember 2025 lew skrev (1 minutt siden): Med så mye smerter dem har så skal man jo tru dem gikk til legen.Men hører aldri snakk om at dem skal dit. Veldig lite lege og tannlege🫢 Dei lika hverken tabletter, smertestillende eller sprøyte so har ikkje store trua på at dei vil ta noke som helst 🙄 1
Miss perfect Skrevet 10. desember 2025 #2664 Skrevet 10. desember 2025 Guro skal til legen i dag folkens 😂 2
mereo Skrevet 10. desember 2025 #2665 Skrevet 10. desember 2025 Om de ender på slankemedisin så er de nødt til å legge om kostholdet, ellers vil de få uendelig med bivirkninger som gjør at de blir veldig dårlige og må slutte. Og slankemedisin er kun ett hjelpemiddel, ikke en endelig løsning. 1
Iso1 Skrevet 10. desember 2025 #2666 Skrevet 10. desember 2025 Miss perfect skrev (47 minutter siden): Guro skal til legen i dag folkens 😂 Er det noe å le av? 3 1
Iso1 Skrevet 10. desember 2025 #2667 Skrevet 10. desember 2025 mereo skrev (20 minutter siden): Om de ender på slankemedisin så er de nødt til å legge om kostholdet, ellers vil de få uendelig med bivirkninger som gjør at de blir veldig dårlige og må slutte. Og slankemedisin er kun ett hjelpemiddel, ikke en endelig løsning. Hvis de skulle det så tviler jeg på at dere hadde fått vite noe om det. De deler jo ikke noe om vekt osv lenger.
garfunkel Skrevet 10. desember 2025 #2668 Skrevet 10. desember 2025 lew skrev (11 timer siden): ozempic.Hos dem må mat endringer til også trim Og terapi. Guro er så bitter på sin bestemor og det dras stadig opp. Hun sa en gang at når hun var tynn føltes det som hennes bestemor "fikk det som hun ville" ved at hun ble tynn. Så det er jo trist hvis en for lengst avdød person skal ha en så stor innflytelse på henne, og at det dermed er bedre å være stor med mye smerter og hindringer. Veldig destruktiv tankegang. Det nytter ikke med operasjoner og sprøyer når ikke hodet er med. 2 1 1
Miss perfect Skrevet 10. desember 2025 #2669 Skrevet 10. desember 2025 Iso1 skrev (3 timer siden): Er det noe å le av? Hjelpes meg.. ro deg ned nå. Jeg syntes det var " morsomt" fordi de siste innleggene har handlet om at de aldri er hos legen.. var ikke mer til det enn det. Håper virkelig ikke dagen din er helt ødelagt nå da.. 🙄 5 6
Iso1 Skrevet 10. desember 2025 #2670 Skrevet 10. desember 2025 Miss perfect skrev (19 minutter siden): Hjelpes meg.. ro deg ned nå. Jeg syntes det var " morsomt" fordi de siste innleggene har handlet om at de aldri er hos legen.. var ikke mer til det enn det. Håper virkelig ikke dagen din er helt ødelagt nå da.. 🙄 Lar ikke dagen min bli ødelagt av alt det vrøvlet her altså. 🙄 3
Miss perfect Skrevet 10. desember 2025 #2671 Skrevet 10. desember 2025 Iso1 skrev (2 minutter siden): Lar ikke dagen min bli ødelagt av alt det vrøvlet her altså. 🙄 Så bra, alt i orden da! 1 1 1
Coffee_lover Skrevet 10. desember 2025 #2672 Skrevet 10. desember 2025 Kvinneforkjemper1 skrev (14 timer siden): Jeg spør kun om dette fordi jeg genuint lurer, så spar oss for gnålingen. Har jentene noen gang snakket om ozempic eller liknende? Dersom de har pcos og åpenbart ikke klarer/prøver å gå ned i vekt burde jo dette være et alternativ? Tror bare de hadde hatt så veldig godt av vektnedgang, spesielt G🥲 Moren som de henger så ekstremt mye sammen med,sier hun ingenting til de angående vekten deres? Hun er jo slank selv. Man får jo ofte høre det på godt og vondt fra sine aller nærmeste. Nekter å tro at hun bare vik se sine døttre gå til grunne og ese mer ut🤷♀️
Tradegy Skrevet 10. desember 2025 #2673 Skrevet 10. desember 2025 (endret) Coffee_lover skrev (1 time siden): Moren som de henger så ekstremt mye sammen med,sier hun ingenting til de angående vekten deres? Hun er jo slank selv. Man får jo ofte høre det på godt og vondt fra sine aller nærmeste. Nekter å tro at hun bare vik se sine døttre gå til grunne og ese mer ut🤷♀️ Jentene har blitt irettesatt og trakassert jevnlig i barndommen av mormor. Stadig kommentarer og bemerkninger om vekt. Derfor har nok moren hèlt bevisst unngått temaet i noen form. Men: De tviholder veeeldig på en offer mentalitet, som en unnskyldning for alt mulig. Det burde vært en tid for alt. Og det fratar ikke ansvar for hva de putter i nebbet. Nå er de voksne med ansvar for å ivareta seg selv. Og leker jo mer eller mindre med ilden. Endret 10. desember 2025 av Tradegy 5 1
Tradegy Skrevet 10. desember 2025 #2674 Skrevet 10. desember 2025 Kvinneforkjemper1 skrev (14 timer siden): Jeg spør kun om dette fordi jeg genuint lurer, så spar oss for gnålingen. Har jentene noen gang snakket om ozempic eller liknende? Dersom de har pcos og åpenbart ikke klarer/prøver å gå ned i vekt burde jo dette være et alternativ? Tror bare de hadde hatt så veldig godt av vektnedgang, spesielt G🥲 Tror ikke en sprøyte i verden kan endre holdninger, der i gården. Veldig mye av symptomtrykket som går på smerter, krever nok i utgangspunktet streng diett og trening. Som hverandres bremseklosser, har de nok bare fòret hverandre med at de har smerter og er livredde for alt som i praksis betyr å endre en komfortabel tilværelse. Alle som får sprøyte burde hatt tilgang på psykolog samtidig. Man kan jo bare forestille seg, om disse fikk hjelp, deretter gikk ned, og om noen år, føk opp igjen... statistisk forbi der de er nå... Ingen enkel sirkel ,💔 1
Coffee_lover Skrevet 10. desember 2025 #2675 Skrevet 10. desember 2025 Tradegy skrev (7 minutter siden): Jentene har blitt irettesatt og trakassert jevnlig i barndommen av mormor. Stadig kommentarer og bemerkninger om vekt. Derfor har nok moren hèlt bevisst unngått temaet i noen form. Hun kan nevne det på konstruktive måter. Hva er de spiser som de legger slik på seg av?
lew Skrevet 10. desember 2025 #2676 Skrevet 10. desember 2025 Coffee_lover skrev (14 minutter siden): Hun kan nevne det på konstruktive måter. Hva er de spiser som de legger slik på seg av? Tror nok ikke mor sier så mye,hun er jo med og handler.Er med på taste tester av kaker,godteri og potetgull.Og all den iskaffen med sirup i. 1
Tradegy Skrevet 10. desember 2025 #2677 Skrevet 10. desember 2025 (endret) Coffee_lover skrev (2 timer siden): Hun kan nevne det på konstruktive måter. Hva er de spiser som de legger slik på seg av? Uten at jeg har innblikk i noen kostplan, så går det jo lassevis av nudler. Dynket med ost. Sjeldent å se noen grove varianter når de viser innkjøp. I seg selv, er selvsagt ett og annet måltid hèlt innafor. Men; når det blir hyppig nok, så kan det utgjøre ganske mye, når aktiviteten uteblir. Sjeldent å høre at de tar beina fatt for å gå en tur. Noe sier meg, at skulle dét skjedd, hadde det blitt dokumentert. Endret 10. desember 2025 av Tradegy 3
Miss perfect Skrevet 10. desember 2025 #2678 Skrevet 10. desember 2025 Mor tør nok ikke å si noe, men hun tenker nok sitt. Hun er nok redd for å miste det ekstremt tette forholdet hun har til døtrene. Som de fleste har fått med seg nå, twinsa er utrolig hårsåre og å høre noen sannhetens ord fra mamma vil nok ikke falle i god jord. 4 2
Miss perfect Skrevet 10. desember 2025 #2679 Skrevet 10. desember 2025 Tradegy skrev (3 minutter siden): Uten at jeg har innblikk i noen kostplan, så går det jo lassevis av nudler. Gjerne dynket med ost. Sjeldent å se noen grove varianter når de viser innkjøp. Når det blir hyppig nok, så kan det utgjøre ganske mye, når aktiviteten uteblir. Sjeldent å høre at de tar beina fatt for å gå en tur. Noe sier meg, at skulle dét skjedd, hadde det blitt dokumentert. Gjerne nudler med creme fraiche og.. for ikke å snakke om alt de baker.. må jo bli spist opp det og på et tidspunkt. Tenker de spiser det når de sitter i sofaen å ser på yt og serier. 3
Mardina Skrevet 10. desember 2025 #2680 Skrevet 10. desember 2025 Coffee_lover skrev (2 timer siden): Moren som de henger så ekstremt mye sammen med,sier hun ingenting til de angående vekten deres? Hun er jo slank selv. Man får jo ofte høre det på godt og vondt fra sine aller nærmeste. Nekter å tro at hun bare vik se sine døttre gå til grunne og ese mer ut🤷♀️ Jeg har også reagert på det. Men jeg tror at hun ikke tør å si noe, da døtrene hennes er veldig sensitiv for kritikk. Og det vil være enda verre om den kritikken kommer fra moren deres. Jeg har selv vokst opp med en mor som benyttet mange anledninger til å kritisere vekten min.... Tror hun var kjempeflau over å ha en overvektig datter. Det har gjort noe med meg som person, b.l.a at jeg sliter med selvtilliten og at jeg ikke liker mitt eget utseende. Miss perfect skrev (1 time siden): Mor tør nok ikke å si noe, men hun tenker nok sitt. Hun er nok redd for å miste det ekstremt tette forholdet hun har til døtrene. Som de fleste har fått med seg nå, twinsa er utrolig hårsåre og å høre noen sannhetens ord fra mamma vil nok ikke falle i god jord. Tror nok ikke at hun er redd for å miste det tette forholdet med døtrene sine. Det er nok heller det at hun vet at P og G er dårlig på å ta imot kritikk. Og at de ikke vil takle at det kommer fra deres egen mor. Hun tenker nok sitt om vekten deres, men ønsker å "skåne" dem litt. Ellers fremstår moren deres som reflektert, selvstendig og som en veldig hyggelig dame. Har bare godt inntrykk av henne. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå